Cykel

Fredagkväll igen. Vart tar tiden vägen? Fortsätter klockan att snurra i denna hastigheten är jag pensionär innan jag är fyrtio. Arbetsdagen flöt på utav bara den, har ägnat dagen åt att förbättra monteringsbanan jag jobbar på genom att märka upp fixlådor och verktyg. Sådana saker som många fnyser åt, men jag kan ärligt säga att av alla den nya tidens påfund så är det som vi på Flygt kallar 5S (städa,systematisera, sortera och två andra s som jag inte kan på rak arm) det enda jag stödjer till fullo.

Kvällen har till allra största del spenderats i Broakulla där svärföräldrarna hade den goda smaken att bjuda på grillat. Jävlar vad gott det är egentligen. Den som uppfann grillen borde ha någon form av pris. Och den som uppfann att grillat avnjuts i särklass bäst med en starköl till borde nästan få Nobelpriset. Det är sådana uppfinningar som världen att gå framåt.

Läste en underlig artikel i Östran häromdagen om en man från Lindås som i och för sig verkade vara en härlig prick men som hade ett problem. Mannen hade fått en praktikplats på Miljöstationen i Emmaboda men hade svårt att ta sig dit. Hans största problem var att bussbilljetterna gick på över 2000 kronor i månaden och att han mellan raderna ville ha hjälp med detta problem. Jag ska ge dig ett tips min kära medmänniska som kan spara dig tusenlappar och åter tusenlappar, gå in på din arbetsplats nästa gång och köp dig en cykel och cykla dom kilometrarna mellan Lindås och Emmaboda, det gör typ hundra skolbarn och säkert 300 arbetare/tjänstemän varje dag. Ett tips bara från mig till dig.



Washington Capitals åkte mycket mycket oväntat ut ur Stanley Cup häromdagen. Anrika Montreal Canadiens vände Washingtons järngrepp då dom hade 3-1 i matcher till vinst i matchserien med 4-3. En sådan vändning händer möjligen en gång vart tionde år i slutspelet. Visst händer det oftare att lag vänder 3-1-underlägen, men att det sämst seedade laget gör det mot NHL:s poängmässigt bästa lag händer inte ofta.

Detta innebär att Nicklas Bäckström är disponibel för VM i Tyskland som startar om en vecka. Bäckis lekkamrat, superstjärnan Alexander Ovechkin tackade utan att blinka ja till att spela för sitt Ryssland i VM och som hockeyfantast så hoppas jag att NHL:s bästa passningsläggare väljer att lämna samma beslut för Sveriges Tre Kronor. Beslutet kommer i morgon.

Var och såg Johansfors hemmapremiär i kväll mot Älghult. Jiffarna kontrollerade matchen från start till mål och kunde komfortabelt vinna med klara 5-1 efter två mål av Adam Wellrup, och ett vardera av Henke Ahlström, Robin Franksson och Stefan Persson. Visserligen var det inget skönspel på IP, men tre urstabila poäng bärgades till JIF:s konto och man har inlett serien på allra bästa sätt med två raka segrar.

Svärfar och jag sticker till Tyskland i Kristi Himmelfärdshelgen för att fylla på lagret med dryck inför sommaren. Självklart handlar vi bara läskedrycker och vingummin då varken han eller jag nyttjar rusdrycker med någon större regelbundenhet...hehehe, ni trodde inte det va? Öl och whisky till mig och ett gäng dunkar rött till Johanna.

När man åker till Tyskland brukar man ganska ofta köra om eller bli omkörd av drickabilar från stora svenska bryggerier som är på väg just till bordershopen i Puttgarden med svensk bärs som svenskar inhandlar och tar tillbaka samma väg som den minuter innan kom på. Ren och pur idioti ur den numera så oerhört viktiga miljösynpunkten, Och så gnäller folk på mig om jag skulle råka källsortera fel. Svenska staten är den största miljöboven själv. Inte du och jag...

Kalmar FF vann senast mot Örebro med klara 4-1. Segern har förstås varit en stor snackis i våra regioner, men det allra största samtalsämnet var att Nanne Bergstrand valde att peta målvakten Petter Wastå som de senaste 15 åren varit lika given i laget som Marta skulle varit i Bodabruks damlag (och herrlag...). Ersättaren Etrit Berisha fick chansen och visst gjorde han det bra. Laget vann ju. Men jag tror inte att man ska höja Etrit insats till skyarna än eftersom han i mina ögon endast gjorde en enda räddning på hela matchen och jag tror att mer eller mindre vilken målvakt som helst hade klarat att hålla siffrorna på samma nivå som Etrit gjorde. Nu lär Berisha få chansen även mot Gefle borta på söndag då jag har mycket svårt att tro att Nanne ändrar försvarslinjen på ett vinnande lag. Personligen hoppas jag dock på att Wastå snart återfår förtroendet då jag tycker att han fortfarande är en förträfflig målvakt.


Marta hade gjort sig i Boda

Om vädret tillåter i morgon så blir det nog lite bilvård, både invändig och utvändig.

Nu tar vi fredagkväll.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Birger

Inget skönspel? Bätrre än Kalmar FF i alla fall...

2010-05-01 @ 04:02:19
Postat av: Ante

Birger: Likvärdigt...

2010-05-01 @ 09:38:41
URL: http://yzerman.se
Postat av: Jenny Melin

Precis det du skrev om cykeln var det jag också tänkte på när jag läste artikeln i östran. Helt otroligt att man väljer att lägga massa pengar på buss mellan Lindås och Emmaboda när man har svårt att få ekonomin att gå ihop. Och killen jobbar på miljöstationen... =)

2010-05-01 @ 21:05:47
URL: http://jennymelin.bloggagratis.se/
Postat av: Ante

Jenny Melin: Ja, jag förstår inte hur man kan gnälla om en sådan sak i tidningen. Kul att det var fler än jag som reagerade!

2010-05-02 @ 10:51:04
URL: http://yzerman.se
Postat av: Jonas

Go Habs Go!

2010-05-04 @ 16:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0