Irländsk julafton

I går kväll var det kräftskiva hos Dennis och Sofia Randewall på Dammvägen i Broakulla. Himmelens gemytlig tillställning med lekar av alla de slag med tillhörande tipsrunda och andra aktiviteter på IP. Jag visade under dessa lekar min totala imkompetens inom den klassiska grenen "Irländsk julafton". Jag ställdes mot tuffast möjliga motstånd i form av Pettan och Lillen. Jag kom megasist och trodde vid fyra tillfällen under denna event att jag skulle stryka med då mitt balanssinne inte är så värst bra utvecklat som det kanske borde vara. Det blev inte bättre av att ordförande Randewall hällde i oss varsin stadig tequila innan starten.

Kvällen fortlöpte senare hemma hos ordförande själv där vi åt och drack och hade fasansfullt trevligt. Själv fick jag dock kasta in handduken redan runt 23 då en trötthet och en huvudvärk modell värre smög sig på så då beslutade vi oss för att åka hem och sova lite grann. Det är jag mycket glad över i dag då jag inte har haft ens en liten baksmälla utan tvärtom varit pigg som en lärka. Men så här i efterhand kunda man lika gärna ha varit bakis med tanke på att vädret får en till att känna sig trött och hängig ändå.

I morgon är det seriefinal i Emmabodasexan då vi far utomläns till Åseda för att där spela vår bästa match för säsongen och plocka med oss tre pinnar och en styck serieledning med oss hem. Spelar vi som vi gjorde i första halvlek mot Nöbbele så kommer det inte att bli några problem. Gör vi det inte så kommer det att bli många bekymmer i den matchen.
I morgon kväll vet vi.

I går var jag och Adam Wellrup ute och sprang rundan. Tiden blev bra, 26.51, men det kändes tungt som fan då vi bägge hade 90 minuters fotboll från kvällen innan i benen. Men som sagt tiden är jag nöjd med. Det finns mer att hämta där. 

Kalmar spelar i dag en som vanligt väldigt viktig match. I kväll är det Örebro som välkomnas till Fredriksskans. Klockan 18.00, bara så att alla vet tiden... Kalmar måste vinna matchen samtidigt som det hade varit förträffligt om Elfsborg snart kunde börja tappa poäng i toppen. 4-1 till Kalmar tippar jag.

OS i Peking

Usain Bolt... vad ska man säga. Killen lattjade sig igenom 100 metersfinalen i går kväll på nya världsrekordtiden 9.69 sekunder. Helt otroligt. När grabben hade 30 meter kvar så börjar han vifta med armarna och nästan joggande skar han mållinjen. Jag är oerhört imponerad av denna jamaican. Hoppas bara att han inte är dopad. Det hade varit fruktansvärt. Egentligen är det fruktansvärt att en sådan misstanke bara komme rupp så fort någon atlet gör något extraordinärt, men så är det. Det är nästan det första jag tänker när någon har vunnit guld eller när någon sätter rekord. Helt sjukt egentligen att det ska behöva vara så.

Lassi Karonens insats i singlesculler-finalen var väl inte så där klockren. Hyser ändå den största respekt för honom och tycker att han gjort ett bra OS även om jag helst hade sett en medalj runt halsen på honom. I finalen var han dock aldrig nära. Han var sist precis hela vägen. Retfullt att en norrman vann.

Therese Alshammar hade jag också förhoppningar på i damernas korta frisim om 50 meter. Hennes baddräkt sprack och så var medaljförväntiningarna borta även där. Självklart är det en jävla otur att hennes baddräkt sprack, det säger jag ingenting om. Självklart kan det inte heller vara lätt att koncentrera sig när man vet att en miljard grabbar världen över sitter framför TV:n och hoppas på att den ska sprcka tillräckligt mycket för att få se en skymt av vad som finns under den. Men jag tycker att det är jätteunderligt att hon uppenbarligen bara hade en enda baddräkt med sig? Jag menar, det måste väl ändå finnas med i beräkningarna att en baddräkt kan gå söner eller komma borta eller vad som helst? Jag hade nog packat ner en extra ialla fall. Jag har för fan med mig dubbla par fotbollsskor till varje match, och jag spelar i division sex.

Stefan Nystrand och hans simpolare blev hemskickade från läktare till Aspelin/Johanssons dubbelfinal igår. Anledningen: Dom drack varsin öl. Någon fjolle från SOK noterade detta och tog saken i egna händer och körde ut simmarna från arenan.
Så ofantligt löjligt. Vuxna människor som tävlat färdigt tillåts inte dricka varsin öl när man sitter och tittar på en tennismatch. SOK-killen ska nog vara glad att det inte var Ara Abrahamian som satt där med en pilsner i näven. Fast då hade han aldrig vågat gå fram.

Kallur imponerade på 100 meter häck. Jag gillar henne. Hon sliter och gnor och det ger resultat. Jag unnar henne en medalj så mycket. Man får hoppas att inte hon också börjar med tresteg till nästa OS...

Michael Phelps tog i natt sitt åttonde guld i dessa spel och slog därmed Mark Spitz klassiska rekord från 1972 där han i München tog sju guldpengar. Phelps har snart tagit dubbelt så många OS-guld som någon annan idrottare gjort genom tiderna. Är mäkta imponerad av denna man.

På torsdag kommer Usain Bolt att krossa Michael Johnsson världsrekord på 200 meter.

Aspelin/Johansson gjorde en fantastisk tennisturnering även om paret Wawrinka/Federer blev för svåra i finalen. Ett silver i tennis är helt klart godkänt!

Natalya Dobrynska. Så heter hon. Tjejen som är världens bästa sjukampare. Igår tog hon OS-guld med den heeeelt fantastiskt poängsumman 6733. Det finns det nog ingen i världen som rår på. Eller?
Men en tjugonde plats i tresteg är inte kattskit det heller! Det ger ju om inte annat rutin... herregud,vilket resonemang. Fjanta bort ett givet guld på det viset...

/~~/

Kommentarer
Postat av: Nicke

När det gäller Therese spruckna baddräkt så fanns det inte tid att byta för den sprack i låset när hon befann sig i samlingsrummet innan loppet. Det tar några sekunder extra att byta, om man har någon med sig just vid det tillfället, och enligt henne fanns det inga skrymslen att genomföra bytet.Sen vet jag inte om det är tillåtet att lämna rummet heller. Så hon hade inget val än att chansa... klyschan bära eller brista har väl aldrig varit mer sann än just då :-)

2008-08-17 @ 16:46:22
Postat av: Ante

Nicke: Lite märkligt är det ändå. Men samtidigt ohyggligt tungt för Alshammar som tränat i fyra år för det ögonblicket och missar på grund av en dålig baddräkt.

2008-08-17 @ 20:06:11
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Nicke G,

Märkligt är det allt och de ska egentligen inte ske och det skedde i absolut i fel ögonblick.



Jag önskar dig och laget ett lycka till i morgondagens viktiga match. Ska bege mig till Åseda i morgon och se matchen. Det kommer bli spännande. De verkar lite ur form så vi alla möjligheter till seger. Hoppas på en bra match och tre friska poäng till oss :-)

2008-08-17 @ 21:13:54
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Ante

Nicke G: Ja i morogn gäller det! Det kommer bli tufft men vi ska ha alla tre pinnarna med oss därifrån!

2008-08-17 @ 21:20:41
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0