Henke Sedin avgjorde i OT

God morgon!
Jag går direkt på nattens händelser i NHL.
Vancouver slog duktiga San Jose på bortaplan efter att Henrik Sedin med sitt 9:e för säsongen avgjorde i OT.
Edmontons kräftgång fortsätter ooch inatt blev det åter pisk. 5-1 borta mot Ducks

Även Detroits Mikael Samuelsson avgjorde på övertid när han satte 3-2 mot Kings. Zetterberg spelade inte och lär inte heller göra det på några veckor framöver. Lite synd faktiskt för han var i kanonform när han blev skadad. Å andra sidan tror jag faktiskt inte att Red Wings berörs så mycket av det då dom har ett helt otroligt starkt läg även utan Zäta.

Nattens största skräll stog ändå Minnesota för när man bortabesegrade urstarka Buffalo med hela 5-1.

I kväll hoppas jag på att Marie Lindgren (eller var det Lindberg?) vinner melodifestivalen. Riktigt bra låt hon har. Men även om jag hoppas på henne så tror jag att The Ark tar hem det.

Tampa spelar borta mot Calgary i natt och jag är mycket väl medveten om att det är en jävligt svår match men jag tror ändå att The Bolts tar hem det.
Sen tror jag också att Sid Crosby blir först över 100 poäng i natt när Pittsburgh tar emot NYR.

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0