Skidskytte

Backhoppning på TV och trots att jag i många fall fullständigt älskar idrott har jag myckey svårt att uppskatta just backhoppning. Kanske beror det på att vi i Sverige har varit totalt svältfödda på framgång i den klassiska sporten sedan Janne Boklövs dagar eller kanske beror det bara på att det är ointressant helt enkelt. Väntar på att skidskyttet ska dra igång med herrarnas milslånga sprintversion. Skidskytte är en helt fantastisk TV-sport som till skillnad mot backhoppning är spännande nästan hela tiden.

På tal om skidskytte så gick det inget vidare för vare sig Helena Jonsson eller Anna-Carin Olofsson-Zidek. Helena sköt fullt men lyckades trots det inte ens vara i närheten av någon medaljstrid. I intervjuerna efter loppet så anades en bitterhet mot det svenska vallateamet som högst troligt gjort en missbedömning och kort och gott vallat bort svenskorna. En Helena Jonsson som skjuter fullt i en tävling av den digniteten är i alltid med och slåss om medaljerna, så pass bra skidåkare är hon.

I morgon kväll går min personliga favorit Charlotte Kalla in i tävlingen och jag tror att hon har goda möjligheter att knipa med sig en medalj hem från Kanada.


I eftermiddags var jag i Nybro på hockey. Dagen till ära bjöd klubbens sponsorer på inträdet och 2400 personer tackade för entrèbiljetten och fick se en väldigt sömnig match mellan ett dåligt Mariestad och ett Nybro Vikings som hemmalaget vann stabilt och rättvist med 4-1. I och med vinsten säkrade Vikings en plats i playoff-spelet mot kvalserien till Allsvenskan.

Thomas Holmström är skadad och ersätts av Johan Franzén i Tre Kronors OS-lag. En fullt logisk ersättare. Faktum är att Franzén i mina ögon är mer nyttig för Tre Kronor än vad "Homer" är.

I går vankades det heldag med JIF och det var mycket trevligt att ånyo få höra det klassiska omklädningsrumstugget med Johan Eriksson i spetsen. Dagen inleddes med en klassisk fotbollsträning och trots att det stundtals var iskallt om fötterna så var det ganska skoj. Men om det fanns mycket mer att önska om mig som spelare förr, så var det ännu jävligare nu. Vi får se, men det blir säkert fler träningar under säsongen.

VikingBowling på torsdag. Går allt som jag vill så kan jag ha avgjort tävlingen med två deltävlingar kvar. Nu tror jag inte att så blir fallet, men chansen finns i alla fall!

I morgon blir det spinning igen. Ingen kan väl påstå att det är roligt att spinna, men jag gillar trots allt den formen av träning. Stenhårt jobb i en timme utan egentlig möjlighet till vila men sedan är det över och dusch och bastu som väntar.

Nu blir det skidskytte och en tjeckisk öl...

/~~/

Kommentarer
Postat av: David

Håller nog inte med dej angående att Johan Franzen skulle vara nyttigare än Holmström.. Även om jag tycker att Franzen oxå ska vara med så vet man ju vad man har i luleå-fostrade spelare...

2010-02-14 @ 20:53:53
Postat av: Ante

David: Holmström för några år sedan hade varit oumbärlig, i dag är Franzén minst lika bra!

2010-02-14 @ 21:33:11
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0