Tonfisk till lunch

Först arbetsdagen efter en långhelg. Det innebär att det är extra segt att gå upp på morgonen men när man inser att det barra är tre dagar att arbeta känns det hela lite lättare.

Långhelgen spenderades med en fest i egna hemmet med goda vänner och god mat och dryck. Dagen efter var inte alls lika rolig men jag och min sambo pallrade ändå oss upp för att åka in till Kalmar för att hälsa på svärfar och att se på allsvensk fotboll.
Vilken match FF gjorde. Fullständigt överlägsna DIF och borde ha gjort i alla fall 2 mål till. Alla tre Elmarna på planen samtidigt igen, David och Rasmus blev inbytta i andra medan Viktor spelade hela. Bäst på plan var annars Rydström som med sitt eviga malande kan få precis vem som helst ur balans.

I måndags åkte vi sedan till Göteborg för att överraska en kompis (Henke) som av sin sambo hade fått biljetter till IFK-Halmstad i födelsedagspresent. VAd han itne visste var att vi också skulle vara där. Det blev väldigt lyckat och väldigt roligt.- Tung tågresa hem igår bara men det gich bra och alla kom hem välbehållna.

I kväll står det träning på schemat,den sista innan hemmapremiären mot Stjärnan. Har hört lite dåliga rykten om att Axel inte kan vara med och att Pettan skadade sig på träningen sist så han förmodligen inte heller kan vara med. Två ordentligt tunga avbräck för oss. Våra två kanske viktigaste spelare. Synd,men det blir så iblan.

Rangers utjämnade mot Buffalo inatt  och Anaheim kopplade ett stadigt grepp mot Vancouver.

Handlade dryck av världens otrevligaste bartender i Göteborg. Undrar i fall dom är så otrevliga mot alla eller bara dom som kommer utomsocknes ifrån...?Drycken var det dock inget fel på.

Helgen kommer att bli jättelugn för mig. Ska bli skönt.

Har käkat tonfiskpasta nu och det var det bästa jag har ätit på länge!

Liverpool lyckades med att ta sig till CL-final igen efter straffsegern mot Chelsea i går kväll. Såg bara en bit in på andra sedan tog den tuffa helgen ut sin rätt och jag somnade. Ikväll tänker jag ändå försöka att hålla mig vaken när returmötet mella Milan och Man U går av stapeln. Hoppas att United tar det för dom har spelat överlägset bäst fotboll i årets Champions League.

Emmaboda IS herr trummar på i 4:an, tre vinster på tre försök och fem mål av Evestål. Ser riktigt bra ut för dom och dom har alla möjligheter att sluta högt upp i serien. I det stundande derbyt mot LBK så hoppas jag ändå stenhårt på att Lindås tar hem det.

Nähä, här blir det inga maskiner monterade....
/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0