Kopplingar

I går var tanken att jag skulle träna fotboll. Nu blev det inte så då jag helt plötsligt var mitt uppe i en jävligt invecklad inkoppling av diverse nya tekniska komponenter i vårt hem. Jag talar om TV via bredband som jag beställde härom veckan och som i går anlände till Posten i Emmaboda. Konsum även kallat.
Enligt den övertrevliga dam som jag beställde av så var det busenkelt att koppla in anordningen men jag insåg tidigt att hon lurat mig. Fyra olika paket med ett 500-tal olika delar och sladdar och bruksanvisningar (som för övrigt riktiga män aldrig läser). Jag ringde tidigt in brorsan då han är självutnämnd expert på området vilket det ganska fort skulle visa sig att han inte var.

Vi kopplade och kopplade. Men hur fan vi än gjorde så fick man antingen bild i TV:n eller ett fungerande internet till datorn. Själva finessen med bredbands-TV är sannolikt att man ska kunna nyttja bägge delar när helst man så önskar.
Träningen började vid 18.00 och då var vi inte ens nära en lösnig så jag kände att jag inte kunde lämna det sjunkande skeppet i min lägenhet utan fick helt enkelt stanna kvar och hjälpa till med inkopplingen.

Någon timme senare så testade vi att plocka bort det nya modem som jag på någotvis lyckats tjata till mig av Telia i tron om att det var nödvändigt eftersom jag tyckte att dom sa så när jag först ringde upp dom för att få information om denna nymodighet. Damen i andra sidan luren sade att när jag beställer är det av yttersta vikt att jag ber att dom skickar med ett visst sorts modem vilket dom också gjorde när jag sedemera beställde.Det var bara det att detta modem inte behövdes. Inte bara var det överflödigt utan även den direkta orsaken till att ingenting fungerade som det skulle. Vi kopplade ur det extra modemet satte i tre sladdar i det modem som var det enda som behövdes och vips så funkade allt som det skulle... Den installationen var precis så enkel som damen jag beställde utav lovat. Hon måste riva sig i huvudet ännu och undra vad fan jag skulle ha det andra modemet till...

Nu har jag i alla fall alla kanaler jag kan tänka mig och hoppas bara att detta ska fungera smärtfritt då jag uppenbarligen inte hyade så värst mycket talang för komplikationer i datavärlden.

I morgon spelar Kalmar FF en viktig match borta mot Helsingborg. Är helt övertygad om att det är ett vansinnigt taggat FF som springer ut på Olympia då. Elfsborg i sin tur, tar emot Hammarby IF i kväll på Borås Arena och jag hoppas innerligt att stockholmarna kan knipa minst en poäng där.

På söndag möts Kalmar och Elfsborg i en match som kan bli helt avgörande för serien. Vinner KFF imorgon kväll och på söndag, då tror jag inte Elfsborg orkar komma i fatt Kalmar. Vinner Elfsborg på söndag så är guldstriden helt öppen. Men som sagt så tror jag Kalmars trupp är laddade till max, speciellt efter finalförlusten i cupen i söndags.

I kväll kommer det antagligen att bli ett innebandypass i Flygthallen. Jag känner mig sugen och misstänker att inte ens Henke Medin kan stoppa mig i kväll.

Har fortfarande sjukt mycket att göra på jobbet, men man ska väl inte klaga. Jag är glad att jag har ettt jobb att gå till.

På lördag blir det sista matchen för säsongen när vi spelar borta hemma i Emmaboda mot Bosnien/Hercegovina. Jag tror på en mycket tuff match som kan sluta hur som helst. Nu har vi dessutom ordförande Randewall avstängd (!) eftersom han retade upp domaren sist så till den grad att han blev varnad. Inte för att sa så mycket, nej mer för att hade en konstig min eller något sådant. Jag tycker du är fin alla fall Dennis...

Efter kampen så ska vi strö extra salt i såren på bosnierna då Dzenan ska få laga mat åt oss på Nöjeshuset. Det ryktas om tacosbuffé och alla som känner mig känner också till min fäbless för det mexikanska köket...
Efter det blir det också någon form av tävling i min paradgren, bowling...

...som jag var och spelade i fredags kväll med Martin, Nathalie,Malin och Johanna. Jag kom fyra i bägge rundorna och behöver sannerligen öva mera. Jag jobbade denna afton på att försöka hitta någon form av rutin eller grundspel som Lasse Franzén hade uttryckt det, men lyckades inte med detta.
Att jag trots allt blev fyra i bägge rundorna och inte sist berodde inte så mycket på mitt fina stabila spel, utan mer på att Malin och Johanna spelade på lag...
Fjantsport det där...


/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

En liten teknisk analytisk fråga Amte:

Du skriver att Dennis blev varnad sist.

I alla de matcher som jag sett hrr Randewall spela så har han sprungit som en galning antingen på vänsterkanten eller på högerkanten, eller varit i eget straffområde eller i motståndarnas dito.

Men ALDRIG I MITTCIRKELN!!!



Eftersom du i referatet innan konstaterade att domaren i sin tur aldrig lämnade samma plats, dvs mittcirkeln, undrar jag bara hur det gick till när Dennis blev varnad...

2008-09-23 @ 14:50:35
Postat av: Ante

AK: Dennis var mittback och därmed centralt placerad matchen igenom. Då vi dessutom tryckte på stora delar av matchen så flyttades backlinjen upp och således befann sig vår eminente ordförande till matchens största del i just mittcirkeln och hade därför gott om tid att reta upp domaren med sitt minspel.

2008-09-23 @ 15:15:26
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har jobbat på Telia och förklarat ungefär 1000 gånger hur man ska koppla in den här BredbandsTV:n. Kan ärligt erkänna att när jag själv skulle göra det hemma insåg jag hur jävla omöjligt det är, och fick ringa till mitt gamla jobb på kundtjänst och be om hjälp. (pinsamt)

2008-09-24 @ 12:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0