Procentuellt

Nybromatchen är precis slut och den slutade precis så som vi alla hoppades. Vikings-seger med megastabila 5-1. Det var riktigt skoj att se. Mannen med hockeysveriges tuffaste namn, Weston Tardy, var i mina ögon bäst på isen tillsammans med Fredrik Strid och målvakten Henrik Tojkander.
Jag var alltså inte på plats i Victoria utan följde matchen på TV4 Sport vilket jag inte ångrar. När Nybro för en gångs skull tv-sänds så kan det vara ganska behagligt att luta sig tillbaka i soffan med Bowmore i handen och chips i den andra. Det är receptet på en lyckad fredagskväll för mig.

Jojje har tagit kvällen redan då hennes bagaryrke avkräver henne ett tidigt uppstigande även på lördagar. Jag sitter  här och kämpar för att hålla mig vaken mest av principskäl att inte gå och lägga sig inan 22.30 på en fredag. Även om jag lätt hade kunna somnat vid halv åtta.

Jag börjar så smått ana vem som är mördaren i Läckbergs bok om "Isprinsessan"

Spelade en timme innebandy idag. Höll på att bli slagsmål på riktigt. Jag var inte inblandad. Inte ens lite. Skönt.
Det lugnade dock ner sig betydligt och jag tror dom flesta numer är vänner. Innebandy kan vara hårt ibland...

Efter att min sambo och jag för en tid sedan införskaffade oss en Peugeot så får vi även en tidning hemskickad till oss med jämna mellanrum tidningen heter "peugeotnew" och ska jag vara ärlig så har jag inte läst den från pärm till pärm men jag läste en liten artikel iden som handlade om vilken kändis svenska folket helst skulle resa tillsammans med i bilen. Till tidningens försvar bör sägas att det är bensinbolaget Shell som gjort undersökningen och resultatet lyder som följer:

1. Robert Gustafsson 47,2 % av folkets röster
2. Prinsessan Madeleine 30,5 %
3. Carolina Klüft 22.6%
4. Carolina Gynning 18,2%
5. Jan Guillou 16,9 %
6. Ola Salo 16,4%
7. Peter Jihde 14,3%
8. Stina Dabrowski 14%
9. Bert Karlsson 11,6 %
10. Janne Josefsson 11,5%

Jag bryter där eftersom Peugeottidningen inte publicerar fler namn men påstår att lååångt ner på listan kommer  den forne statsministern Göran Persson men 2% av rösterna.Så därför bevisar det att  listan fortsätter även långt utanför topp10.
Till och börja med vill jag säga att den enda jag hade släppt in i bilen hade varit Prinsessan Madeleine.Men efter det så skulle jag vilja fråga hur dom på Shell räknar?
Jag har fått lära mig att när det gäller omröstningar och dylikt så blir det antalet som röstar 100% och om sedan 47,2 % röstar på Robert Gustafsson så finns 52,8 % av rösterna kvar. Men hur tänkte Shell här? Jag kan tänka mig att den listan i sin helhet landar på någonstans kring 700% och det är, som Peter Gålén hade sagt, inte rimligt. Jag börjar omgående fatta varför bensinen är så jävla dyr i detta landet. Jag börjar misstänka att ledningen nere på WWW räknar efter samma matris.

Lasse Sjuk och Frasse Larzén gjorde idag på jobbet att tappert försök att bevisa för varandra att dom inte är smygvikingar. Dom pratade skrävlande om att Nybro antagligen skulle få stryk med 8-0 eller 10-0. Nu vet jag grabbar att ni är nästan lika glada som jag men jag är lite besviken på att ni tackade nej till min invit om hockeykväll på 49:an. Men vi får ta det nästa gång Nybro spelar på tv. Nästa säsong lär det bli oftare...Jag tror till och med att man kan se alla elitserielagens matcher på PPV.

Nu ska jag ägna någon timme åt min favoritsysselsättning på nätet. Betapet.

I morgon blir det EIS-fest.Kan bli trevligt!
/~~/

Kommentarer
Postat av: HM

Jag var heller inte inblandad. Jag tränade nästa generation EIS spelare dam som herr...:-)

2007-10-26 @ 23:11:20
Postat av: Pappa

Hej sonen !!
Jodu...Att komma med ev bortförklaringar i en förlorad löpning ligger definitivt inte för mig...
Men som nybliven 50 + are,
och efter ett intensivt firande, så kommer jag att utkräva revansch men då ska vi upp lite i distans...- Ska vi säga en halvmara ??
Och du...för att kommentera bensinpriset.... - Mig spelar det ingen roll hur mycket bensinen kostar..- Jag tankar ändå aldrig för mer än 100 Kr....
Ha en bra kväll //
Pappa
( 50 + )

2007-10-26 @ 23:12:40
Postat av: Ante

HM. Jag saknade dig där, du hade behövts för vi vara bara sju man. Fast å andra sidan hade slagsmålen kanske ökat markant om du hade deltagit...Jag ser fram emot näst tisdag!

2007-10-27 @ 11:43:38
Postat av: Ante

Pappa: Vi kan springa en halvmara om du verkligen vill få stryk på det området också...Nä där har jag nog inte en suck, jag skulle antagligen inte ens orka springa så långt. Men let me know när du vill utmana mig på en mil för där har du inte en chans.

2007-10-27 @ 11:46:21
Postat av: AK

Hmmm....denna stundande söndagmorgon kanske vore en intressant tidpunkt för en milslång löpduell mellan far och son?

2007-10-27 @ 23:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0