Kräftor

Igår var det födelsedagskalas på 49:an, Jojje fyllde 23 så vi hade en liten tillställning för henne där Johannas familj och min familj deltog.
Vi åt smörgåstårta (det bästa med smörgås tårta är att det brukar alltid bli en liten bit över som man kan äta dagen efter och så var fallet även denna gång) och drack kaffe. Det fanns även tillgång till alkoholhaltiga drycker men eftersom Casablanca hade tillhandahållit liknande drycker i betydligt större skala kvällen innan så var alkoholen aldrig ett alternativ för dom som var där.
Vi satt och småpratade till 10-tiden på kvällen sedan började man bli trött. Man kan säga att det märktes att Jojje inte är 22 längre...

I kväll är jag rädd för att det blir lite tuffare. Linda och Johannes kommer hit på kräftskiva och sådana fester brukar vara hårda. Jag och Johannes har lovat att vi ska fixa maten. Köttbullar, Janssons,prinskorvar,kräftos och mycket annat har vi planerat. Hur detta ska bli återkommer jag till en annan dag.

Jag var nere på träningen häromdagen. Det var bara jag, Klevtun, Tobban, Dennis och Wellrup där så det blev aldrig någon träning. Men å andra sidan fick jag se Tobbans stunttrick på sin gamla Puch så jag är ändå på det hela taget nöjd med min tripp till Johansfors IP den kvällen.

I dag spelar FF mot Elfsborg. Viktig match för bägge lagen. Kalmar måste bevisa att man kan göra mål utan Arí. Ge David Elm en riktig chans på topp. Jag är helt övertygad om att han kan tillföra mycket där. Speciellt sen Ricardo i mina ögon är en sämre fotbollsspelare än David.
Jag har funderat en del över vad jag tycker om Rydströms finger mot publiken. Jag har kommit fram till att jag tycker nog egentligen ingenting om det. Jag skiter helt enkelt i det.
I vilket fall som helst så hoppas jag på tre pinnar i Borås i eftermiddag och jag tror att KFF har alla möjligheter att göra en fin match.

Jojje fick ett presentkort på IKEA av mina föräldrar. Det är inte bra alls. Det betyder att jag förmodligen måste följa med och jag avskyr den affären.Jojje och jag brukar inte alltid vara så goda vänner efter en heldag i stan. Tyvärr.

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Va? Försöker du antyda att du var lite sliten igår? På Jojjes födelsedag o allt...:-)

2007-08-04 @ 12:04:16
Postat av: AK

Hrrrrmmmm...tog kräftorna knäcken på bloggandet lr... :-)?

2007-08-07 @ 22:03:48
Postat av: Ante

Nu är jag back on track igen...

2007-08-07 @ 22:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0