Regina Lund

Hur vanligt är det på en skala att man blir väckt av en jordbävning? Jag blev förvisso inte väckt för jag låg i sängen och filosoferade om jag skulle sticka bort och måla eller om jag skulle ligga kvar tills klockan ringde vid halv sju. Jag hade nämligen vaknat vid kvart över sex efter en dröm om Regina Lund som var....hmm...intressant...
När jag låg och funderade som bäst på dels Regina och dels Flüggers matta vita färg så känner jag något som skakar. Ungefär som om man lagt en mobiltelefon med vibrationsfunktionen under sig. Lätt panikslagen börjar jag famla efter Jojje i mörkret i tron om att hon försovit sig och i och med det gjort hela kommunen brödlös. Döm om min förvåning när det inte låg någon Jojje där,det var tomt som i sedelfacket. Då började jag bli orolig på riktigt. Senare under dagen uppdagades det dock att det hade förekommit en styck jävla jordbävning med epicentrum några kilometer från Sturups flygplats. Jag började lägga i hop ett och ett och kom fram till att det inte var sviterna efter min smått fantastiska dröm om Regina Lund som fick sängen att skaka utan det var en jordbävning...

Annars målas det på utav bara fan. Alla väggar på övervåningen är väl istort sett klara. En strykning till i morgon samt ett varv med målning av dörrkarmar. Sedan eldar jag upp penslafan och rollereländet. Nej, förresten.Källaren är kvar...
Nä, faktum är att målning kanske inte är världens roligaste sysselsättning men det blir skoj när man ser resultatet och det ger en motivation till att ge sig på nästa rum.

Vi har för övrigt väldigt god hjälp av brorsan som målar som om han fick betalt...

Har knäckt två Zlatopramen efter dagens målningar och jag vet inte om en öl någonsin har varit så oerhört vansinnigt god som i kväll. Jag tror knappt det.

Regina Lund... ja, jag säger då det...

Nere på W&WW (TCFKAF, The Company Formerly Known As Flygt) blåser det inte kalla vindar utan snarare isvindar. Förut var jag lätt orolig, nu är jag svårt orolig. Efter nyår börjar vi med fyradagarsveckor fram till mitten av februari. Det kan ju för många av er låta skönt, men det är våra sparade semesterdagar det handlar om, som måste tas ut eftersom det finns en djävulsk massa sparade dagar. Närmre 100 mansår om jag inte missminner mig. Då gör företaget så för att vinna tid för att se om det prekära läget som är just nu förbättrar sig tills dess annars tror jag att det kommer läggas varsel och det är väl kanske inte vad man vill höra när man är en sketen arbetare som aldrig gjort något annat än att monterat mixers och svarvat axlar, och som dessutom numera är husägare med huslån och skulder...
Kan mina sparade semesterdagar rädda någons anställning så är det helt OK för mig. Räddar dom däremot inte en enda anställning så är detta ett horribelt sätt att få folk att plocka ut surt fövärvade semesterdagar i den underbara semestermånaden januari...

Nu tar jag kvällen...

/~~/



Kommentarer
Postat av: Kane

Tycker att Blackhawks insats hittils i NHL bör uppmärksamas på din blogg?

2008-12-17 @ 23:34:10
Postat av: Ante

Kane: Ja, 9-2 borta mot Oilers i natt är verkligen ett kvitto på att Chicago har något stort på gång. Toews,din namne Kane och Khabibulin (tycker även att Byfuglien är en underskattad spelare) är alla klasspelare och jag skulle gärna se ett så klassiskt lag com Blackhawks gå långt i slutspelet.

2008-12-17 @ 23:38:55
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Oscar (Lund)

Jodå, kan tala om att det var rätt skrämmande att vakna vid 06.15 av att sängen skakade och det faktiskt hördes ett sånt där muller som man hört på TV i samband med jordbävningar. Inte blev det bättre av att det smällde ner diverse prylar från hyllan som ytterligare bidrog till förvirringen. Trodde först att det var en bomb eller nåt som briserat, för jordbävningar förekommer ju inte i Sverige...

2008-12-18 @ 10:01:14
Postat av: Ante

Oscar (Lund): Tjenare Oscar! Ja visst fan blir man orolig när det skakar. Kan tänka mig att det var tusen gånger värre för er i Skåne. När kommer du hem och tränar med oss då?

2008-12-18 @ 21:24:42
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Oscar

Idag klockan 14... :D



Ses!

2008-12-19 @ 10:43:28
Postat av: Brittny

Hej Andy.

Jag vill önska dig och Johanna en riktigt skön jul och nyårshelg. Lycka till med husköpet. Brittny

2008-12-19 @ 17:33:10
Postat av: AK

Ante: Om du ligger i samma säng som Jojje och drömmer om...Regina Lund- då vete fasen hur du är funtad däruppe...:-)

2008-12-19 @ 19:56:20
Postat av: AK

Hmmm...ingen matchrapport? Var det inte bosling igår??

2008-12-20 @ 10:12:36
Postat av: Ante

Brittny: Tack detsamma, och du vet att du är alltid välkommen att titta in om du har lust! Annars syns vi på jobbet i januari!

2008-12-20 @ 10:32:56
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

AK: Jojje drömmer jag om dygnet runt, så jag tycker det var ett trevligt avbrott. För övrigt har du inte en aning om vad drömmen handlade om...men det har jag!

2008-12-20 @ 10:34:45
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

AK: Matchrapport kommer under dagen. Har lite att stå i, men framåt eftermiddagen kommer det att dimpa ner en fullständig redogörelse om VikingBowlingens juldeltävling.

2008-12-20 @ 10:35:49
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0