Tigerjakt

Våren är verkligen i antågande. Visst, det är kanske inte skitvarmt ute men det känns ändå att det börjar dra sig mot varmare och somrigare tider. Det har förvisso ryktats om dels snö i helgen och dels aska(!) efter ett vulkanutbrott på Island. Är det inte regn, så är det snö och är det inte heller snö jag då kan ni ge er fan på att det är...aska. Alltid är det något.


Trubbel på Island

Följer SM-finalen i hockey på TV. Det stod länge och vägde mellan hockeyn eller om vi skulle köpa Kalmar FF:s bortamatch mot Mjällby på PayPerView men då ockerbedrivarna skulle ha 150 spänn för det kalaset så blev det gratis hockey och med tanke på att FF:s match slutade mållös så ser jag det som en stor seger för ishockeyn. Hur kunde jag ens tvivla?
Kalmars tunga säsongsinledning fortsätter alltså och utan att veta något om matchen i Blekinge förutom resultater så börjar även jag sälla mig till den skaran som börjar förstå att KFF anno 2010 högst troligt inte är med och slåss om något SM-guld. Visst, det kan vända jättefort och Allsvenskan är längre än någonsin i år, men ingen seger på sex matcher talar sitt tydliga språk och det faktum att Kalmar inte heller varit nära att vinna någon av de matcher jag sett, det skrämmer mig lite. Men KFF har 24 matcher på sig att motbevisa mig vilket jag sannerligen hoppas att de gör. Ta fram magin nu, Nanne!

TAIF förlorar enligt uppgifter från TAIF-bloggen sina två kanske bästa ungtuppar i David Laudius och Joakim Hilding som mitt under brinnande kvalserie ska ha ritat på för, hör och häpna, Växjö Lakers. Jag fick bilden av TAIF som ett urstarkt kollektiv med en laganda utöver det vanliga, men den bilden har fått sig en törn. Två av lagets nuvarande kanske fem-sex man som håller för Allsvenskan väljer bittre konkurrenten framför att spela framför södra Sveriges bästa publik. Det är något som inte stämmer känns det som.

Läste en mycket intressant artikel om Bodabruks eldsjäl Christian Pumplun som lagt ner åtskilliga timmar på föreningen i hans hjärta. Finns i Barometern och är absolut värd att lägga fem minuter på...

Det är en fantastisk första finalmatch som utspelar sig på Johanneshov för övrigt. Djurgårdens supportrat har ordnat ett mäktigt tifo som innehåller hallens samtliga åskådare utom möjligen bortaklacken. Alla har fått varsin T-shirt i antingen rött, gult eller blått och när Hovets 8000 åskådare har på sig dessa samtidigt blir det riktigt häftigt.

Har ätit tacos i kväll. Något av nationalrätten här på Genstigen. Vad som värmde ett fadershjärta var att se dotterns Ellies iver efter att få sätta tänderna i den mexikanska delikatessen, men då flickebarnet ännu inte är utrustad med tänder så föll hela den idén på sin egen orimlighet. Hon fick en tallrik gröt i knät på sin mor och var glad som en lärka för det och nu sover hon och tänker antagligen inte alldeles för mycket på tacos.

Olympiatravet på Åby på lördag och travbolaget med mig inkluderad ska dit. Det kommer att bli en höjdare. Helst är jag miljonär när jag på söndag sätter mig på tåget mot Emmaboda igen...


/~~/


Kommentarer
Postat av: criz

gött att höra ändå att du har taif-bloggen som startsida iaf ante!!

2010-04-15 @ 22:33:27
Postat av: Ante

criz: pffffff

2010-04-16 @ 06:04:23
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Tja Ante, det var väl med de fd TAIF-arna precis som när du övergav LBK för lokalkonkurrenten JIF, de stora pengarna som avgjorde...:-)

2010-04-16 @ 18:35:41
Postat av: Ante

AK: Jag trodde aldrig att mina överenskommelser med ordförande Randewall skulle läcka, men du har helt klart en poäng där Anders...

2010-04-16 @ 20:28:02
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0