Dan före dan

Då var det då åter dagen före julafton. Det mesta är klart i julklappsväg utom någon liten detalj som ska fixas under dagen. Denna dagen var den jobbigaste dagen på hela året när man var mindre och sömnlösheten på julaftonsnatten brukade vara ett faktum. Annars brukade jag och min bror börja spekulera så smått vad tomten skulle komma med redan runt den 16:e. ... oktober.

I kväll blir det som vanligt någon form av uppesittarkväll med en bingolott i ena näven och en kall i den andra. Denna gång har jag inte köpt lotterna från nätet utan denna gång hade Johanna fixat dom så antagligen stöder vi EIS denna kväll.

I kväll skall det även sparkas boll. El Classico-derbyt i all ära, men ordförande Randewall m fl har startat en fin tradition som innebär två timmars fotbollsspel i Allsbohallen för lite diverse folk. Förra året var riktigt trevligt och jag hoppas på liknande känsla i år.

Sjöndin-klanen har också beslutat att införa en ny tradition. Julgodisbakning på julaftonsförmiddagen. Det innebär att jag måste ha gott om öl på kylning för när damerna tröttnar på min och Svantes insats i köket , vilket brukar ske långt innan vi ens har äntrat huset hjärta, så måste vi riktiga män ha något att sysselsätta oss med. Öldrickning till exempel.
En sak är dock säker.Inget är vackrare än Johannas bak...

Efter denna tillställning kommer jag att cykla bort till min släkt som i år är samlade på Sveagatan. Där kommer julmat och juldryck att intagas vilket alltid innebär att man blir mätt och glad. Kalle Anka-programmet brukar också klämmas in någon gång under dagen. Lämpligtvis då vid 15.00.
Sedan blir det lite julklappsutdelning,och jag har varit oerhört snäll i år, så där finns alla möjligheter.

Vi hyrde den nya American Pie-filmen i går. Jättemycket naket. Och alldrig nakna killar bara nakna tjejer. En av oss gillade den och en av gillade den inte.

Tampa har börjat förlora till och med hemma nu för tiden. Det lär inte bli något slutspel för mina hjältar denna säsong. Klart är dock att NHL-premiären spelas i Stockholm nästa säsong. Fjärde och femte oktober är ett dubbelmöte mellan Pittsburgh och Ottawa inplanerat i Globen. Jag ska på något vis ta mig dit.
Lite synd att det inte blev Tampa som fick komma hit. Det var nära.

I mitt Betapet-spelande går det fullständigt åt helvete just nu. Men jag hoppas att jag snart kan komma in i en liknande formtopp som jag hade i början av december med 11 raka vinster och en ranking på top 600 av 200 000.
Dit ska jag igen.

Jag vill passa på att önska alla en God Jul!
Ta det lungt!
/~~/

Kommentarer
Postat av: HM

Jag önskar dig en God Jul och Gott Nytt År. Kanske vi ses på fredag på innebandyn.

2007-12-23 @ 09:56:14
Postat av: Ante

Tack detsamma! Ja det hade varit trevligt att snurra upp dig lite!

2007-12-23 @ 10:36:37
Postat av: Crizze

Jag hoppas att du inte glömmer bort att rimma på paketen Ante!? Vi vill ha många rim av typen "När du ut i kylan ska - då kan den vara bra att ha". Det är på den nivån de ska ligga... :) Synes!

2007-12-23 @ 14:24:40
Postat av: Ante

Crizze: Om tid finnes ska vi se, vad gamle Andy kan hinna mé

2007-12-23 @ 16:19:48
URL: http://www.yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Schkåååålar med glöggen o önskar en riktigt God Jul till Bloggmaster m familj/klan!! :-)

2007-12-23 @ 20:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0