Störd och fin

Även jag hamnade till slut uppe på "Störd Och Fin" som arrangörerna Vinterbadarna valt att kalla årets upplaga av Rasslebygdsfestivalen.
Efter att den gamle frontfiguren i vårt före detta band , The Leftovers som jag skrev om här bara häromdagen, Mattias Andersson satt upp oss på gästlistan efter att ha haft ett frall-samarbete med Café Emma.
Johanna,Malin, AnnSofie,Martin, Peter och jag var de utvalda som framåt 22-tideni går kväll gjorde en tämligen obemärkt entré inne på de klassiska ängar som utgör grunden för hela festivalen. Några minuter senare hittade vi ett öltält och där blev vi sittande fram tills det att klockan nästan var två. Mängder av känningar och för all del även okänningar passserade förbi i en strid ström och gemensamt för alla var att de hade leende läppar vilket måste vara denna festivals största kännetecken. Alla är glada. Hur folk blir så glada låter jag vara osagt.
Vi såg alltså egentligen inget band alls utan nöjde oss med att sitta i vårt öltält, där vi förvisso hade stora scenen under uppsikt.
Innan vi tog kvällen så var vi så klart tvugna att äta den klassiska nachostallriken som så många gånger har fyllt hungriga festivalmagar. Nachosen smakade precis likadant nu som då och jag skulle vilja påstå att hemligheten ligger i ostsåsen.
Mätta,belåtna och trötta gick vi sedan och lade oss och sov.

Idag är det ingen vanlig dag...Det är Jojjes födelsedag! Grattis!

Ikväll ska klanerna Sjöndin,Johansson och Thuresson på teater eller vad man ska kalla det. Det är folklustspelet "Lånta fjädrar" som körs för fulla muggar i Kalmar nu och vi ska som sagt in och titta på det. Har aldrig varit på något sådant så jag hoppas att det blir bra. Väldigt namnkunnig skådespelarbesättning är det i alla fall med namn som Robert Gustafsson,Suzanne Reuter och Peter Dalle bland andra. Peter Dalle ska nog för övrigt vara glad över att Johanna har en sjuhelvetes reaktionsförmåga eftersom han för en tid sedan i Kalmar bara stövlade rakt ut i gatan och hade som sagt inte Jojje varit med på noterna så hade någon annan än han antagligen roat oss i kväll.

Har sprungit idag med, trots att jag innan hade tusen ursäkter till att inte göra det så gjorde jag det ändå och gjorde det rikitgt bra trots både ont i vaden och en viss trötthetskänsla sedan öltältet igår. 26.58 i ösregnet är jag väldigt nöjd med. Trodde inte jag skulle springa så fort i dag eftersom jag kände mig jävligt seg i kroppen innan jag gav mig i väg.

Har nu också fått träffa Peters och Karros son vars namn det ännu spekuleras i. En så vansinnigt söt unge har jag nog aldrig sett. Grattis ännu en gång!

I morgon spelar KFF match mot AIK. Det är väldigt viktigt att vinna den matchen för att visa de jagande lagom bakom att förlusten mot Malmö var en engångsföreteelse och att man är bättre än vad man visade i Skåne. Glädjande så sänder Canal+ matchen och ännu bättre är att den inte börjar förrän klockan 20.00 vilket gör att man både hinner träna fotboll och se allt utom matchens inledning.

David Elms och min tävling, deodorant-cupen, som går ut på att ha det högsta målsnittet när våra respektive serier är över ser ut som följer.
David har gjort sex mål på 16 A-lagsmatcher vilket ger honom ett snitt 0,375 mål per match.
Jag själv har gjort två mål på fem A-matcher vilket ger mig snittet 0,4 mål per match och alltså även överlägsen ledning i denna mycket prestigefyllda liga där proset ännu inte är officiellt.

Nu ska jag gå och leta upp finskjortan för nu ska vi snart åka till restaurangen Byttan för att få i oss lite mat innan det bär av till Krusenstiernska gården för att titta på föreställningen.

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0