Spinning

Lasse Mourinho har beordrat spinning för forsens seniorer ikväll i simhallen. Jag har vid ett tillfälle tidigare utövat denna form av träning och vet att den kräver kondition. Och eftersom just den varan är ganska bristfällig i min kropp just nu så ser jag fram emot detta pass i kväll. 16 cyklar var vad simhallen hade att erbjuda så Mourinho fick ta ut 16 man som skulle få göra detta. Det är inte dåligt att ha uttagning till och med till träningarna i division sex... Det måste vara unikt.

Då jag varje dag cyklar till jobbet så tror jag mig ha en viss vana trots allt av det här med spinning, men det återstår att se hur man känner sig vid 21-tiden i kväll. Har en känsla av att man kommer vara ganska mör. För oavsett om man cyklar till jobbet eller inte så tror jag inte att det hjälper vid ett spinningpass. Varför tror jag att det är så då? Jo, Lasse Franzén cyklar även han till kneget...

Mourinho har för övirgt inte haft det lätt på W&WW ITT Flygt denna kalla måndag med tanke på hans horribla resultat i VikingBowlingen i lördags. Både Franzén och jag har vid varje möjligt tillfälle förklarat diverse för Frisk som enträget försvarar sig med att han kommer tillbaka. Det är möjligt att det blir så så därför gäller det att passa på och vara så käftig som möjligt under den tiden man trots allt har en seger i ryggen. Det är så oändligt mycket svårare att vara kaxig om man är kass på något. Tro mig, jag vet. Är nämligen kass på ganska mycket.

I USA äts det varje dag i genomsnitt 15 tunnland pizza. Det är rätt jävla mycket pizza det. Ett tunnland är ungefär 5000 kvadratmeter. Fullständigt värdelöst vetande...

Om det var någon som lydde mitt råd att se NHL-matchen mellan Devils och Sharks i går kväll så fick ni verkligen se en underhållande match. 6-5 till Johnny Oduyas New Jersey Devils som ser ritkigt starka ut. Betänk också att världens kanske bäste spelare, målvakten Martin Brodeur befinner sig på skadelistan och har gjort så nästan hela säsongen. Han beräknas snart vara tillbaka och då blir Devils in i helvete svårstoppade.

Per Bjurman åkte för övrigt över Hudson-floden från Manhattan och in i New Jersey och intervjuade Johnny Oduya. Riktigt kul att se att den gamle flåbusen från Stockholm får lite välförtjänt uppmärksamhet i svensk media. Nu vill jag bara se Bengt-Åke Gustafsson plocka ut Oduya till OS i Vancouver nästa år om hans gedigna och stabila spel håller i sig.

Alexander Ovetchkin gjorde inatt ånyo ett hat trick och har redan nu efter 57 spelade matcher nätat 41 gånger. Ryssen är förmodligen en av de giftigaste spelarna någonsin i NHL och hade han spelat på 80-talet hade rekordböckerna sett helt annorlunda ut.


Johnny Oduya visar Teemu Selänne vem som bestämmer.
Foto: www.nhl.com



Johnny Oduya har tydligen också sina rötter från samma område i Kenya som USA:s president Barack Obama. Och jag vågar lova att det är inte många ishockeyspelare som har sina rötter därifrån. Inte av Johnny Odågas kaliber i alla fall.

Viktor Elm placeringsnickade elegant in 1-0 för hans Heerenveen när dom under söndagen fick 1-1 mot NEC Nijmegen. Se målet på denna länken. Dock krävs att man scrollar ner ganska långt. Patrik Ingelsten blev kvar på bänken under hela matchen.

Det var ordentligt kyligt i morse. Men ska det vara kallt så ska det fan vara ordentligt.

Det engelska ordet "Typewriter" är det längsta ordet du kan skriva på ett tangentbord genom att bara använda tangenterna på den översta raden. Ännu mera fullständigt värdelöst vetande...

Kalmar FF fick "bara" 1-1 mot Åtvidaberg i helgen. Nyförvärvet Daryl Smylie ska enligt uppgift ha gjort ett riktigt kalasmål när han kvitterade östgötarnas ledning. Jag tror Smylie kommer att passa som hundralappen i plånkan i KFF och jag tror tvärtemo vad många experter tror. Jag tror definitivt KFF utmanar om guldet även i år. Jag tror det gynnar dom att inte ha något favoritskap på sig. Har också väldigt svårt att tro att Nanne Bergstrand skulle vara nöjd med typ en femteplacering efter de två tidigare så lyckosamma säsongerna. Ska bli skoj att följa i alla fall.

Nu ska jag leta fram cykelbyxorna...

/~~/


 


Kommentarer
Postat av: Anna

Och glasflaska är det längsta svenska ord man kan skriva på mittenraden. Rätta mig om jag har fel! :)

2009-02-17 @ 09:50:37
URL: http://alexandersliv.blogg.se/
Postat av: Johan

Spinn på ni! Det kommer ni behöva!

2009-02-17 @ 17:00:20
Postat av: Johan

Spinn på ni! Det kommer ni behöva!

2009-02-17 @ 17:01:25
URL: http://situationmagnusson.blogg.se/
Postat av: Ante

Anna: Det är antagligen korrekt, i jämn konkurrens med "halkskadad" eller "halsskadad".

2009-02-17 @ 18:48:58
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Johan: Definitivt. Kul att se att även du har börjat blogga. Ska bli intressant att följa!

2009-02-17 @ 18:49:58
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0