Överkörda katter i vägrenen

Precis just hemkommen från vad som utan egentlig konkurrens blev årets match i Victoriahallen när Nybro Vikings i eftermiddags tog emot tigrarna i från Tingsryd. Ärkerivalen. Men för att göra en lång historia kort så inte bara tämjde Nybro tigrarna, man fick dom att se ut som överkörda bondkatter i vägrenen. Tamare tigrar har jag aldrig skådat och måste nog modifiera mitt tidigare snack om att TAIF är ettans överlägset bästa lag. Klarar man inte av att prestera bättre mot ett lindansargäng som Vikings så har man absolut ingenting att göra i Allsvenskan.

Slutresultatet skrevs till 5-1 för Nybro och var i underkant. Tingsryd skapade bortsett från målet och ett bra powerplay i tredje, inte ett skit under hela matchen och med tanke på lagets insats denna afton är det för mig ett under att man är så överlägsna som man faktiskt är. Visst, man kan inte vinna alla matcher. Det kan man inte, men nog hade väl tigrarnas suveräna klack förväntat sig att laget i alla fall blir svettiga mot hatmotståndaren?

Matt Davidson, Johan Forsander och David Laudius åkte mest omkring och "fyllde år" för att prata Wikegårdska, samtidigt som inte en enda viking vek ner sig en enda gång under matchen. Det var vackert att se. Flera slagsmål utbröt under matchen, men inte ens i denna spelform hade tigrarna någon framgång.  Gamle vikingen Robin Jacobsson gjorde faktiskt ett fullgott jobb och det är för mig en gåta varför Vikings släppte honom.

Nybros andraperiod är det bästa jag sett laget prestera. Någonsin.

Marcus Kvillner gjorde två mål. Bara en sådan sak. Sandell stänkte in ett slagskott som var så hårt att det antagligen gått in om så Andreas stått i mittzon och skjutit utan trafik. Efter det skottet valde coach Tisell att byta ut sin egna son från holken. Fredrik Näslund gjorde de övriga två.


Andreas Sandell gjorde mål för Nybro

Nybro ska ha all heder för en prickfri insats. Nu blir det lättjobbat i morgon. Jag undrar hur Lasse Franzén mår...

/~~/

Kommentarer
Postat av: Tappen

Bara att erkänna vi blev duktigt överkörda. Men Kämpar man inte i hockey så... Vann Tingsryd nån närkamp? Dock har inte säsongen börjat än... Och om jag inte missminner mig leder vi serien och en tabell ljuger ju aldrig eller hur var det??

2010-02-07 @ 21:20:57
Postat av: Ärkerival?

Nu är det ju faktiskt så att Varken Nybro eller Tingsryd har varandra som ärkerival.

2010-02-08 @ 05:39:54
Postat av: Ante

Tappen: En tabell ljuger aldrig, men om TAIF inte är bättre än så där så vete fan...

2010-02-08 @ 06:11:40
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

Ärkerival?: För mig och många andra är TAIF ärkerivalen, har alltid varit ärkerivalen och kommer dessutom alltid att vara ärkerivalen.

2010-02-08 @ 06:13:03
URL: http://yzerman.se
Postat av: Tappen

Taif är bättre var så säker....Vår ärkerival är tomtarna från Ljungby. Nybro var bra igår men frågan är om inte Lenhovda slagit Taif igår. Sen bevisade vi luttrade taifare vilka medgångssuppotrar vi är när vi alla gick hem efter andra perioden....:) nej då vi sviker aldrig våra hjältar..

2010-02-08 @ 15:48:42
Postat av: Veronique

Vilken fin blogg du har! Ta gärna en titt på min med om du har tid! :)

2010-02-09 @ 20:58:31
URL: http://www.improveme.se/veronique

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0