Elitserie,grusplan och 100p-streck

Tittade lite på elitseriens slutspel i går kväll, ganska konstigt egenligen för i Sverige börjar lagen slåss så fort det är dags för slutspel.
I NHL är det mer eller mindre tvärtom, av rädsla för att dra på laget någon onödig utvisning håller dom tuffa pojkarna sig i skinnet.
Vilket som är rätt vet jag faktist inte men jag antar att bägge alternativen har  sina fördelar....


I kväll är det fotbollsträning på en mjuk jävla grusplan


I natt spelar mitt favoritlag Tampa borta mot Edmonton. Jag tror att det kan bli riktigt tufft för Lightning där men jag hoppas att dom kan vinna efter den solklara förlusten i Vancouver natten till idag.
Jag hoppas också att Marty St. Louis och Vincent Lecavalier fortsätter att göra poäng så att någon av dom, eller helst båda, når upp till det magiska 100p-strecket. Bägge två (speciellt Vinny)har även rimlig chans att nå 50 mål.
Men viktigast är ändå att laget grejar slutspel.

Nu ska jag ordna lite mat åt mig och min sambo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0