Kvällens derby

Det börjar dra i hop sig mot kvällens derby i Emmabodasexan. I kväll kommer Örsjö IF på besök till Johansfors IP och vi ska göra vad vi kan för att dom ska åka därifrån så buttra och poänglösa som möjligt. Laget lär ha väldigt stora likheter med det laget vi mönstrade i Alsjöholm. Oscar Ahlström och Stefan Persson faller bort och Tobbe Fransson plus någon till tillkommer. Annars är truppen identisk från AIF-matchen.
Örsjö kommer förstås att vara taggade till tänderna så det är viktigt att även vi är det. Det är viktigt att Zoran Cipra och Robin Franksson får igång spelet lika bra som dom fick senast i andra halvlek mnot Alsjöholm. Då kommer vi bli svårslagna.
Jag tror stenhårt på tre poäng i kväll. Allt annat är en besvikelse. Därmed inte sagt att det kommer bli lätt för deet kommer det inte bli. Minns premiärmatchen mot Örsjö förra säsongen när vi med nöd och näppe fick med oss en poäng till slut i en match som vi sett till matchbilden nog i ärlighetens namn borde ha förlorat. Så får det inte bli i kväll. Det är full koncentration som gäller.

Läs Nicke Grozdanovskis intervju med undertecknad här om ni är intresserade...

Spelade in Detroit-Anaheim i natt. Match sju i Western Conference-semifinalerna. Herrejävlar vilken batalj det blev. Ishockey när den är som allra allra bäst. Red Wings tog ledningen med både 1-0 och 2-0 innan den gamla salamin Teemu Selänne reducerade. Detroit gjorde ytterligare ett mål soch gick upp till 3-1 men sedan tog Ducks över matchen och med dryga tio minuter kvar av kampen så kvitterade man tillställningen till 3-3.
Det mesta lutade mot ett avgörande i OT men Detroits Daniel Cleary (som lär få ligga i natt) avgjorde hela rabaldret med tre mintuer kvar till en fullständigt galen Detroitpubliks odelade förtjusning.

Nu får Red Wings ta sig an ärkerivalen Chicago Blackhawks i den västra konferensfinalen och vinnaren där får möta antingen Pittsburgh eller Carolina som i den östra konferensfinalen gör upp om en plats i Stanley Cup-finalen. Det finns en hel del som talar för att Pittsburgh och Detroit får mötas i final för andra säsongen i rad. Något säger mig att det är Pittsburghs och Sidney Crosbys tur att lyfta idrottsvärldens kanske fulaste buckla i år.

Hade tänkt att gå ett varv med kanttrimmern i morse. Dock gjorde jag helt enkelt ett riktigt dåligt köp när jag köpte den maskinen och får nu stå mitt kast. Ett tips till er som ska köpa sådana attiraljer är att lägga till några extra hundralappar för att på så vis få en utrustning som faktiskt fungerar som önskat vilket är väl värt pengarna.

Något säger mig att ett avstängningsdrabbat Bodabruk kommer få det svårt i morgon eftermiddag mot ett division 5-hungrande VGIF. Jag hoppas att vår mörkblåa lillebror ger polkagrisarna en ordentlig match. Tyvärr krockar den matchen med det heta derbyt mellan Nybro IF och Lindsdal på Victoriavallen. Personligen väljer jag nog att dra till Nybro. Dock kommer lille Liam på besök i morgon och ska stanna till söndag eftersom hans föräldrar ska på bröllop igen. Jag har länge misstänkt att Liam kommer att bli en utmärkt Nybro-supporter på ishockeysidan när han blir lite äldre så det är lika bra att tidigt visa honom omnejderna kring hemmaborgen.


Nu verkar det som om det blir en tur till Nöjeshuset för intag av en styck lunch.


Jag läste på Markku Ahonens blogg att han skulle till IP och titta. Läser du detta Markku och är sugen på att plocka ut JIF:s tre bästa spelare till Yzermancupen så lämna en kommentar här innan 17.00..

Klockan 19.00 i afton börjar matchen. Väl mött på IP!

/~~/


Kommentarer
Postat av: MA

Ante, kommer nog inte att hinna till IP förrän till den andra halvleken så det är lika bra att du plockar någon annan. Vi får ta det vid något senare tillfälle. Förresten, hur ska jag kunna plocka ut (hela) tre bra JIF-spelare…???

2009-05-15 @ 12:17:18
URL: http://markku.bodabruk.se/#home
Postat av: Zorre

Samlingen är kl 17.45 i Johansfors Ante så försök att vara i tid nu!:)



Ses ikväll!

2009-05-15 @ 12:23:46
Postat av: Ante

Zorre: Zoran Zoran lille vän. Gå och packa din väska redan nu och gör dig klar så vi kan komma i tid en enda gång denna säsongen. Jag ska fråga Frisk om du och jag kan få hoppa över nästa träning så ska jag köra ett teoripass med dig om hur klockan går.

2009-05-15 @ 13:00:26
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

MA: Då överlåter jag det till någon annan! Du får chansen vid ett senare tillfälle.Eventuellt vid höstderbyt mot er.

Angående att plocka ut tre bra spelare så kan det förstås ibland innebära problem. Dock borde detta inte vara svårt för någon med hjärtat i BGoIF som till matchen i morgon verkar få svårt att plocka ut tre spelare över huvudtaget! Men kämpa på i morgon och ge Vissefjärda en match!

2009-05-15 @ 13:03:43
URL: http://yzerman.se
Postat av: Zorre

Ante, du vet ju lika väl som jag att det var Martins fel att vi kom lite sent förra gången. Jag ska försöka säga till honom nu så vi kommer i tid ikväll :).

2009-05-15 @ 13:23:15
Postat av: Ante

Zorre: Martin och du är lika jävla odugliga på klockan båda två. I dag kör Medin och då hade jag varit ute i tid... Han är hos Martin vid 17.30

2009-05-15 @ 14:08:44
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0