En bra investering

Nu var det ett tag sedan igen. Man kan tycka att det borde finnas mer tid att blogga när man är ledig men så har itne varit fallet under denna långhelg som desto tråkigare börjar lida mot sitt slut. I morgon är det en vanlig grå decem...eh förlåt... majmåndag och arbetet börjar klockan halv sju som vanligt.

Har hunnit med en väsentlig mängd äventyr under ledigheten. Torsdagen inleddes med Broakulla marknad på dagen för att avslutas med en hejdundrandes tacobuffé uppe i caféet på kvällen. Tacosen ackompanjerades av en mycket skicklig trubadur som sannerligen fick fart på danssugna broakullabor som svängde sin lurviga till långt in på småtimmarna. Somliga står antagligen kvar där uppe igen och diggar.

Fredagen blev det faktiskt Casablanca och ett fullständigt lysande uppträde av enormt underskattade Hazy/Dizzy (som spelar AC/DC-covers för er som inte vet). Martin Edins mannar bjöd på ett sanslöst bra uppträde som helt klart är det bästa live uppträde jag skådad i denna kommunen någonsin. För den ringa entrén av 80 spänn så var det antagligen de mest välinvesterade 80 riksdaler jag någonsin spenderat. Jag är som ni kanske märker lyrisk efter detta uppträde och längtar redan till nästa uppträde med dessa herrar.


Martin Edin och hans Hazy/Dizzy underhöll på Casablanca

Dock fick jag loma hem redan strax innan klockan ett efter som jag och min svärfar dagen efter hade ett projekt som skulle genomföras och det projektet innebar uppstigning klockan 3.45 så igår var jag ganska trött.

Följer just nu upplösningen av Serie A. Inters Diego Milito stänkte nyss in 1-0 och just nu ser alltså Lo Scudetto ut att hamna i Milano istället för i Rom. För mig är det uppriktigt sagt skit samma då jag är totalt ointresserad av Serie A vanligtvis. Dock ganska kul att se upplösningen, och sedan vill jag erkänna att jag gillar José Mourinho så kanske att jag lite grand håller på Inter ändå.

Zappar förstås också till matchen i hockey-VM mellan turneringens häftigaste lag Danmark och det mest stjärnspäckade- Ryssland. Ryssarna har just nu 1-0, men ett lag som gjort 6-0 på en period mot ett klasslag som Slovakien kan man aldrig räkna ut. Danskarna chockade som bekant slovakerna härom kvällen när man stod för en av de värsta överkörningarna i VM:s historia när man gjorde 6-0 på Slovakien efter typ 13 minuter. Sedan stannade målskyttet av, men jag tror inte ens att Sovjet gjorde något liknande under sina glansdagar.
Jag håller numera stenhårt på Danmark även om jag är fullständigt övertygad om att de inte skulle ha en suck mot Sverige.

Sverige möter för övrigt Kanada i kväll i mellangruppspelet och såvida inte Tre Kronor gör sin bästa match hittills i turneringen så blir man nog en munsbit för Kanada. Kanadensare har dock en tendens till att inte prestera på topp så här tidigt i turneringar. Vid närmare eftertanke är nog kvällens match helt öppen.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0