Johansfors IF- Alsjöholm

Så var det dags för höstsäsongens första hemmamatch. Alsjöholm och oflytet stod för motståndet.
 
Vi spelade så här:
MV: Challe Bern
HB/VB: Charlie Dziobek, Henrik Nordström
MB: Dennis Randewall, Oscar Ahlström
HM/VM: Andreas Johansson, Andreas Klevtun
IM: Hampus Eriksson, Henrik Svensson
ANF: Peter Andersson, Adam Wellrup
AVB: Magnus Lundegårdh, Tobias Fransson, Niklas Johansson


Innan match var vi alla väldigt taggade och en relativt koncentrerad uppvärmning genomfördes.
När matchen väl startade var vi överlägsna våra opponenter under första tjugo minuterna och borde i mitt tycke punkterat matchen redan här. Pettan,Wellrup och jag bränner klara lägen och några av de chanser vi skapade under inledningen borde vi förstås ha satt. Istället börjar Alsjöholm spela upp sig och skapa ett visst tryck mot vår målvakt för dagen, Challe Bern, (Axel lämnade återbud på grund av smärta i axeln). Motståndarna fick under denna perioden ett antal hörnor mot oss som vi hade ordentliga problem med att få undan och i efterspelet av en sådan kommer deras vänsterytter runt på kanten och ska slå ett inlägg. Inlägget blir dessvärre ett alldeles perfekt skott som mycket snyggt letar sig upp i krysset. Underläge igen, och en del tankar började snurra i många forsares skallar.
Dock så tog vi ganska snabbt tag i taktpinnen igen och strax innan paus kunde vi så kvittera efter att Klevtun väldigt fint hittat Pettan som med ett halvtaskigt skott ändå fick in bollen och kvitteringen var ett faktum.

I paus kändes det skönt att vi lyckats kvittera och samtliga var nog ganska säkra på att vi skulle ta med oss alla poängen hem från denna match.

I andra börjar vi också ganska bra med många halvchanser. Tyvärr avslutar vi alldeles för sällan. Eller avslutar gör vi, men inte på mål tillräckligt ofta för att vinna matcher.
Efter halva halvleken smeker så Henrik Nordström fram en alldeles ypperlig genomskärare till kapten Andersson som hur kyligt som helst visar varför han år efter år är med i toppen av kommunskytteligan. 2-1, och nu fanns inget annat än seger. Vi fortsatte att trumma på men med ungefär sju minuter kvar av matchen tilldäms Alsjöholm en oerhört billig frispark precis utanför straffområdet. En frispark som förvaltas på bästa sätt om man gillar AIF.Alsjöholms solklart bäste spelare, tillika lagkapten, knorrar upp bollfan i krysset, och då menar jag verkligen krysset. Årets mål på IP hittils, och jag har svårt att tro att någon kommer att göra ett vackrare på länge. 2-2, och riktigt tungt men framför allt riktigt orättvist. JIF-pressen i matchens slut är total men bollen ville inte vår väg på slutet och matchen slutar dessvärre 2-2. Ett orättvist resultat i en match som vi borde ha vunnit. Vill också passa på att nämna att domaren vi idag hade, kommer inte ihåg hans namn, är den bästa vi haft i år. Det enda misstag han gjorde var tyvärr frisparken som ledde fram till AIF:s kvittering.

Sammanfattning. JIF-AIF
0-1, 20 min, AIF
1-1, 42 min, Peter Andersson (hans 12:e för säsongen) Ass Klevtun.
2-1 ,65 min, Peter Andersson (13) Ass, Nordström
2-2, 83 min, AIF

Matchens bästa JIF:are
*** Peter Andersson
**  Henrik Nordström
*   Oscar Ahlström


17 stjärnor: Peter Andersson
16 stjärnor: Adam Wellrup
9 stjärnor  : Oscar Ahlström
7 stjärnor  : Hampus Eriksson
5 stjärnor  : Henrik Svensson, Marcus Joelsson
4 stjärnor  : Andreas Klevtun, Henrik Nordström
3 stjärnor  : Axel Karlsson, Anton Gustafsson, Dennis Randewall
1 stjärna   : Robin Franksson,

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Ante: 12 olika JIF-spelare har fått poäng i din stjärnliga men inte du själv.

Likafullt är du med i startelvan varje match.

Hur går det där egentligen ihop...

Hehe...:-)



Håller f ö inte riktigt med sig om frisparken till 2-2.

Tycker nog den var mer onödig att dra på sig än att den skulle vara direkt feldömd.

Menmen...höstens första poäng blev det ju...nu är det bara att vinna resten!

2008-08-22 @ 22:35:17
Postat av: Nicke G.

Jag kan hålla med AK. Du var bra i dag Ante. Härlig löpning på kanten och bra inlägg. Du är värd minst en stjärna i dag.



Synd att vi inte lyckades knyta säcken i kväll. Men ett sånt mål som 2-2 gör Alsjöholmaren inte om fler gånger denna säsong. Synd att den kom mot oss bara.

2008-08-23 @ 00:24:39
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: PaKkE

Gomorron Ante!

Thomas Eklund hette domaren som dömde igår. Har precis lagt upp bilder på JIFs bildsida, håll tillgodo!

2008-08-23 @ 09:48:54
Postat av: Ante

AK: Inte en enda gång har jag ansett att jag är värd en enda poäng, det är dagens sanning.



Angående frisparken så sparkar både Charlie och Alsjöholmspelaren samtidigt på bollen. AIF-killen skriker och får frispark. Jag var fyra millimeter ifrån situationen, så jag såg exakt vad som hände.



Vi får precis som du säger försöka vinna resten!

Kul att du var och kollade på matchen. Vi är glada för all publik vi kan få!

2008-08-23 @ 19:46:58
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

Nicke G: Precis som jag skrev till AK så har jag inte en enda gång ansett att jag varit bland de tre bästa. Väldigt kul att du tycker det dock. Beröm är alltid skoj!



Ja, visst var det ett fantastiskt mål han gjorde på frisparken. Det är bara att lyfta på hatten!

2008-08-23 @ 19:48:33
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

PaKkE: Fina bilder som alltid Pakke!

2008-08-23 @ 19:49:08
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0