Koncept

Har precis kommit tillbaka från matsalen där en så kallad "mustig köttgryta med kokt potatis" intagits. Det var jättegott, det bruakr ofta vara väldigt bra mat i vår personalmatsal här på WWW. Just det faktum att man numera tillåts att ta hur mycket man vill är ett koncept som faller väl ut hos hungriga anställda på på bruket.

I kväll tänker jag högst troligt se i alla fall en halvlek av cupmatchen mellan Emmaboda IS och IFK Kalmar på Emmaboda IP. Ska bli kul att se min sambo Johanna ställas mot sin lillasyster Malin i IFK. IFK bör vinna denna matchen tämligen enkelt trots att EIS har två straffar (en för varje divisions skillnad) att förfoga över som dessutom tillåts läggas närhelst laget så önskar.

Detroit Red Wings är riktigt illa ute i Stanley Cup. Det lutar åt att Tre Kronor trots allt kan få en hel del klasspelare till den stundande VM-turneringen. VM som börjar på fredag med utomhusmatchen mellan värdnationen Tyskland och USA. Allt annat än ett publikrekord för VM-ishockey är ett fiasko. En tuff satsning av tyskarna. Men som allt annat de tar sig för så blir det säkert elände i slutändan...

Majvärmen lyser med sin frånvaro. I dessa veckor brukar det för tusan vara sommarvärme. Jag tror det isländska askmolnet spelar oss ett spratt. Det hade varit ett liknande utbrott för ett par hundra år sedan och det årets temperaturer hade tydligen efter utbrottet varit långt under det normala. Det bådra inte gott. Jag som ska var hemma med Ellie i 12 veckor i sommar hade förstås planerat in diverse utomhusaktiviteter. Vi får väl sitta inne och huttra och bygga med klossar och äta fruktpuréer istället.

I morgon blir det faktiskt en famlijeutflykt. Jag har pappaledigt på halva dagen för att på så vis kunna följa med min dotter på babysim, något som hon tydligen älskar så det ska bli otroligt kul att få vara med på det.

Plikten kallar, visserligen är ekar det i materialstället som det tyvärr gör allt oftare, men det finns annat att pyssla med så nu ska jag gå och pyssla.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0