Zlatan hade inte passat

Bortamatch i går kväll mot Alstermo. En match som vi hade en hel del att bevisa i eftersom när vi mötte dom hemma så låg vi under med 6-0 efter en halvtimme trots att dom inte var speciellt bra. det säger väl kanske lite om hur kassa vi var då. Men i går var det ett mycket mer taggat JIF som äntrade Alstermos utsökta idrottsplats.
Matchen hade väl knappt börjat när jag själv hamnade i ett ypperligt läge att ge mitt lag ledningen då jag sprang på djupet från min vänsterkant och fick en perfekt boll av Pettan och kom väl så fri som man bara kan göra från kanten. Jag såg att målvakten hade lämnat en lucka vid sin bortre stolpe och tänkte att där bör man ju kunna göra mål, det kunde jag dessvärre inte skottet hamnade inte riktigt där jag tänkt mig och deras keeper gjorde en fin räddning på ett dåligt placerat skott. Så här med facit i hand så borde jag har spelat till Lillen som stormade fram i mitten och hade förmodligen gjort mål om inte jag hade drabbats av lite för mycket egoism.Zlatan hade inte heller passat...
Istället gjorde Alstermo mycket vackert 1-0 några minuter senare efter ett friläge, orättvist men snyggt. Vi pressade på halvleken ut och borde gjort mål på någon av chanserna. Istället fick vi sätta oss i pausen med ett uderläge som vi för en gångs skull inte förtjänade.
Andra halvlek började vi darrigt och släppte till en del chanser för dom bland annat en nick i ribban. Men sedan så jobbade vi oss in i matchen och fortsatte på den inslagna linjen från första halvlek. Vi skapade mängder av chanser och till slut fick Pettan hål på deras målvakt och det var kvitterat. Vi fortsatte att skapa chanser matchen ut men tyvärr utan resultat å slitresultatet skrevs till 1-1. En poäng somhade varit jävligt viktig för oss om det inte hade varit så att Bäckebo på något jävla vis lyckats ta poäng i sin match mot St. Sigfrid. Nu är det precis som innan,vi ligger kvar under sträcket med sämre målskillnad än Bäckebo och måste därför vinna vår match mot dom plus att vi måste ta fler poäng än dom i de andra matcherna. Jag tror nog att det ska lösa sig.
Bäst i JIF idag var David Bergkvist och Niklas Johansson på mitten.

Ikväll är det WWW-fest. Ska bli jätteskoj. Alltid roligt att träffa jobbarkomisarna under lite mer avspända former.

Nu måste jag snart ringa minna vänner i tipsbolaget. Det är nämligen jag som har tagit ut raden i dag och efter Mathias fiasko förra veckan så känner jag ingen press men däremot har Axelsson seglat upp som en stark kandidat till årets MVP i bolaget efter att för första gången i vårt tipsbolags historia ha satt en trippel, det vill säga att han vann på Stryktipset,Oddset och även Jokern. Nu var det inga åttasiffriga belopp som betaldes ut men doch väl över trehundra kronor som kommer komma till användning på bolagstämman hemma hos direktör Fagerström sista helgen i november. En av årets absoluta höjdpunkter.

AVVÄNJNINGEN DAG 20
I kväll är det upp till bevis. En helt ny situation för mig. En riktig fest utan snus har jag som sagt inte besvärat sedan 1993. Det är bara att bita ihop antar jag och hoppas att allt kommer gå bra.
Jag har upptäckt att det är som allra värst efter matcher och träningar, när nästan alla andra plockar upp sina dosor och ger sina läppar en liten belöning för gott jobb så får jag vackert plocka upp en påsa Extra och försöka snabbt försöka ta sig till duschen för att så snabbt som möjligt komma ut ur omklädningsrummet och kanske försöka få tag i någon gammal överkokt korv som har blivit kvar i kiosken.
När man sedan sitter i bussen hem och de flesta (de över 18...) knäcker någon bira och på nytt petar in en ljuvligt nybakad prilla under läppen så tycker man av någon anledning nästan synd om sig själv. Men ändå innerst inne lite stolthet för att man har så pass mycket stake att man kan stå emot.
Funderar på att åka ner och köpa en dosa med ört-snus (helt fritt fån nikotin och tobak) och kanske ha med mig i kväll men jag vet inte. Jag vill helst inte lura läppen med sådant heller.
Jag får se hur jag gör

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0