Kramp och kamp

Har svåra krampkänningar i dag efter spinningen i går. Satt i trucken när plötsligt hela jävla benet drogs samman i någon form av kramp och samtidigt pumpade ut vansinnig smärta i kroppen. Fick helt sonika ställa mig upp och stretcha uppe mellan pallställen i plocktrucken. Som om inte detta vore nog har jag även drabbats av någon underlig form av träningsvärk i höger axel (!) efter nämda träningspass i går. Detta fick till följd att nattsömnen inatt blev ytterst begränsad. I bland undrar jag varför man ens försöker istället för att bara ligga hemma på sofflocket och kolla på tv...

I kväll blir det en tur till Tingsryd för att se Nybro göra säsongens bästa match. Branislav Kvetan var hungrig på tigerkött och lär få tillfälle i kväll att stilla sin hunger. Tror på en tuff och jämn match. Kommer faktiskt att få se den i sällskap med äkta TAIF:are då jag har blivit lovad Franzéns biljett eftersom han i stället för hockeyn prioriterar dammsugaren hemma...

Föga överraskande så skrev Samba-Lasse igår på för EIS. Förstås en värvning av oerhörd tyngd och dignitet. Lasse bör rimligtvis vara treans bäste spelare och det är förvisso inga lätta krav att leva upp till. Dock kommer han som sagt bli ovärdelig för klubben med sin erfarenhet och skicklighet. Lasse säger själv i en intervju till Radio Kalmar att han hoppas kunna bidra med just detta samt att kunna lära ut lite av sin repetoar till de yngre gardet. Johansson hävdar vidare att en av de största anledningarna till att han valde EIS var mixen mellan gamla och unga spelare.

OK, Franzén kanske inte prioriterar dammsugaren utan ska istället se matchen med Stefan Bertilsson från rullstolsläktaren varpå jag blev erbjuden han sittplats och den tacka man inte nej till...

Markku Ahonen påstår att jag skulle vara dåligt bekant med det svenska språket. Visst, det är en smaksak, dock hävdar jag nog snarare att jag är sämre bekant med grundskolans samtliga övriga ämnen än just svenskan, men som sagt det ligger i betraktarens öga.  I vilket fall som helst har jag oerhört svårt att ta kritikl i just det ämnet från en människa vars ordförståelseinlärning ännu inte kommit till ordet "löfte". Det var ett av de absolut första orden vi fick lära oss under min uppväxt, men det var högst uppenbart annorlunda i Finland på 60-talet och ni valde kanske att lära er andra ord i skolan såsom "lögnare" och "svikare". Men jag är säkert ute och cyklar där...

Nu dags att jobba ett par timmar till

/~~/

Kommentarer
Postat av: Ordlistan

Löfte är en benämning på en utfästelse som kan ha flera former. Ur ett psykologiskt perspektiv är ett löfte ett psykologiskt kontrakt som indikerar att en transaktion mellan två människor kommer ske, i vilken den första personen undertar sig att utföra någon form av tjänst eller ge en gåva till den andra personen, som anses värdefullt för denne.



Ett löfte kan också vara en ed eller en utfästelse av annat slag, såsom en garanti, och det kan då ha juridiskt bindande. Ibland finns det särskilda formkrav för att ett löfte ska ha rättsverkan, i Sverige måste till exempel ett löfte om framtida gåva göras i skriftlig form, eller offentligt.

2010-03-24 @ 13:08:57
Postat av: Ante

Ordlistan: Klockrent! Det kan väl inte bli mer glasklart än så?

2010-03-24 @ 17:14:42
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0