Elm i landslaget.Det var på tiden!

Viktor Elm blev tidigare idag uttagen till att representera Sverige under dess första två VM-kval-matcher. Den första går av stapeln i Tirana, Albanien den 6:e september, nästa lördag med andra ord. Den andra matchen är på onsdagen i veckan efter, den 10:e, på Råsunda i Solna när Ungerns bästa fotbollsspelare kommer för att göra livet surt för de svenska kombatanterna.
Jag tycker verkligen det var på tiden att Viktor får sin rättmätiga chans i det "riktiga" landslaget, och är helt övertygad om att mellanbroder Elm kommer att göra det bra. Självklart är det inte så lätt att kriga till sig någon längre speltid, men eftersom han är uttagen så är Viktor Elm just nu ibland Sveriges 22 bästa fotbollsspelare, utlandsproffs inkluderade, och då vågar jag påstå att man är högaktuell för spel.
Stort stort grattis Viktor! Fantastiskt kul!

Enligt Aftonbladets omröstning anser 78,5 % att Lagerbäck gjorde rätt som tog med Elm i truppen. Så höga siffror ser man sällan. Nästan 10 000 människor hade röstat i skrivande stund.

Förutom detta glädjebesked så har det varit en ganska intetsägande tisdag. Hade svårt att sova i natt så jag ställde fram väckarklockan en timme i morse för att sova igen lite tappad sömn. Det är en stor fördel med mitt jobb att man kan göra så. Flextid kallas det och innebär att man får börja när man vill mellan 06.30-08.30 vilket ger en viss känsla av frihet. I vanliga fall brukar jag börja så tidigt som möjligt men eftersom jag ganska ofta sover alldeles för lite så händer det iblan att jag börjar lite senare. Det är rätt skönt faktiskt. Det tråkiga är ju att ju senare man börjar  på morgonen, ju senare får man vara kvar på kvällen. Ganska logiskt kanske.

Har i kväll också spelat innebandy i Flygthallen. Det var för övrigt där jag fick beskedet om Viktors plats i VM-kvaltruppen av Kent "Frallan" Fransson som såg väldigt belåten ut över att en ex-JIF:are ska representera Sverige i så pass stora sammanhang.
Innebandyn gick väl sådär. Jag tyckte att jag kände av löparrundan från igår och kände mig lite seg. Men genomförde ändå två timmars svettdrypande aktivitet i Flygthallen. Mitt lag förlorade med 3-0 i matcher och dessvärre så var Henke Medin en bidragande kugge i vinnarlaget, trots att han på slutet av ren trötthet föll ihop som en klubbad fluortant. Medin skyllde detta på en väldigt avancerad knäskada. Hans lag låg under med 8-3 när "skadan" kom men så fort han linkat av vände dom och vann med 11-9.
Det får bli ett nytt frest nästa tisdag för min del.

I morgon är det onsdag om inte något in i helvete oförberett händer. Onsdag innebär att det är träning och den tänker jag deltaga på.

Efter onsdag följer således torsdagen om inte något ännu mer oförberett inträffar. På torsdag klockan 17.00 kommer den sista seedningsrundan i VikingBowlingen att spelas. Det är nervöst nu vill jag lova på VikingLine. Franzén käkar både huggorm och taggtråd till frukost. Frisk har fått byta bana, av ren skräck för vad som komma skall, och Mange Matsal smygövar nya skruvar med det plastbowlingset som gavs till mig efter att jag vid något enstaka tillfälle i våras precis missat prispallen och kommit fyra. Sist vi spelade vann jag dock i överlägsen stil och eftersom jag har gjort det en gång kan jag göra det igen.
Lasse Franzén håller det dock som ytterst osannolikt och yttrade den numera klassiska kommentaren till mig:
- " Du är lika oduglig på bowling som jag är på datorer"
Ni som känner Lasse vet att han inte skulle se skillnaden på en tangentbord och en våningssäng,så därför tar jag det som att jag inte tillhör världseliten inom denna gren.
Lite sanning ligger det kanske i det i alla fall.

Nu ska jag äta lite tänkte jag.

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0