Vuxna män gör saker tillsammans, del 2: Vinst

Jag antar att ni är ohyggligt många som bara har suttit framför datorerna i kväll och väntat på resultatet från VikingLines officiella bowlingmästerskap som gick av stapeln för tredje gången. De två tidigare gångerna har vinsten dessvärre hamnat hos de två lassarna men i dag var det annat ljud i skällan.
Redan när vi samlades idag i bowlinghallen klockan 17.40 så kändes magin i luften. Franzén såg okoncentrerad ut, Frisk såg ut som vanligt vilket inte är något som gynnar honom och Mange såg avpänd ut som han brukar. Vi satt och diskuterade igenom möjliga scenarion över en Mariestads och alla de andra tre  var rörande överens om att jag skulle komma sist som vanligt.

Reglerna var som vanligt, fyra fulla rundor var där totalpoängen räknas samman och den som har bäst total vinner.

Runda ett började trevande. Alla missade hela tiden i princip men jag och Franzén missade mest och låg därför på delad sistaplats efter Frisk som ledde och Magnus som låg några ynka poäng framför mig och min hundvalpsintresserade kollega och vän.
I andra rundan visade jag direkt vart skåpet skulle stå och satte oväntat, både för mina motspelare och framför allt för mig själv, in nådastöten redan här med tre raka strikar följt av en spärr och stabilt spel rundan ut gav en slutpoäng på 161 att jämföra med Franzéns mindre stabila 81 pinnar som för övrigt är det i särklass sämsta resultatet i Vikingbowlingens historia. Det var här jag började ana att något stort var på gång. Frisk och Franzén försökte med alla medel att få mig ur balans vilket snarare stärkte mig och när jag svarade på deras hån med tystnad var förnedringen total hos mina antagonister som redan här började se varthän det lutade.

I runda tre sedan så fick vi se dagens bästa runda av Lasse Franzén som efter många om och men kunde slå bort tankarna på hundvalpen och koncentrera sig på spelet i stället och presterade en 177-runda och tog därmed in en del av det han tappat i rundan innan. Dock inte tillräckligt skulle det visa sig.
I finalrundan var förutsättningarna som följer
1. Ante
2.Franzén -30
3. Mange -40
4. Frisk -50

Och efter sista rundan så var den ställningen oförändrad. Detta betyder att JAG numera är bowlingkonung på VikingLine vilket känns så fantastiskt bra!

Statistik:
  namn          total        snitt          strikar     bästa runda
1. Ante             524        131            9                 161 
2 .Franzén       467        116           6                  177
3 .Mange         453        113            5                 130
4 .Frisk             448       112            4                 128

Det kommer att bli en fin dag på jobbet i morgon!

Detta kan mycket väl vara mitt finaste idrottsminne genom tiderna...

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Mmm, lite långsammare uppdatering än Packes livescore förvisso men ändå...:-)
Fast man undrar ju lite...berättade den där läkaren att du skulle vinna eller?
Och vad var det för behandling han gav dig egebtligen?
Klarade du verkligen dopingtesten?
Sen är det väl lte synd för dig att Lasse F är valpsjuk imorgon så du inte får tjata om segern... ...själv är jag därför mer bekymrad över att detta kan gå ut över EIS damlags viktiga match imorgon kväll om han nu inte kan slå bowlingmatchen ur tankarna hemma i huset så Hanna får ladda i lugn o ro...
Men å andra sidan borde det ju vara ett megalyft för hela JIF inför den stundande krigsdansen i Alsjöholm...-)

2008-05-15 @ 21:46:27
Postat av: Simon

Hoppas man får se dig i Reservlagsderbyt på söndag ante=)

2008-05-15 @ 22:12:51
Postat av: Ante

AK:Jag tror precis som du att Hanna, men även Astrid och Lisa, kommer få dras med en butter man den kommande tiden.
Jag hoppas att segern i går kan medföra självförtroende inför kvällen viktiga drabbning.

2008-05-16 @ 13:16:01
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: Ante

Simon: Jag vet inte ännu om jag ska vara med tyvärr. Jag vet mer om det efter matchen i kväll. En match mot Vissefjärda är ju alltid trevligt!

2008-05-16 @ 13:17:11
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Ante du fattar nog inte vad du ställt till med...
Förmodligen enbart på grund av detta faktum valde Lisa nu till och med att stanna kvar i Malmö över helgen istället för att komma hem o spela kvällens viktiga match...

2008-05-16 @ 16:17:20
Postat av: Ante

AK: Jag förstår henne.

2008-05-16 @ 22:18:24
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0