En extra folköl

Har precis kommit hem från Flygthallen där två timmars innebandy har spelats. I ärlighetens namn ska jag säga att det inte var mycket till innebandy från mitt håll i dag då min rörlighet på plan var fullt jämförbar med Kebnekaises.
Det var alltså två tunga timmar, som reducerades till en timme och trekvart på grund av kollektiv utmattning och fullständig utspelning av vårt lag så vi slutade lite tidigare än beräknat.
Jag antar att matchen från igår sitter i benen och skyller därför helt och fullt på det.

Matchen igår ja... Det var B-lagsmatch borta mot Emmabodas C-lag nere på konstgräset. Jag skulle egentligen inte ha deltagit men fick ett oerhört sug efter fotboll när jag cyklade hem från jobbet och kontaktade Gunte för att se om det fanns någon plats i truppen, vilket det lyckligtvis gjorde.
Matchen var en ganska jämn historia som vi dessvärre förlorade med 4-1. Jag kan nog tycka att 4-2 eller 4-3 hade speglat matchen mer, men Emmaboda vann nog på det hela taget ganska välförtjänt.
Vårt mål gjordes av Andreas Klevtun som elegant kvitterade Emmabodas ledning i början av matchen. Branko Kukec gjorde tre pytsar för EIS, det fjärde vet i tusan vem som gjorde.
En kul match att spela, men som sagt så var det med lite väl stora siffror vi föll.

Följer med stort intresse Viktor Elms framfart i landslaget och hittade dessa länkar för er som är intresserade av att höra vad Johansfors IF:s första A-landslagsman har att säga. Sportbladet här, och Sport -Expressen här. Lägg märke till den horribla kommentatorn i Aftonbladets webb-tv som kallar Johan Wiland för Jon Alvbåge och sedan ska ge sig på att försöka uttala det erkänt svåra ordet JOHANSFORS, där börjar hon emellertid bra och får till den första stavelse JO- alldeles prickfritt. Men det är sedan komplikationera kommer. Efter JO kommer den där förrädiska stavelsen HANS, följt av det ännu knepigare FORS,som så många går bet på.Så även denna reporter som tidigt inser svårigheten i denna artikulation och väljer därför att helt sonika ändra klubbnamnet till Jovhövs IF. Jag tänker tjalla för Dennis. Och Frallan...

Jag tror för övrigt att Viktor får spela lite på lördag. Inte från start, men en stund på slutet. Det skulle väl för tusan inte vara så väldigt konstigt om Allsvenskans just nu bästa och formstarkaste spelare skulle få spela en kvart-tjugo minuter mot Albanien. Jag både tror och hoppas att Viktor får spela. Och får han spela kommer han göra det bra. Och får han spela kan jag tänka mig att en och en annan kommunbo förnöjt knäpper upp en extra folköl för att fira.Du har en hel kommun i ryggen! Eller, jag tror fan du har ett helt landskap i ryggen!

Tisdagar är uppenbarligen en ganska värdelös TV-kväll. Jag följer förvisso inte många program på TV. Förrutom Sportnytt och Smålandsnytt så är det inget jag tittar på regelbundet. Men jag har sett reklam om att det där förbannade programmer "Heroes" börjar i morgon igen. Jag hade precis glömt bort att jag följde det och blir väöl således tvungen att följa det igen, även denna säsong. Jag som inte ens tyckte det var bra.
Idol drar igång i morgon igen. Idol är ett fantastiskt bra program.Det första fyra avsnitten. Det är då alla dårar är med. Det brukar vara ganska underhållande. När det senare drar i hop sig mot finaler och annat skit, ja då är jag fullständigt ointresserad. Jag hävdar fortfarande att Johan Eriksson borde ha vunnit förra säsongen efter sitt frieri till Kishti Tomita. Tyvärr fick Johan nobben den gången men känner jag den glade Eriksson så deppade han inte ihop för det.

Nu har jag inte mer att förtälla denna afton. Vi får se om det händer något skrivvärt under morgondagen. Annars skriver jag säkert några rader ändå!

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Om nu inte Svensson kan spela tycker jag gott de kan kalla in Ras också...

2008-09-02 @ 23:23:18
Postat av: Ante

Simon: Ja, jag såg det.

2008-09-03 @ 17:03:38
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

AK: Dom valde Behrang Safari istället. Jag hade hellre sett Rasmus.

2008-09-03 @ 17:05:39
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Simon

dom får ta Ras nu när Chippen också gått sönder

2008-09-03 @ 17:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0