Sömnrutiner och dubbla hattrick

Just nu är klockan halv åtta och det söndag morgon. Man kan undra varför jag sitter och bloggar vid denna tidiga timme. Det beror på att sedan jag slutade snusa är jag så jävla trött på kvällarna så i fredags slockade jag innan 22 och igår kväll innan 23 så då är man gasnka utvilad framåt sjutiden.

Vi spelade säsongens sista bortamatch igår och det gick inte så bra. Vi hade en mikroskopisk chans att hänga kvar i femman men vi sumpade den rejält. Förlust med 6-0 mot Bäckebo som var allt annat än bra.
Första halvlek spelade vi bra och borde ha gjort något mål på alla chanser och i paus stod det 0-0. Andra halvlek öppnade vi riktigt bra och det kändes som om det kanske var vår tur att vinna en match. Så var inte fallet. Istället låter vi dom göra ledningsmålet efter en hörna där allt var under kontroll men ändå inte i efterspelet till den nämnda hörnan petar deras forward, jag har för mig att han hette Tommy, in 1-0 och sedan rullade det på. Inom loppet av en halvtimme hade Bäckebo gjort ytterligare fem mål och det som verkligen imponerade på mig var att lagets samtliga sex baljor sattes av ovan nämnda Tommy. Killen gör alltså två helt äkta hattrick i samma match. Sex mål är ett helt OK facit för en forward i femman under en säsong i min mening. Sex mål i en match är något alldeles fantastiskt, men sex mål i en halvlek i seniorfotboll vet jag inte om jag någonsin har hört talas om innan.
Jag själv var emellertid bara på planen under dom första tre sedan kände tränaren antagligen att han ville spara mig till nästa veckas match...
Nä skämt o sido, jag var lika kass som jag varit under hela säsongen och bytet var helt logiskt.
Bör tillägga att jag i första halvlek blev brutalt nedslagen av en kille som var över två meter och vägde 120 pannor. Blodet sprutade och så vidare...eller var det en boll som träffade mig rakt i fejjan? Så var det nog faktiskt.

I går kväll blev det en pizza och lite TV innan John Blund tittade förbi. Jag gillar fyrans Deal or No Deal. Det är ett program man inte kan sluta titta på.
Såg även de nyinspelade avsnitten av Svensson Svensson som gick samtidigt som Deal or No Deal(jag fick ge mig och fick banda Deal). Det höll inte alls samma klass som tidigare. Fick en smärre chock när Gabriel Odenhammar klev in i TV-rutan och hade blivit vuxen. Den mannen kommer alltid att vara åtta år och se ut som han gjorde i Sunes Jul 1991.

Det nya löneavtalet för blåbyxor blev klart i veckan också. Jag tycker att det ser riktigt trevligt ut. En ganska fin löneökning för allihop. Jag gillar löneökningar...

Idag blir det middag i Lindås efter LBKs hemmamatch som börjar redan klockan 13.

FF tar emot GAIS på skansen i eftermiddag också. Den matchen ska nog ses på ett eller annat vis. Tre poäng där och man är med i toppstriden på fullaste allvar. Jag tror hela skiten av görs i sista matchen mot AIK.

AVVÄNJNINGEN DAG 35
Som sagt så har mina sömnrutiner blivit lite lidande. Jag har aldrig tidigare haft några större bekymmer med att hålla mig vaken på kvällarna, den senaste veckan har varit helt annorlunda.
Många påstår att andra och tredje månaden ska vara värst och det ligger nog lite i det. Har kännt den senaste tiden att suget har ökat markant och värst har det varit på jobbet. Det känns som om det har att göra med att det är väldigt stressigt där just nu och i sådana lägen har snuset alltid hjälpt en förr.
Läste i Aftonbladet att en dosa lössnus skulle öka i pris med fem kronor...hahaha. Helt rätt. Jag tycker att det borde öka med 15 istället.
Näe, allvarligt talat så tycker jag att prisutvecklingen på snuset är löjlig. priset på en dosa har snart höjts med 100% bara på ett år. Men å andra sidan så var det en av anledningarna till att jag slutade så det är väl nu jag ska må lite extra bra...
Kan inte fatta att jag inte har snusat på fem veckor.
Räknar man att dosa kostar 30 kronor så har jag tjänat hittils 1050 riksdaler. Jag undrar var dom pengarna är...

/~~/

Kommentarer
Postat av: Crizze

Ante här har du en länk att vila ögonen på, det verkar som Qviding har fostrat en talang utöver det vanliga!

2007-09-20 @ 22:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0