Rekord

Jodå, jag överlevde den första arbetsdagen utan större problem och erkänner att det faktiskt inte var alls så farligt. I alla fall inte nu när den är över. Eftersom inte fotbollsträningarna har satt i gång ännu så innebär det att jag inte har så värst mycket att göra på kvällarna. Detta i sin tur innebär att jag inte behöver sluta så tidigt på jobbet vilket i sin tur innebär att jag inte behöver börja så tidigt! Kvart i sju stämplade jag in i morse och planerar att göra något liknande i morgon.

I kväll hände det igen! Nytt rekord på löparrundan, och det var inte bara en putsning av den gamla noteringen utan snarare en massakrering.
Peter Fagerström följde med och i ärlighetens namn så var det till stor del hans förtjänst att det blev ett nytt rekord i dag eftersom han drog upp ett fint tempo första fyra kilometrarna.
Första kilometern avverkades på hyfsade 4.35 när jag stannade klockan vid det vackra röda husets brevlåda precis mittemot dagiset på Kryssebodavägen. Efter detta ökade Peter tempot och jag ska erkänna att jag här starkt misstänkte att min gamle vän legat i tjuvträning, andra kilometern som är avklarad vid den stora eken framför ladugården i Krysseboda gick på 4.18 och både Peter och jag kände att vi hade mer att ge även om jag inte trodde att vi skulle klara öka kilometertiderna något mer denna afton. Jag hade fel. Den tredje gick på 4.13 vid tätortsskylten precis när man kommer ut från Kryssebodaskogen och vi kände oss fortfarande fräscha och jag försökte se till att vi inte skulle tappa tempo vilket vi inte heller gjorde när vi kom fram till korsningen Esplanaden/Storgatan för fyrakilometersmarkeringen så stannade klockan på nya kilometerrekordtiden 4.08 och fortfarande med oförskämt mycket krafter kvar de sista 2100 meterna.
Efter ytterligare 500 meter började det dock kännas tungt och Peter fick i detta skede slå av på tempot  på grund av håll,medans jag, som var trött som fan här försökte fortsätta i ungefär samma tempo men tappade några sekunder till halvmilsmarkeringen vid övergångsstället till dagiset på Torggatan nere vid ER-sjön. Här hade jag dock fått en ordentlig lucka till Peter och bestämde mig för att blåsa på vad jag hade kvar och gjorde så och fick ganska bra flyt sista 1100 meterna,och med 200 meter kvar stod klockan på 25.30 och jag har ju satt 26.00 som mål, men det visade sig att det i dag blev lite för tufft och jag hann i mål på 26.09 men är mycket nöjd med den tiden. 1.21 bättre än det förra rekordet.En starkt kämpande Fagerström kom in på 28.40 men hade definitivt hängt på mig om han inte fått håll.
Det är uppenbarligen som så att det är lättare att springa när man är två! Det trodde jag faktiskt inte. Vädret i dag var förvisso perfekt eftersom det hade åskat någon timme innan och därför var luften inte alls så varm och kvav som tidigare under kvällen.
Nu återstår det bara att se om man kan göra en liknande tid i morgon. Jag tvekar faktiskt, men jag ska göra ett försök.

Annars har kvällen varit lugn och skön. Det är snart dags att försöka sova en stund för att vara i topptrim till morgondagens övningar nere på WWW.

SMHI varnar för kraftiga åskväder strax norr om vår region (Kalmarregionen). Bara så att ni vet!

Qviding tvålade åter ill Landskrona BoIS. Efter urstarka 5-0 på Valhalla i förra veckan så följde göteborgarna ikväll upp med att på anrika Landskrona IP, som enligt infon på Landskronas hemsida är lika gammal som Allsvenskan, det vill säga 80 år, ännu en gång spöa skåningarna. Dock stannade segerstiffrorna denna gång vid 2-1 till de vinröda! Min personliga favorit Hannes Stiller svarade för ännu ett mål och är med i toppen av skytteligan!

Och Kalmar FFU21 ångar på i U21-södra-serien. I kväll vann man seriefinalen mot Helsingborgs IF. KFF var förstärkta med A-lags-avstängde Henrik Rydström. 3-1 till Kalmar!

Det blir säkert ett litet inlägg i morgon på lunchrasten då jag av princip aldrig sätter mig ute för att äta lunch under sommaren ( och definitivt inte heller på vintern) då man så lätt kan börja inse hur sagolikt skönt det vore att inte gå in mer. Detta leder då till att den följande eftermiddagen på verkstadsgolvet blir seg som sirap så därför brukar jag sätta mig framför en dator med en kopp Selectakaffe så svart att Agent Cooper blivit tårögd!

Nu må jag hinna borsta gaddarna innan Sportnytt börjar!

/~~/


Kommentarer
Postat av: Nicke

en verkligen imponerande tid :-)

2008-07-29 @ 10:31:25
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Nicke

Bäva månne våra motståndare i serien när vi har ytterligare en outröttlig forsare på plan..ler



Dags att hotta upp höstsäsongen med en ny intervjuv. Har du lust att medverka igen i min blogg?

2008-07-29 @ 15:40:46
Postat av: Ante

Nicke: Jag drabbas alltid av kramp under matchens sista kvart hur bra tränad jag än är. Jag vet inte vad det kan bero på. Så outtröttlig stämmer säkerligen på en del i vårt lag men sannerligen inte på mig!



Självklart ställer jag upp på en intervju. Inga problem.

2008-07-29 @ 19:17:19
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0