Rookie-rekord

Då var man hemma från jobbet. Trött och hungrig. I kväll blir det lite spaghetti och köttfärssås.

Canal + visar HV71- Brynäs ikväll och det kan bli en bra match.  Det är alltid väldigt spännande att följa Nicklas Bäckström. Han kan bli nåt. Ska bli skoj och se honom i Capitals (även om jag verkligen avskyr det laget) med Ovechkin och Semin. Det är en hygglig line

Jag undrar lite varför inte spelare som Kåberg,Ledin och Jämtin testar att sticka över. Sådana grovjobbare/enforcers uppskattas alltid där borta.
Men i och för sig har jag för mig att Magnus Wernblom var över på Kings träningscamp och testade utan att lyckas så det krävs nog en hel del tur också.

Jag har ganska svårt att se vilka som skulle kunna utmana Färjestad om guldet. Dom känns otroligt starka.

Jag saknar Jimmie Ölvestad i Tampa. Han var väldigt omtyckt bland fansen i St. Pete Times Forum. Däremot går det inte lika bra för Andreas Karlsson som för det mesta får sitta på bänken och när han väl får spela så är det inte mer än några minuter. Helt klart överskattad i mina ögon, till skillnad mot Johan Holmqvist.Han har gjort många fantastiska matcher och fixat många viktiga poäng åt Lightning. Inte minst i de matcher som avgörs i straffläggning. Jag tror han har tagit 17/18 straffar i NHL. Inte illa.
Tyvärr har han kommit in i lite av en svacka nu på slutet och Marc Denis har fått stå en hel del och gjort det väldigt bra. Men Honken kommer igen.

Den gamla stjärnan Petr Stastnys grabb Paul tangerade ett rookie-rekord inatt. Poäng i 17 raka matcher har bara Teemu Selänne lyckats med som rookie innan. Samtidigt slog han Colorados lagrekord på just den punkten. Vem som hade det innan? Petr Stastny...

Nu är det dags för käk
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0