Ellie Sjöndin- vår dotter

Så har hon då äntligen kommit till världen! Klockan 04.17 i söndags morse behagade lilla Ellie att förgylla sina två oerhört stolta föräldrars närvaro.

Här ligger hon på webbisarna!

Allting gick enligt boken vilket innebar att man för första gången på 100 år verkligen kunnat pustat ut och bara vara lycklig. Ögonblicket när flickebarnet kom ut kommer jag aldrig att glömma.

Johanna kände mindre värkar hela lördagen men efter diverse konsultering med förlossningsavdelningen under dagen så fanns det ingen anledning att åka in så tidigt. Inte förrän midnatten mellan lördagen och söndagen kom värkarna med sådan frekvens att det var dags att åka in, och väl där inne gick allt jättefort. Johanna var så jävla duktigt och det är en oerhörd stolthet jag känner för henne och hennes sätt att ta sig i genom en inte helt smärtfri process.

Efternamnet blir Sjöndin. Jag fick inte igenom mitt förslag på exotiska Johansson, heller inte kombinationen Johansson-Sjöndin låg riktigt rätt i munnen och toffelhjälte som jag är så vek jag ner mig innan diskussionen ens börjat. Ellie Sjöndin- min dotter, vår dotter!

Hela familjen mår alldeles utmärkt. Jag har smitit ut från BB och sitter just nu på Kalmar stadsbibliotek och förmedlar denna fantastiska känslan. Har planerat en liten shoppingtur där en stor rosa nallen står ganska högt upp på inköpslistan. Johanna och Ellie är kvar på avdelningen och över sig i ammningen ädla konst. Det verkar finnas gott hopp för att den punkten ska fungera.

3520 gram och 51 cm lång mätte Ellie när hon kom ut.

Det lär bli som så att vi åker hem i morgon runt middagstid till Emmaboda. Och för er som tänkt att besöka oss i veckan är ni varmt välkomna, jag bjuder på whisky för alla som vill ha, i valfri kvantitet. Men vi uppskattar om ni hör av er innan så att vi är hemma och har kraft. Men som sagt, varmt varmt välkomna till Genstigen i veckan för att se ett litet mirakel!

Jag har för övrigt ganska god hand med henne och det härleder jag till många års omhändertagande av Lasse Franzén på jobbet.

Tack alla ni som hört av er via SMS eller kommentarer! Vi har knappt svarat på en enda eftersom vi inte får ha telefonerna på på BB!

Nu ska jag uträtta lite övriga ärenden!

/~~/

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte alls avundsjuk på er så här dags ;) Men vår lilla tös tittar väl ut snart också antar jag. Skönt att allt gått bra, nu har ni det härligaste framför er! Och fint namn ni valde förresten! :)

2009-11-09 @ 13:18:36
URL: http://alexandersliv.blogg.se/
Postat av: MA

GRATTIS!

2009-11-09 @ 13:52:27
URL: http://markku.bodabruk.se/#home
Postat av: Klevis

Stort grattis och vilket fint namn :)

2009-11-09 @ 14:37:10
Postat av: Martin

Grattis!

2009-11-09 @ 14:42:34
Postat av: En stolt farmor

Sötast i hela världen.

2009-11-09 @ 14:59:34
Postat av: Farfar

Jag är sååå glad och stolt !! Fint namn och en riktigt fin flicka. Vi ses och Stor kram till alla.

Grattis än en gång / Pappa och Farfar

2009-11-09 @ 15:30:50
Postat av: Spärren

Gratulerar till den lilla

2009-11-09 @ 17:57:21
Postat av: Sofie

Ska bli så roligt att få träffa lilla söta Ellie!!! Grattis än en gång.. Vi ses på torsdag. Många kramar från familjen Malmborg

2009-11-09 @ 22:07:08
Postat av: Anso

Givet val av efternamn... :) Pussa lilla Ellie från mig..

2009-11-09 @ 23:09:38
Postat av: Nicke G

Ett stort grattis till eran dotter och lycka till i er föräldrarroll från mig :-)

2009-11-10 @ 00:38:26
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com/
Postat av: Fam Zobal/Medin

Stort Grattis till lilla tjejen:))

2009-11-10 @ 05:04:29
Postat av: Fam Randewall

Grattis till en underbart söt liten tjej..ha de nu så gott å njut..ta hand om er..kramar från oss

2009-11-10 @ 09:11:24
Postat av: Elm

Stort grattis!!!

Ni är värda all lycka!

2009-11-10 @ 14:26:04
Postat av: Fam Jarl Eneberg

Stort Grattis till er!!

2009-11-10 @ 19:28:56
Postat av: Pettan o Martina

Stort grattis till er lille söting!!!

2009-11-11 @ 19:36:15
Postat av: Fam. Pålsson i Sätofta

STORT Grattis från familjen Pålsson i Sätofta.

2009-11-12 @ 11:45:15
Postat av: Maria

Hej på er och grattis till dottern, gud va söt! bara 15 gram som skiljer mellan hennes och Elias förlossningsvikt =) allt gick bra hoppas jag?



Kul att du har en blogg, Björn har väntat på att du ska bli pappa och är grymt glad för er skull. det är mer än en gång då han sagt att ni ska ut och gå med barnvagnarna ha ha härligt ;) allt bra med Johanna oxå hoppas jag? hälsa till familjen och grattis ännu en gång =) kram

2009-11-16 @ 21:29:25
URL: http://frubodin.blogg.se/
Postat av: Sussa

Miljoners Grattis till er, härligt att allt gått bra!

Sköt om er alla.

Sussa med familj ( och numera "Gammel faster")

2009-12-02 @ 20:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0