Avtackning

Så var det bara en enda arbetsdag kvar detta år om inget oförberett händer. Det känns bra tycker jag.
Idag var det dessutom kallt som fan när jag red på min blåa järnhäst till och från WWW:s stallar vilket gjorde att något som i alla fall påminde om en julkänsla infann sig någonstans mellan Hämtmöbler och Runes.
 
På jobbet var allt ungefär som vanligt förutom att vi tackade av en av våra mest rutinerade och bästa medarbetare Kerstin Lindström som efter nyår tyvärr ska jobba med annat. Vad i hela världen kan gå upp mot en dag på Mixer Kerstin???

Nicklas Medins dotter Engla, ett mycket sött barn för övrigt,kom på besök i sällskap med sin mor Anna och med ens gick det att urskönja att det var en framtida WWW-arbetare i den lilla tösen. Hon hade nämligen vid fyra veckors ålder de flesta egenskaper som behövs för att klara av många av de moment vi utför...

I morgon kväll blir det ett försök att spela innebandy och jag skulle gärna se Englas farbror på plats klockan fem men jag antar att det är för mycket begärt. Skulle vara kul att få räta ut vissa frågetecken bara!
På lördag är det åter dags för fotbollsträning med JIF och även på söndag vankas det fysisk aktivitet.

Inget spår av någon julbonus ännu...

Armskadan fortsätter att läka i ganska skaplig takt och bortsett från att jag inte kan böja fingret så känns det jättebra.

Såg serieindelningen till nästa års div 6.
*Alsjöholm- Har jag mött många gånger med LBK-b.Är nog mest kända för att sitta inne med Sveriges minsta omklädningsrum för bortalaget.

*Bodabruk- Har jag faktiskt bara mött en enda gång utomhus och det var i en träningsmatch på konstgräset förra våren som slutade 1-1.Har väl en av seriens bästa spelare i Rickard Jäghagen, i övrigt vet jag inte mycket om dom mörkblåa. Kommer med all sannolikhet bli tuffa och jämna matcher oss emellan. Såg också att BGoIF hade fått en ny tränare i Pär Wernesson. Jag tror och hoppas att Boda gör en bättre säsong än sist.
Derbyfester att vänta med antagna publikkravaller och publiksiffror som antagligen kan spränga tjugopersoners-strecket både hemma och borta....!
 
*Bosnien/H- Har jag också bara mött en enda gång och då med Långasjö i femman för ett gäng år sedan då vi van ganska komfortabelt har jag för mig. Vet egentligen ingenting om riddarna från Balkan förutom att de alltid är tekniska och gillar att röka på uppvärmningen. Lite som Jens Bondesson med andra ord. Tur att dom inte har Jens klassiska skottfint i repertoaren.

*Kosta- Har aldrig mött deras A-lag men jag gillar att det är så jävla nära dit.

*Lenhovda- Har jag mött massor av gånger och jag tror aldrig vi har förlorat mot dom. Det var i denna matchen jag bjöd min karriärs höjdpunkt förrförra säsongen. VI hade frispark vid mittlinjen och en långboll kom mot mig. Lenhovda hade genomskådat att jag inte är så vass på huvudet så dom hade satt en 155cm-kille till att markera mig. Bollen kom som sagt mot mig och jag hoppade tog med mig bollen på bröstet och drog till på volley ungefär fyra meter från mål. Målvakten som var svårt bollrädd duckade och vände bort sig och jag klämde i för kung och fosterland och började som bäst fila på målgesten när m¨ålvaktafan i ren jävla panik viftar till med sin hand så att bollen touchar näve och styrs ut till hörna. Han gallskrek av lycka när han insåg vad han hade gjort och hans lagkamrater kramade om honom som om han gjort det avgörande målet i en VM-final. Jag funderade på vägen hem på att lägga av.

*Nöbbele- Vet knappt vart det ligger och har aldrig mött dom.

*Skruv- Har varit där och spelat med LBK-B ett par gånger om jag inte minns fel. Vet för övrigt ingenting om laget.

*Åseda- Hade vi i serien förrförra året och jag gjorde mål i både hemma och bortamötet minns jag. Jag gör så sällan mål så sådant kommer jag i håg i fall någon tyckte att det lät skrytsamt...

*Örsjö- Har jag nog mött deras A-lag vid något tillfälle. Deras B-lag också. Nära och bra i vilket fall som helst.

Det var dom alla och nu börjar jag längta så smått efter gröna gräsplaner och den där känslan man har om man leder med 2-0 i paus vilket i och för sig är ovanligt i vår förening.Jag återkommer med all säkerhet till detta området när jag har mer att skriva.

Jag tänkte spöa dig i Betapet ikväll NM, men du vågar väl inte förstås. Orankat blir det. Slutpratat.
/~~/


Kommentarer
Postat av: N.M

orankat.. är inte det lite som att spela seriefotboll men man har ingen tabell?

2007-12-20 @ 18:27:37
Postat av: Ante

Snarare som att spela träningsmatch...

2007-12-20 @ 18:28:47
Postat av: Ante

Jonas H: Hur skulle jag någonsin kunna glömma den klassikern! Den killen som sa det är med ännu! God Jul och Gott Nytt År på dig med!

2007-12-22 @ 13:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0