Mustasch, "The Leftovers", och Fucking Åmål

Snart har redan första arbetsveckan gått. Jag är nämligen ledig torsdag och fredag för att på så sätt kunna vara min kära sambo till hjälp på Emmagården under den förväntade och förhoppningsvisa Rasslebydsfestivalsrusningen. Dock kommer jag  antagligen att börja min minisemester med att besöka min gode vän och jobbarkompis Lasse Franzén alias Frasse Larzén i dennes husvagn på Möllstorp på Öland. Eller högerhöger som campingen också kallas efter som det är så man svänger efter bron.
Jag kommer att ta mitt pick och pack och köra över dit i morgon kväll som det ser ut nu.

Jo som sagt så brukar Emmaboda samtliga matställen bli ganska så flitigt besökta under Rasslebygdsfestivalen som i år går under namnet "Störd Och Fin". Jag var under många år själv en väldigt flitig besökare där men av någon anledning så dog intresset ut lite grand. Visserligen är det inte min musiksmak alls, även om jag i år skulle vilja höra Miss Li. Men att det inte är min musiksmak hindrade aldrig mig förr. Då var man där från det att festivalen drog igång tills det att det var dags för det sista bandet att spela den sista låten. Många roliga och fina minnen därifrån men "Tepåsekillen" tar nog priset.
"Tepåsekillen" var en ung man i låga tjugoårsåldern som för den nätta summa av 10 kr doppade den del av sin kropp som innehåller "the cojones" så att säga,på eller i vad som helst som inte var en människa. Han gjorde sig en förmögenhet den killen på den idén. Han höll till vid en sten och vid den stenjävlen var det längre kö än till mattälten. Har aldrig sett honom sen dess så jag antar att han inte var härifrån.

Annars kommer jag ihåg att jag träffade Alexandra Dahlström, ni vet hon från succéfilmen "Fucking Åmål". Hon var ohyggligt mycket kortare än vad jag trodde men vacker likväl. Eftersom jag då hade en hemlig förälskelse i henne så fick jag inte fram mer än ett högst passande "Hej" följt av ingenting, som i sin tur följdes upp av någon form av folkölsrap vilket fick Alexandra att inse att jag antagligen inte var rätt person för henne. Mattias Andersson, Matti även kallad, var personen som hade hittat Dahlström och presenterade henne för mig då han visste att jag hade sett "Fucking Åmål" åtminstone 15 gånger för mycket på grund av just "Elin" som hennes rollfigur hette. Matti trode nog att jag skulle hantera situationen bättre då jag vanligtvis inte har några större problem med att få truten att gå men i detta läget blev tvärstopp. Dock ett ganska roligt minne så här i efterhand.

Mattias lirar idag i indiepop/synthbandet Archie Bell tillsammans med bland andra min gamle polare Jonas Henriksson. Musikstilen är lite TV-spelsinfluerad musik som man sadlade om till efter det att jag,trummor, och Henke Fransson, bas, lämnat bandet på grund av i mitt fall Canal + sändningar av NHL-hockey på söndagskvällarna då vi skulle repa och i Henkes fall på grund av att han helt enkelt inte kunde spela.Det gällde förvisso mig också. På den tiden hette vi "The Leftovers", spelade hårdrock och hade hitlåtar som hette "Fuck You Motherfucker, Yeah C´mon", " Sabrina Fair" och "I´m a Loser". Det var tider det! Vi hade faktiskt ett par låtar som var bra som fan men jag kommer inte ihåg namnet på någon av dom just nu.

Har faktiskt varit ute och sprungit även denna afton och det visade sig att den goda formen från igår höll i sig. 26.51 stannade uret på ikväll och det är en tid jag är mycket nöjd med, med tanke på att vaderna var stela som kanonkulor och att jag var trött som fan redan efter två kilometer. Nu blir det ingen löpning på ett par dagar eftersom jag åker till Öland imorgon och när jag åter äntrar fastlandet på torsdag eftermiddag, ja då vankas det fotbollsträning. Så fredag kväll blir nog nästa pass för mig och då tvivlar jag på att jag ens går under 28 med tanke på att Franzén och jag inte lär göra sit-ups och dricka mineralvatten i morgon kväll.

Jag fattar inte hur i helvete folk orkar reta upp sig så till den milda grad när man sitter och tittar på nyheter. Nyheterna kan innehålla svält, AIDS,krig, cancer, mobbing,rasism,nazism,biloyckor,åskoväder,rån,mord och våldtäkter. Men det verkar som om det är helt oväsentligt, det kvittar liksom. Om däremot den gemytlige nyhetsuppläsaren har lagt till med mustasch, ja då tar det hus i helvete i medelsvenssons radhus.Man retar alltså upp sig så till den grad att mängder av människor ringer in och klagar på mannen,Rikard Palm,som mellan 18-sändningen och 19.30 sändningen helt enkelt får gå och raka sig. Jag anar att det är samma generation som klagar på Palms mustasch, som vuxit upp med tyska "instruktionsfilmer" från 60-talet, där måste ni väl för satan ha sett rikliga mängder kroppshår innan? Vem ringde ni då?

Nu har jag bloggat färdigt för denna gång!
/~~/


Kommentarer
Postat av: Criz

Du borjar onekligen bygga upp ett varumarke runt den har bloggen nu Ante, en google-sokning pa "Yzerman" gor att du kommer upp fore wikipedia-sidorna som handlar om Steve.. lite coolt.

2008-07-31 @ 18:32:57
Postat av: Ante

Criz: Ja, det börjar ta sig! Har också, med god hjälp av Tallen, reggat adressen www.yzerman.se som leder besökaren direkt till bloggen.

Har även lite andra projekt här framöver men dom kräver lite större kunskap om datorer än vad jag besitter. Du kan bli aktuell för att hjälpa mig lite när du kommer hem!

2008-07-31 @ 21:10:55
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Martin

Har faktiskt jag även en anekdot att förtälja om Fucking Åmåls Agnes Ahlberg (as Rebecca Liljeberg i filmen) hon jobbar inte längre med film, hon studerar upp sina betyg har 2 barn, bor i en 3 i sthlm.. jag vet, hängde ett rassle 06 med henne i hopp om att hmmm inte diskutera film iaf.. nej hon va trevlig som fan..

2008-08-01 @ 00:18:39
Postat av: Criz

bröderna Fucking Åmål :)

2008-08-01 @ 01:32:28
Postat av: Ante

Criz: Dom kallar oss visst "Fucking Johanssons"

2008-08-01 @ 09:13:12
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0