Sanning eller konsekvens

Vilken underbar dag! Sitter just nu på altanen med en kall öl framför mig och bloggar utomhus för första gången i karriären. Ellie ligger i sin vagn och sover som en liten stock och verkar även hon helnöjd med tillvaron och då är jag också nöjd med densamma. Visst, man svettas kanske inte här där jag sitter, det gör man inte, men man fryser inte heller ihjäl. I eftermiddag vankas det påskmiddag i Broakulla hos svärföräldrarna vilket till 100% kommer att bli lyckat. Barbro står för matlagningen och Svante basar över drycken. En kombination som är mer eller mindre oslagbar.

Nybro gjorde en heroisk insats i Oskarshamn i går kväll när man på ett beundransvärt sätt slog värsta rivalen IKO med 1-0 efter att Mikael Ahlén styrt in Andreas Sandells stenhårda slagskott från blå. Skottet var så hårt att Ahléns klubba gick av när han styrde in projektilen. Tack vare vinsten så blandar sig nu Vikings på allvar i striden om uppflyttnignsplasterna. Mycket avgörs i morgon när den andra ärkelrivalen Tingsryds AIF kommer till Victoriahallen i vad som kan vara årtusendets match i den arenan. Den gäller allt. Blir det inte 3000 där i morgon vete fan vad som hänt. Biljettpriset är för övrigt 100 kronor, precis som det har varit hela säsongen. Man gör alltså inte en Tingsrydshöjning utan låter de få, men trogna supporters man faktiskt har gå före girigheten...

Jag har aldrig någonsin förnekat att jag är en sann toffelhjälte. Jag är i vissa fall till och med steget värre än en toffelhjälte, nämligen en Tårt-Kennet vilket som sagt är tofflarnas toffel. Jag sätter stort värde i att ha ordning och reda omkring mig och är, till skillnad från vissa, karl nog att städa upp min egen skit. Är för övrigt även karl nog att stå för mina ord...


I eftermiddag blir det till att häva sig i soffan för att avnjuta Manchester United mot Chelsea. Vilken match. Vinna den och man har ligatitelns vara eller icka vara helt i egna händer. Det kan bli en häftig eftermiddag på Old Trafford. Jag tror att United grejar det.

Ahonens åsikter är lika konsekventa som hans löften. För ett tag sedan lipades det om hur hemskt det var med slagsmål på hockeyrinken och senast skriver kappvändaren att han numera uppskattar företeelsen emellanåt. Du är en underlig herre Markku. För övrigt vill jag inte klanka ner alldeles för mycket på ett annars kul inlägg Markku, men rent utseendemässigt undrar jag om inte du själv är en si så där 300982% mer lik Lilla Fridolf än vad jag är...

Lasse Johansson
gör debut för EIS på måndag borta mot Nättraby enligt säkra källor. Lasse skulle först inte gjort sin denut förrän om någon vecka mot Nybro IF på Grönmovallen, men ska alltså spela på måndag i Blekinge.


Lasse gör debut på måndag

Jösses vad jag ser fram emot matchen i morgon i Victoriahallen. Riktigt hockeygodis för en hockeyälskare som jag själv. Ska bli spännande att se huruvida Johan Forsander har med sig dansskorna för jag har hört rykten om att Micke Ahlén inte alls var nöjd med Forsanders balettfjanteri senast...

Tänkte plocka hem jackpotten på V75 i dag. Behöver pengar till en gräsklippare!

/~~/


Kommentarer
Postat av: Tappen

2-1 räcker! Ni var bättre men vi hade ju en viss målis! 3000 i Nybro?? Kanske om det är fritt inträde.... Biljettpriset i Tingsryd är fortsatt 150kr och över 3000 kommer.... Dock så var vi 20kr billigare än er i grundserien... Kommer att somna gutt ikväll!!

2010-04-04 @ 20:50:12
URL: http://jennymelin.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0