Vårat gäng, tre poäng!

Fredagskväll igen och som vanligt numera på fredagskvällarna så har vi spelat match. Kom hem för en stund sedan och avnjöt en halv Emmaboda Special från Pizzeria Viktoria. Nu sitter jag i vilket fall som helst här frmför datorn med min sedvanliga fredagswhisky. Denna gång så är det en Bowmore Enigma jag har i glaset. Förmodligen den rökigaste på marknaden och definitivt en av de godaste!
Lite från matchen nu:
Vi spelade faktiskt ganska bra i första halvlek. Chanserna kom i en strid ström och det kändes lite som om det bara var en tidsfråga innan vi skulle sätta ettan men den kom ganska omgående genom Stefan på Nicke Bodas fina framspelning. Efter det känns allt ganska stabilt. Flygsfors sticker upp emellanåt med några halvchanser och diverse straffsituationer. Jag ska villigt erkänna att Flygsfors skulle ha haft ett par straffar efter att vi tagit med hand och dragit i tröjor inne i boxen. Domaren tyckte dock inte samma sak vilket jag är väldigt glad för då han i övrigt var oerhört emot oss.
Vi fortsätter att mala på och efter ett tag så kommer även tvåan. Dennis slår en magnifik boll ut på vår högerkant där Mange L tar emot och slår ett flackt inlägg som Lillen stöter in och 2-0 är ett faktum. Just i denna veva så har jag en otroligt period. Precis alla bollar jag rörde gick åt helvete, då menar jag allt och i allt inkluderas även ett friläge som jag lyckas sjabbla bort. Det blev bättre men aldrig riktigt bra.
I halvtid var David B den mest aktive och kom med en del direktiv, eftersom Per var borta så hade Bergkvist hand om taktiken ikväll.
Vi sa att vi skulle gå ut och fortsätta spela vårt spel som vi hade gjort i första. Så blev inte fallet.
Vi började väldigt bra med en hel del chanser där jag själv sköt i insidan av stolpen och returen gick till Johannes som från bara någon meter inte heller han fick in bollen.
Jag blev utbytt några minuter efter en kvart i andra för att sedan komma in igen, denna gången på högerflajen.
Jag hann knappt komma in innnan gästerna reducerade vår ledning och efter det blev virrigt, in i helvete virrigt. Jag vet inte varför men vi klarar inte att leda matcher med uddamålet i deras slutskede, alla hamnar i en kollektiv chock och här måste jag ta till en gammal klyscha, rädslan att förlora är så in helvete mycket större än viljan att vinna och exakt så kändes det sista kvarten. Vi lyckas hålla tätt men även här har Flygsfors någon straffsituation som kanske var korrekt, jag vet inte.
Det var som sagt sirap i klockan dom sista minuterna men i matchens sista spark så lyckas Hampus Eriksson sätta dit trean efter ett fantastiskt inkast(!!!!!). Domaren blåser av matchen och vi vinner igen! Skönt!
Matchens bästa i JIF var Nicklas" Boda" Johansson den halvtimmen han var med. Henke Ahlströms första halvlek var klockren och även slitvargarna Hampus och Johannes gjorde bra insatser.
Jag är inte nöjd med min egen insats och grämer mig mycket över stolpskottet som jag nog borde ha satt, och även friläget borde jag ha förvaltat bättre.Men jag var faktiskt inte sämst på plan. Det var domaren som missade alldeles för mycket och var väldigt ojämn matchen igenom.

Nu blir det en runda Betapet!
/~~/


Kommentarer
Postat av: Pakke

Hehe.. som sagt det var absolut domaren som var sämt på plan :-)

2007-06-30 @ 09:50:05
Postat av: AK

Hmmm...pricka stolpen...Jojje nämnde visst nåt idag om ställningen i familjens interna skytteliga...

2007-06-30 @ 20:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0