Paraplydrinkar och pucko

Söndag förmiddag och slaskväder utomhus. Kan låta ganska trist men faktum är att till och med jag välkomnar tövädret nu för jag är sugen på lite värme och sol just nu. Kvicksilvret visar tråkiga fem grader ute så kung Bores grepp om oss släpps om än sakta men säkert. Dock skulle i alla fall inte jag bli det minsta förvånad om det inom de närmsta veckorna dimper ner en decimeter snö... Nä fram för våren med shorts, gräsplaner och paraplydrinkar.


Den enda form av paraplydrink jag skulle kunna tänka mig...

I går var vi på Korrö och intog en god middagsbuffé bestående av köttgryta, lax och stekt aborre. Jättegott men lite väl dyrt och tomt på faten för att jag ska återvända inom det snaraste. Morsan fyllde 50 och därav denna finmiddag. Efter att alla var mätta och belåtna tog vi oss till morsan syster Christina och hennes man Alf på Sveagatan i Emmaboda för att där fortsätta festligheterna med bland annat dartspel. Många oerhört tuffa bataljer utspelades i Affes källare och jag gick segrande ur alla utom den sista 301:an som farsan efter en bländande avslutning tog hem. Dart är vansinnigt kul att utöva i goda vänners lag och med ett par kalla pilsner som sällskap.

I eftermiddag blir det förstås en tur till Victoriahallen för att se den största matchen på många många år där. Ärkefienden, hatmotståndaren tillika trätobrodern IK Oskarshamn ställer upp på andra sidan och det kommer att smälla i Victoria i kväll.
En av anledningarna till Nybros stora rivalitet torde enligt mig vara Peter Ekroths tid i klubben. Ekroth retade upp hela hallen varje gång han beträdde isen i början/mitten av nittiotalet och har nog stor del i hatkänslorna lagen emellan.


Som om denna guldmatch inte skulle vara nog så är det bara att bege sig till Dackegloben på tisdag för att se mötet med Nybros andra ärkerival TAIF. Dessa dagar bjuder alltså en nybroviking på en hel kasse hockeygodis. Tror att just IKO och TAIF är de två lagen som har allra störst chans att gå upp. Tuffast tänkbara start alltså, men till skillnad mot andra lag lipar inte Vikings över spelschemat utan konstaterar istället att man hur fan man än vänder och vrider på det ska möta alla lag både hemma och borta och i detta skedet av säsongen finns det inte längre någon match som kan betraktas som enklare eller svårare än andra. I synnerhet inte för Vikings som har smygit med lite i skymundan hela säsongen och har också haft en del flyt. Nu tror jag att Bendelin är en mästare på just såna här situationer så jag kan garantera att det kommer bli tufft för alla som ska möta Nybro Vikings

I dag tror jag bestämt att uppladdningen inför resan mot Victoriahallen sköts med pizza från just Victoria... Det var ett tag sedan jag åt pizza och med tanke på att det rann ner några enstaka bärs igår så kan en "plätta" idag göra underverk.


Ellie har fortsatt toppform. Hon har i dag fått duscha tillsammans med sin mamma efter att ha spytt ner hela sig själv. Ellie fullständigt älskar att duscha men blir lika förvånad varje gång det kommer vatten i hennes ögon. Det jävliga är sekvensen efteråt när hon ska ut ur duschen och lindas in i en handduk. Alla som någon gång har duschat vet att det är fan så mycket kallare utanför duschen än i densamma, detta har även Ellie uppmärksammat och hennes minspel under torkningen är hjärtskärande stundtals.

EIS ska presentera sitt nyförvärv på måndag, och då jag kan avfärda ryktena om att det skulle vara jag som är årets värvning så det förefaller högst troligt att det är Lasse Johansson. Något som jag i såna fall förutsedde redan i januari trots att denna information då klassades som "obeskrivligt korkat och dumt" av en smidig herre som nästan alltid har rätt.

Saxat från Ahonens blogg från lördagen den 30:e januari i år:
Ser att ”Yzerman” drömmer om ”Brasse-Lasse” i den getingfärgade EIS-tröjan kommande säsong. Jag kan lova ”Yzerman” – och alla andra drömmande EIS-are – att spelar Lasse Johansson fotboll för Emmaboda IS 2010 så lovar jag att gå till lagets samtliga bortamatcher. Baklänges! Lasse iklädd EIS-tröja, så obegripligt korkat och dumt….

Några dagar senare blev det jobbigt för fotbollsexperten som då helt sonika valde att dra tillbaka sitt löfte. Saxat från Ahonens blogg i februari:
Tuppkammen växer på centralortsborna efter Lasse Johanssons träningspass med Emmaboda IS och man tar direkt chansen att påminna mig om mitt löfte att – baklänges – vandra till EIS samtliga bortamatcher kommande säsong om ”Brasse-Lasse” – mot all vet och sans - skriver på för föreningen. ”Yzerman” ägnar nästan hela sitt senaste blogginlägg åt mitt löfte men glömmer då att löften är som målchanser, de uppstår lika snabbt som de försvinner och i min värld är ett löfte till för att brytas.



Med en sådan inställning till löften så är det inte svårt att slå vad. Jag hade definitivt inte heller gått baklänges till alla EIS bortamatcher, men skillnaden är att jag heller aldrig hade slagit vad om en sådan grej. Så obegripligt korkat och dumt, eller hur var det du sa Markku?

Nu blir det soffan...

/~~/

Kommentarer
Postat av: LOL

Haha bilden på dunken är det första som kommer upp på Google när man söker efter paraplydrinkar. :)

2011-02-21 @ 08:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0