Måndag nummer två

Höstsäsongens andra måndag är nu avklarad och den flöt fram relativt smidigt får jag nog påstå. Lite gamla välbekanta ansikten började idag att jobba och ångesten lös i deras ögon trots deras förvissningar om att så inte var fallet.
I morgon kommer även Lasse Frisk åter och då är det slut på lugnet. Ryktet säger att han har blivit så biten av husvagnslivet att han ska ställa upp sitt ekipage på simhallscampingen för att på så sätt kunna campa och jobba samtidigt. Huruvida det ligger någon sanning i detta påstående vet jag inte, men jag antar att det är sant för det är nämligen jag som har hittat på det.

I går kväll var jag på folklustspel som det så fint heter. "Lånta Fjädrar" är titeln på spelet som inte riktigt infriade mina förväntningar. Trots allt kostade biljetterna 400 pistoler styck och för den summan har man ganska höga förväntningar. Visst, det var trevligt, gemytligt och lite väldigt roligt i bland men jag hade som sagt lite högre förväntningar ändå. Suzanne Reuter var dock fantastisk tycker jag, hon är elegant på något vis. Robert Gustafsson var förståss rolig men ändå var det något som saknades. Vet inte vad bara.
Annars var det en vansinnigt trevlig kväll med grillbuffé på Byttan där man sannerligen inte gick hungrig ifrån. Jag hade det tvivelaktiga nöjet att köra en utav bilarna denna afton och gick därför således dock lite småtörstig från restaurangen. Coca Cola är ändå en fullgod ersättare många gånger.

Jag tänkte att jag skulle träna i kväll. Trodde förvisso att hela kommunen skulle dränkas i syndafloden som störtade ner från himmelen under förmiddagen. Men nu verkar det som att finns goda möjligheter till att kunna genomföra en träning likväl. Det ska bli kul. Det var ett tag sedan nu.

I kväll efter träningen blir det till att se matchen Kalmar- AIK. Dock inte på plats denna gång, men väl på Canal + som har den goda smaken att sända den som "Veckans Match". Oerhört viktig match för KFF som i och med en seger återigen sätter press på främst Elfsborg som jagar i hasorna. Jag tror och hoppas stenhårt på vinst och tippar slutresultatet till 3-1 i Kalmars favör.

Brorsan och jag satt igår och letade roliga klipp på youtube och hittade denna pärlan. Fatta vilken ångest den grabben hade när han skulle cykla till skolan dagen efter denna lilla fadäs. Martin Timell skrattar fortfarande tror jag...

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0