Disk,disk,disk,disk

Idag har det plockats disk utav bara fan på Emmagården! Aldrig förr har så mycket blivit så rent så snabbt. Brorsan och jag var diskansvariga under rusningstimmarna och får vi säga det själva så skötte vi saken med bravur.

Det är fantastiskt vad mycket folk det är i Emmaboda idag! Småpratade lite med en mycket trevlig ung man som kommit till Emmagården (vad annars??) för att få sig en bit mat. Han nämnde att han varit borta på bolaget vid ett-tiden för att handla sig lite dryck inför kvällens festligheter nere i Rasslebygd. Dock hade han med ens han bara klev in igenom Systembolagets dörr mer eller mindre beslutat sig för att bli nykterist då det var 143 nummer före honom i kön. Jag rådde honom till att köra till Nybro men då han både saknade bil och körkort avslutade jag snabbt diskussionen då jag tidigt började inse att detta mycket väl kunde sluta med att han bad mig köra in honom till Nybro.

Som sagt så finns det alla de sorters människor i Emmaboda i dag. Långa, korta,tjocka,smala,fula,snygga men det är tre kategorier som dominerar. Trötta,bakfulla och hungriga. Dessa tre kategorier har besökt oss hela dagen och flera utav dom har efter uppäten frukost helt sonika lagt huvudet på bordet och slumrat någon halvtimma på maten. Tröttast var nog ändå den tjej som hade somnat på den stenmur som omger våldtäktsstatyn på centrumtorget i Emmaboda. Det såg inte alls skönt ut.
Även den grabb som somnade stående i kön till toaletten på Emmagården med en förpackning nyponsoppa i näven har antagligen haft piggare dagar.
Nåväl, imorgon tager vi nya tag och då ska det återigen diskas utav bara helvete.

Har hunnit med min löparrunda också idag efter diskningen. Varmt så in i helvete var det och jag kände redan efter två kilometer att jag slarvat för mycket med både mat och vatten under dagen. Men jag tog mig runt, och gjorde det förhållandevis snabbt ändå. Jag ville helst vara under 28 minuter och jag sprang i mål på 27.05 vilket jag är nöjd med då denna rundan har varit den överlägset jobbigaste hittils. INte en gnutta kraft kvar i benen när jag kom i mål utan det kändes som om man hade vaderna fulla av tegel. Så kändes det förvisso sista kilometern men känskan blev mer påtaglig efter målgången och vilan.
Jag är nöjd med rundan och hade det varit lite svalare och om man hade varit lite noggrannare med vattendrickningen under dagen hade jag nog kunna gått en bra bit under 27 idag. Det tror jag nog.
Blir säkert ett nytt lopp i morgon.

Köpte "Ebba och Didrik" i går med Aftonbladet.... vilken nostalgitripp!

Ikväll är det visst någon form av födelsedagskalas då mer eller mindre hela familjen Sjöndin fyller år i faggorna. Johanna vill att vi ska cykla till Broakulla, så jag antar att det är bara att gå ut och pumpa cykeln och trampa på.

/~~/


Kommentarer
Postat av: Nicke G.

Våldtäcktstatyn var ett bra namn. Jag avskyr den statyn. Fruktansvärd och den skämmer ut de för övrigt fina torget.



Men va dessa trötta bakfulla, hungriga, glada besökare livar upp Emmaboda. Det är skitkul att vandra runt i stan och se allt folk. Hoppas de kommer tillbaka nästa år och att du får mera disk då :-)

2008-08-01 @ 21:45:03
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Ante

Nicke: Äntligen någon mer än jag som avskyr den statyn. Tittar man noga så ser man tydligt att den manlige perverse fan våldtar både fru och barn och sådant tycker inte jag ska pryda ett i övrigt mycket vackert och trevligt torg.



Jag håller emd dig helt angående festivalbesökarna. Dom får ett annars in i helvete sömnigt Emmaboda att vakna upp. Precis som du säger så hoppas jag på att få plocka ännu mera disk nästa år!

2008-08-02 @ 08:09:11
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0