Youngblood vs Idi Amin

Tampa- NYI 4-3. Lightning behövde vergligen den vinsten. Nu ser det lite ljusare ut igen men det är ett riktigt getingbo omkring slutspelsstrecket med sex lag ordentligt indragna och fem som ligger inom två poäng precis runt strecket. Tampa ligger i skrivande stund två poäng över det gänget.
Matchen då? Eric Perrin gav blixtarna ledningen i första och Lecavalier gav med sitt 49:e mål Tampa en trygg 2-0 ledningen i andra perioden men sen gick det åt helvete en stund. Islanders gjorde tre snabba mål på Honken och övertog därmed ledningen. Nyförvärvet Jason Ward kvitterade dock till 3-3 och det var resultatet efter full tid.
En knapp minut in i OT så avgjorde backen Filip Kuba matchen i Tampas favör. Riktigt skönt...
Nu väntar megasvåra Devils hemma på torsdag natt. Där vill jag se två saker. Först och främst SKA det bli två nya poäng. Sedan skulle det vara oerhört skoj om Lecavalier kunde göra ett mål till och spränga den mytomspunna 50måls-barriären. Något som faktiskt bara en enda svensk har gjort och det var Håkan Loob som gjorde just 50 mål för Flames 1988 eller 89.

Kul att se att Johan Holmqvist fick nytt förtroende efter den usla matchen sist. Förvisso var Marc Denis ännu mer usel i den matchen så valet var kanske inte så svårt ändå för Torts.

Den stora snackisen inatt var ändå huruvida Toronto Maple Leafs skulle hämnas på New Jersey Devils tuffing Cam Janssens tilltag på Torontobacken Tomas Kaberle förra gången de möttes.
Man kan säga att dom hämnades.
Torontos råskinn Wade Belak och Cam Janssen gick loss i mittzon och bjöd på årets förmodligen bästa och längsta fight.
Kapten Mats Sundin var lyrisk över Belaks insats och kommenterade händelsen som en helt otrolig fight!
Jag var alldeles nyss inne på www.hockeyfights.com och såg fighten där. Oavgjort skulle jag nog kalla det men en riktig höjdare att se på. När jag ändå var där så passade jag på att se Oduyas kurr mot Craig Adams och det måste jag säga att det var nog ända sen "Tuffe Uffes" dagar jag såg en svensk göra så bra ifrån sig inom det området.

Har precis sett ett dubbelavsnitt av Simpsons. Det är underhållning på hög nivå!

Fredrik Modin gjorde två mål inatt och blev utsedd av NHL.com till nattens näst bästa spelare efter Montreals (andra) målvakt Halak som höll nollan mot Boston.

I kväll är det ingen träning eller någonting annat heller. Sådana kvällar behövs ibland. Blir nog till att kolla lite på Färjestad- LHC skulle jag tro.

Till helgen är det dags för ny träningsmatch.Denna gången står seriekollegan St Sigfrid för motståndet. Dock inte på konstgräs utan på naturgräs på Grönmo klockan 12. Det känns ju sorgligt att säga det men  det känns nästan som man i nuläget hade föredragit konstgräset framför en gräsplan som (förmodligen) inte alls har samma kvalitet.

Såg för övrigt filmen The Last King of Scotland i går, den hade väl sina poänger men jag anser nog inte ( som en annan bloggare gör) att det är DEN filmen man ska se i år. Godkänd men inte mer. Och ska man nu bara se en film i år så är det Youngblood, i och för sig knappast inspelad i år men det spelar ingen roll. Ska man se en film i sitt liv ska man se Youngblood. Är ganska övertygad om att del av mitt hockeyintresse kommer därifrån.

TAIF jobbar på i kvalet till allsvenskan. Jag känner faktiskt på mig att dom grejar det. Det blir lätta poäng för Vikings nästa år i så fall =-)

Nu får det vara bra för nu.

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Slagsmål o Fighter???
Är det inte hockey, spelet med klubba o puck där man ska göra mål???
Öhhh. Men okej. Ser redan fram emot när JIF:s tuffingar tar liknande fighter på mittplan i årets serie och lagkaptenen berömmer dem...:-)
Hoppas faktiskt nog inte TAIF går upp än. Det skulle bara bli dyrt...

2007-03-21 @ 19:57:08
Postat av: Anonym

Youngblood. Det var väl filmen med den snygga tjejen som också var med i TV-serien Fame?!

2007-03-21 @ 21:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0