Sköna maj

När jag cyklade till jobbet i morse så uppmärksammade jag följande saker: Det fanns mängder av vattenpölar längs vägen vilket jag ändå kan acceptera vid denna årstiden. Vad jag däremot inte köper är det faktum att det var is på dom. Is i maj. Patetiskt. Maj har i vanliga fall en tendens att vara den bästa månaden vädermässigt på hela året och även om det sken upp senare under denna dag så har maj mer att bevisa. Herregud det är bara frågan om några få veckor innan det är semester och det ligger is på vattnet...


Vy från mitt sovrumsfönster i morse. Typ.

Som den hockeydåre jag är så följer jag såklart VM. Just nu spelar Sverige mot Frankrike och med kvarten spelad är den kampen mållös. Tre Kronor har inte direkt imponerat men det ska heller inte behövas något imponerande spel för att slå Frankrike som jag tillsammans med Danmark innan turneringen rankade som de två sämsta lagen- men det var som sagt innan turneringen. Danskarna imponerar stort och igår slog man även USA efter straffar. USA har 3000 NHL-spelare i sitt lag och danskarnas störste stjärna heter Peter Regin och får eventuellt en minuts speltid i månaden i Ottawa Senators om alla andra är skadade. Riktigt bra gjort av Danmark.

Nu gjorde Tre Kronor 1-0. Såg ut som om Calle Gunnarsson var siste svensk på pucken. Eller Omark månne?

Finnarna sitter ordentligt i skiten och vid förlust i morgon mot USA väntar nedflyttningsserien. Ta er samman broderfolk och vinn mot jänkarna i morgon. Tro det eller ej, men jag håller en tumme för Finland. Jag gillar Finland.

Kalmar FF har vaknat och vann i går på Grimsta med 3-2 mot BP. En match man ledde med 3-0 men bjöd in BP till 3-2. Nu räckte det hela vägen ändå och Etrit Berisha-effekten håller i sig. Kalmar är numera ett mittenlag istället för ett krislag och det låter betydligt bättre i mina öron.

I morgon är det sista arbetsdagen för denna veckan och det är dessutom bara en sextimmarsdag. De dagarna är oftast ganska lättjobbade. Ska bli skönt med ett par dagars ledigt.

Nottingham Forest sparkar i gång sin andra match i kvalet till Premier League just nu så nu blir det till att zappa.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Henrik Samuelsson

Hej! Vi är 3 studenter från Linnéuniversitetet i Kalmar som för närvarande skriver en B-uppsats om bloggning och identitet. Vi tycker du har en intressant blogg och undrar allra ödmjukast om du har lust att svara på en undersökning vi har sammanställt, per e-post? Undersökningen handlar i stort om dina tankar runt ditt eget och andras bloggande och hur man uttrycker sig genom den. Om det är okej med dig kommer vi sannolikt att referera till din blogg i artikeln, det är naturligtvis ditt val. Har du en e-postadress vi kan kontakta dig på eller om du har möjlighet att svara mig på: hs22gm(at)student.lnu.se. Hoppas att höra från dig snart!



Med vänlig hälsning,

Henrik Samuelsson

2010-05-13 @ 09:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0