I kapp och förbi

Jag var på hockey i Olofström i går och i deras lite öststatsinspirerade Stålhallen säkrade Nybro Vikings en plats i allettan som drar igång efter nyår. Nybro var tvungna att ta minst en poäng i denna match och det gjorde man med råge. Man vann matchen med 2-1 fullt rättvist.

I kapp och förbi

Vägarna ner till Olofström var horribla, och bussresan tog i ganska exakt två timmar, vilket är väl mycket för en resa på 8-9 mil. Nu går det inte att klandra någon annan än vädergudarna för detta faktum. Dock tycker jag att om man hyr en buss, som Nybro Vikings supportrar hade gjort för att se denna ödesmatch, ja då tycker jag att man som busschaufför måste kunna erbjuda sina kunder möjligheten att använda toaletten. Detta var inget alternativ på nerresan eftersom "han inte ville städa den sedan". Nu blev tidsnöden så total att så kallade pissepauser inte heller var ett alternativ och då valde en svårt urinfylld supporter att med någon kilometer kvar att gå på dass ändå varpå förbudet hävdes. Sitter man två timmar i buss borde man absolut få fri tillgång till toalett om man betalat och gjort rätt för sig.

Olofströms kanadick Mark Hurtubise är nog serien bäste spelare. Älskar kanadensiska hockeyspelare. Rakt på mål och inte massa jävla snurrande i hörnorna.


Stålhallen hade bara läktare på ena sidan isen... Sovjetiskt...

Jag konstaterar också att numera är ordningen återställd. Nybro tog in inte mindre än 26 poäng på ärkerivalen Tingsryd och huserar just nu i skrivande stund ett par placeringar före trätobrodern i tabellen. I kapp och förbi på en enda match.
Nu undrar den insatte vad fan jag dillar om. Jo, det ska jag tala om:
Nybro tog sig till allettan precis som TAIF och därmed är den nya tabellen nollställd, och i en nollställd tabell vet väl alla att man innan första matchen är spelad ställer upp tabellen i bokstavsordning vilket då föranleder att Nybro i egenskap av en tidigare begynnelsebokstav hamnar högre upp i tabellen än Tingsryd. Visst, det är väl kanske inte den av premisserna man vill ligga före TAIF på men likväl är det så och nu går vi alltså till juluppehåll med TAIF under oss i tabellen vilket glädjer många Vikingshjärtan som sannerligen varit ganska svältfödda på framgång den senaste tiden.
Nu ser vi med glädje fram emot en framgångsrik kampanj i allettan.

I kapp... Ikapp och förbi.

Som montör på mixerverkstaden så ingår det i lönesystemet att lyssna på Radio Kronoberg om dagarna. Detta har fortgått i alla år och jag sticker inte under stol med att Pejje och Per Brålleus är stundtals väldigt underhållande och duktiga radiopratare. Men nu har man av någon helt befängd anledning slängt in Marina Eliasson (Axelsson) till att köra morgonprogrammet och detta river upp stora sår i våra ärrade P4-hjärtan. Det finns stunder då vi till och med övervägt att lyssna på Radio Kalmar men någonstans måste även vi dra gränsen.

I kapp och förbi. Det låter det. I går 26 poäng upp till tigrarna. I dag är dom under Nybro i tabellen. Lasse Franzén grät blod när jag lade fram detta faktum för honom varpå jag misstänker att han övervägde att slänga av sig arbetskostymen och springa naken ut i snön för att vråla ut sin ilska över min iakttagelse. Nu gjorde han inte det utan nöjde sig med att muttla något ohörbart om "att vara glad så länge det varade" och "att jag minsann tagit ett rätt beslut som trappat ner från fotbollen".

I kapp, I kapp och förbi.

I morgon blir det julbord med jobbet och det ska bli mycket trevligt. De allra flesta på mitt jobb är väldigt trevliga prickar även privat varpå det ska bli en ära att svinga ett par bägare samt äta julmat i detta sällskap.

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Kul att du får glädjas lite åt tabellen innan ni blir krossade igen....-)

2009-12-18 @ 16:24:54
Postat av: J-O

Hej Andreas



Jag gillar din blogg väldigt mycket,men det med hockey har du fått om bakfoten,lyssna på din mor hon är klok,Taif har 5 segrar i år det säger allt,lyssna även på Franzen han är en klok man



mvh J-O

2009-12-18 @ 21:23:34
Postat av: Ante

AK: Vi får väl se!

2009-12-19 @ 12:41:04
URL: http://yzerman.se
Postat av: Ante

J-O: Tackar ödmjukast för berömmet! Men att kalla Franzén en klok man? Njaaae, det vete tusan...

2009-12-19 @ 12:42:22
URL: http://yzerman.se
Postat av: MA

Lyssna på Adam och Gry i Mix Megapol istället, det är morgonunderhållning av hög klass.

2009-12-19 @ 14:43:17
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Ante

MA: Jo,men den där jävla reklamen gör en galen. Sen spelar dom samma musik alltid där. Men Adam och Gry är underhållande, det håller jag med om.

2009-12-19 @ 14:53:12
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0