Lord Calvert

Precis som jag misstänkte blev det varken hockey,innebandy eller högvinst i går kväll.
Istället blev det Idol-final och tacos vilket inte var fel på något vis det heller. Huruvida rätt kvinna vann vågar jag inte svara på men jag hade förhoppningar på att Johan Eriksson skulle komma tillbaka med ett wild card rakt in i finalen och väl där tror jag inget hade kunnat stoppa mittfältsstrategen från Kvarngatan i Lindås.
Marie Picasso var säkert en värdig vinnare. Hennes pappa var stolt i alla fall och det hade man med all sannolikhet varit om man varit i hans situation.

Jag är ju som sagt i mitt livs form vad gäller Betapet. Igår kväll efter Idol satt jag och Jimmy uppe halva natten och spelade och numera har jag elva raka segrar rankas som nummer 640 i landet. Jag är snart i fatt dig kopkid...    

Jimmy, för er som undrar är alltså min gamle vapendragare Jim Beam, den amerikanska whisky( bourbon)sorten.
En mycket underskattad whisky som har oförtjänt dåligt rykte bland folk som gillar den ädla drycken.
Visst anser även jag att inte mycket går upp mot en riktigt rökig single malt typ Bowmore,Laphroaig eller Lagavulin men som ett billigare alternativ så rekommenderar jag starkt Jim Beam som endast är hälften så dyr som sin kusin Jack Daniels, men minst lika god.
En annan lite billigare underskattad whisky är Lord Calvert som är en kanadensare med lite fruktig ton och som jag alltid tidigare tyckt varit mindre god utan att egentligen gett den chansen. Den rekommenderas också starkt.

Just nu ringde Klevtun och undrade om jag skulle med och träna. Skulle jag gärna gjort om det inte vore för den groteska armskada som jag trots allt besitter.

I eftermiddag blir det middag med släkten hemma i Lindås.

Såg ni "Fredag-hela-veckan-gängets" sketch i går kväll om Henrik Zetterberg och Emma Andersson. Det är humor. Riktigt jävla bra!
Den riktiga "Zäta" visade dock omgående var skåpet skulle stå och stänkte i natt in ett hat trick i NHL. Bra gjort!

Titta även på "Vem vill bli miljonär" igår kväll och hon som var med var jätteduktig, men frågan är om någon någonsin kan vara lika iskall som denna killen...
http://www.youtube.com/watch?v=hr3tsMCrQgo&feature=related 

eller denna...
http://www.youtube.com/watch?v=Us-8WnDK4eo

Nu ska jag se i fall storformen i Beta håller i sig
/~~/


Kommentarer
Postat av: Evestål

haha fy fan vikken frän kille innan man blev så kylig =) förresten du missade en riktig höjdarmatch i fredags!!!!6-4 seger =)

2007-12-09 @ 20:55:30
Postat av: Ante

Evestål: Ja, jag läste på er hemsida att ni hade lyckats vinna till slut. Satte du något?

2007-12-10 @ 09:30:28
Postat av: Evestål

självklart satte jag ett solklart mål i mina egna ögon, kanon skott från egen planhalva som kanske igentligen inte var något skott men de var en snäll back i deras lag som kanske rent av tyckte om mig,för han tog saken i egna händer o lyckades på något sätt lura sin egna målvakt o styra in bollen =)

2007-12-10 @ 10:10:06
Postat av: Ante

Evestål:Sånt händer aldrig mig... När spelar ni nästa hemmamatch?
Ja visst var "vem-vill-bli-miljonär-killen" iskall! Så ska jag också göra om jag hamnar i den stolen någon gång. Då ringer jag dig Eve...

2007-12-10 @ 10:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0