Utspelade i Timmernabben

4-1 blev slut resultatet i gårkvällens match mot Timmernabben. Vi hade bara ett mål upp när det återstod 10 minuter men sedan föll vi ihop. Sanningen är dock den att vi var betydligt sämre än vad dom var.
Matchen började i ett högt tempo från hemmalaget med mängder av klara målchanser. Vi uppträdde virrigt i centrallinjen, där  bland andra jag själv gång på gång hamnade långt ut på kanterna i markeringsspelet och gav därför Timmernabben öppen gata i mitten. Något som dom ändå inte utnyttjade speciellt väl med tanke på deras chanser. I stället gjorde dom ledningsmålet på en frispark någon meter utanför straffområdet. Helt rättvist. Någon minut innan vilan så kom även tunga 2-0 efter att vi missar markering på ett inlägg och deras forward egentligen bara har att rulla in tvåan i öppen kasse. Många idéer kommer som vanligt upp i pausvilan, men det är oftast enklare att snacka än att omsätta taktiken i det verkliga spelet. En del menade att vi förde spelet första halvan av andra. Jag är inte beredd att hålla med. Men i vilket fall som helst gör vi reduceringsmålet genom Stefan Persson efter ett fint inlägg från Magnus Lundegårdhs beryktade guddomliga vänsterslägga. Då tändes hoppet och vi slet på men jag kände det som att Nabben bara petade i en växel till och körde över oss totalt sista 20. 3-1 kom på straff efter att David G rev ner deras anfallare i straffområdet. David fick i den situationen även syna det röda kortet. Jag måste nog ändå ta till en gammal klyscha här. Straff och utvisning i samma situation är ett väldigt hårt straff. Själva straffen är solklar och inget att säga om men det känns som om det borde räcka med det. Ett alternativ till frilägesutvisningar borde vara så här: Gör straffskytten mål så får spelaren som orsakade situationen stanna på plan. Missar han så får han gå av. Det hade varit mer rättvist tycker jag.
Efter den situationen inser vi nog att matchen är förlorad och släpper in ett mål till väldigt billigt efter lite kalabalik i straffområdet. Sammanfattningsvis kan man säga så här. Vi kämpade betydligt bättre än senast mot Trekanten då vi uppträdde som kärringar allihop. Bäst för JIF var Axel och Pettan.
För min egen del så kändes mycket bättre än på länge även om jag knappt hade bollen så tyckte jag att jag slet lika hårt som många andra. Sista tjugo var jag jävligt trött bör tilläggas. Men ändå så är jag relativt nöjd med min egen insats.

I kväll är det lottöppning hos Frida och David i deras nya lägenthet. Ska bli mycket trevligt. Jag gillar lottöppningsfesterna. Eftersom man känner alla i det gänget väldigt väl så är det svårt att få någon bakfylleångest och det är positivt.
image10
David Strand och Frida Hörling håller i festen i kväll!

På måndag börjar jag jobba skift och går igång med en förmiddagsvecka.

Har fått tag i en skiva som heter Nintendo Greatest Hits. Spelmusiken till alla spel man spelade när man var nio på brorsans och mitt Nintendo 8-bits. Tala om nostalgitripp.

Var nere och hälsade på min favoritbagare en stund nu på förmiddagen. Dom hade en hel del att göra vill jag lova. Jag tog en kaffe och en köttbullemacka med stekt ägg sen cyklade jag hem. Jag kände att om jag hade stannat kvar kunde det ha tärt ordentligt på vårt förhållande och det vill jag absolut inte! Vad jag vill säga är att jag verkligen inte är någon tillgång inom bageribranschen.
Bagaren själv är dessutom fotskadad och kan knappt gå, och det gör inte saken lättare. Hon skadade sig efter sju minuter i B-lags matchen borta mot Lörby som damerna torkade med 9-1. I ett sådant läge hade jag funderat på att lägga av. Åka över 20 mil t o r spela sju minuter för att sedan bli skadad och dessutom förlora med 9-1. Det hade nog varit för mycket för mitt klena psyke tror jag.

Funderar på att åka in till Kalmar i morgon och titta på FF-FF. Kalmar mot Trelleborg. Ska man vara ett topplag så ska man vinna den matchen. Inget snack om saken. Kalmar som annars verkar ha haft det lite svårt i matcher mot lag som på pappret ska vara sämre men det vände kanske mot GAIS i måndags.

Har fått min gamla TV såld. Det är bra det.

Nu ska jag fixa lite i vårt hem.
/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

...så om du skadat foten tidigt i Timmernabben igår hade du m a o funderat på att lägga av...:-)
Jag menar, storstryk där med, tio mil dit också...undrar det jag...:-)

2007-05-26 @ 20:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0