Late night

Visserligen är timmen ganska sen men denna lördagskväll är betydligt mycket lugnare än den föregående. Johanna har gått och lagt sig för att på så vis vila upp sig inför morgon dagens slutspel i Vissefjärdas damturnering,men jag tänkte blogga en liten stund innan jag gör henne sällskap.

Dagen i dag har till allra största delen spenderats i fotbollens tecken. Från relativt tidig förmiddag till sena eftermiddagen har jag hängt i sporthallen där jag har sett alla varianter av damlag spela upp sina register. Mest impad var jag nog av Karlskrona FF som inte släppte in ett enda mål och tog full pott i gruppspelet. Jag tror att Karlskrona FF kan bli livsfarliga under morgondagens slutspel.
Även Emmaboda IS 1 tyckte jag gjorde sin plikt och spelade otäckt stabilt och säkrade sin slutspelsplats efter tre matcher som alla slutade med tre poäng för de gulsvarta damerna. Att man sedan gjorde en mindre bra match mot Älmeboda i avslutningskampen är glömt och i morgon tror jag att även EIS kommer bli livsfarliga. EIS sparkar igång klockan 10.30 mot just KFF och efter det så möter man Lindsdal klockan 11.30.

Tyvärr kommer inte jag finnas på plats eftersom jag denna dag prioriterar Kalmar FF:s guldstrid och beger mig med övriga forsare till Fredriksskans i morgon vid lunchtid. Detta var ju tänkt att bli en överraskning för den knappa tredjedel i KFF:s startelva som har JIF-anknytning men av någon anlednig läckte detta ut och till och med Östra Småland hade en notis om detta på sina sportsidor i fredags. Lite tråkigt, men vad fan. Kul ska det bli vare sig det är hemligt eller inte.
Hörde dessutom från säkra källor att Kalmar kommer att ställa upp med bästa tänkbara manskap i morgon vilket glädjer ett KFF:fan som mig mycket!
Vinner man i morgon med tre mål eller mer betraktar jag SM-guldet som klart. Vinner man i morgon med mindre än tre mål så betraktar jag SM-guldet som nästan klart.

Tittade på andra halvlek av Man United mot Hull. United ledde med klara 4-1 men Hull kämpade och tryckte in två bollar bakom Van Der Sar i Manchesterholken vilket gav slutresultater 4-3. Det måste kännas tungt, att sätta tre pytsar på United på Old Trafford och ändå inte få något för det. Hur ofta händer det att ett lag gör tre mål på "Theatre of Dreams" . Och vad var oddset på att Hull City skulle göra det. Jag är djupt imponerad av denna klubb som kämpar på utav bara fan i Premier League, helt utan respekt för vilka man möter. 

Hade för övrigt vägrat att möta Wayne Rooney i ett uppkast...

I går kväll var min allra yngsta polare, Liam, här besök. Han hade med sig sin farsa Marcus och morsa Anso förstås. Jojje hade sytt en filt till sin systerson som Liam uppriktigt sagt inte brydde sig så mycket om eftersom den inte innehöll någon mat men vi övriga var imponerade... Jag fick mest skäll på syslöjdslektionerna av min lärare som hette Annika, så därför bidrog jag inte någonting till denna skapelse.

Tampa är i grym form nu och krossade megastarka Buffalo Sabres nu senast på bortaplan efter att supertalangen tillika draftettan Steven Stamkos gjort sitt första mål. Och vilket jävla mål sen. Tampa har powerplay. Marty St.Louis lägger upp pucken för Vincent Lecavalier för en såkallad "one-timer". Lecavalier klappar till för drottning och samvälde och pucksatan håller på att demolera nätet. Alla i hela världen tror att Lecavalier är målskytten. Alla utom Lecavalier och Steven Stamkos. Stamkos stod nämligen framför mål och pucken tog hans klubba och styrdes in i mål.
Sekreteriatet,måldomaren och matchdomaren missade detta och annonserade Lecavalier som målskytt,men han vägrade ta emot målet och i egenskap av lagkapten pratade han med seket om denna incident och i periodpausen efter att måldomarna videogranskat målet så såg dom klart och tydligt att rookien Stamkos var sist på pucken och således fick han sitt första mål i NHL noterat. Inte nog med detta. Lagkapten Lecavalier fixade även fram den pucken som Stamkos gjort målet med och gav till den förhoppningsvis blivande superstjärnan. 

Egentligen säger denna historien mer om Vincent Lecavaliers storhet än om Stamkos. Men ändå. Att Stamkos senare i matchen pangade in ytterligare en kasse gör bara saken ännu roligare och viktigast av allt. Tampa vann med 5-2. I natt väntar Daniel Alfredssons Ottawa Senators hemma i St. Petes. Jag är ganska övertygad om Stamkos gärna fortsätter producera poäng på hemmaplan... 

Tror för övrigt att San José eller Detroit vinner cupen i år. Även NY Rangers kommer för ovanlighetens skull gå långt.

Den 15:e december kommer vi enligt uppgift att få tillgång till vårt nya hem.... Det känns så fantastiskt skoj så det finns knappt ord för det!

Ryssen Pavlyuchenko avgjorde på övertid när pånyttfödda Tottenham jävligt överraskande (eller hur Tappen?) slog Liverpool i den sena matchen i kväll. Det trodde jag aldrig dom skulle göra. Harry Redknapp verkar veta hur saker och ting fungerar på White Hart Lane.

Vill inte på något sätt vara partisk, men jag tyckte att backparet Sjöndin/Franzén var dagens bästa i damcupen. Hoppas att ni spelar lika stabilt i morgon.

Smålandsnytt är det enda nyhetsprogram i hela världen som gör reklam för vad morgondagens nyhetssändning ska handla om... Inte ens CNN har den formen av journalistik. Stort.

Jag tycker det ska bli väldigt trevligt i Kalmar i morgon. Bara så att alla Emmabodaiter som ska med bussen vet det så avgår den från stationen vid 12.30.

Rögle leder Elitserien... bara en sådan sak.

Nu tror jag att jag ska ta och runda av och avsluta denna lördagskväll.God natt!

/~~/



Kommentarer
Postat av: Tappen

haha:) icke det minsta.. totalt utspelade i 2 matcher men 4pinnar...

2008-11-02 @ 09:43:37
Postat av: Criz

Tjena Ante, riktigt kul med husköp!! När ni gör flyttstädningen tycker jag att du får hålla utkik efter den ökända "burken".. Vad jag vet har det ännu inte kommit något fyrtal på bordet ännu och jag hoppas att det kanske kan bli lite burk-spel över julen! :)

2008-11-02 @ 10:30:36
Postat av: Ante

Criz: Burken är ett hett ämne just nu ska du veta! Den befinner sig hemma hos Martin och ett alternativ som har nämnts som speldag är nästa fredag, men ingenting är bestämt ännu.Annars delar vi upp innehållet så att det blir fler än ett speltillfälle!

2008-11-02 @ 11:01:29
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0