Utväntning

Så gjorde han då äntligen comeback. "Peter den Store" fick spela 20 minuter när hans Colorado Avalanche slog svensklaget Vancouver Canucks med 2-1. Inga poäng från "Foppas" klubba men vad jag har förstått så gjorde han en bra insats ändå. Och Colorado vann ju igen och tog värdefulla poäng i jakten på en slutspelsplats.
Tampa däremot förlorade igen. Denna gång blev man nollade på hemmaplan när Pittsburgh Penguins besökte St.Pete Times Forum och åkte därifrån med en 2-0-seger i bagaget. Sidney Crosby var tillbaka efter ett par månaders skadeuppehåll och just nu talar mycket för att pingvinerna från stålstaden Pittsburgh kommer gå långt, riktigt långt, i årets Stanley Cup. Ett tidigt tips på SC-final: Detroit Red Wings- Pittsburgh Penguins.

Gott och väl halva arbetsveckan är avklarad vilket känns riktigt bra. Torsdagar och fredagar är i regel ganska lättjobbade och man får väl helt enkelt hoppas på att denna veckas sista arbetsdagar inte är något undantag.
Lyssnar som jag tidigare skrivit här, mycket på ljudböcker på jobbet vilket får tiden att flyga fram. Är just nu mitt uppe i den sista av tre Stieg Larsson-böcker och hoppas kunna beta av en betydande del även i morgon.

Såg en stund i går kväll på Champions League-fotbollen mellan Milan och Arsenal på San Siro. Högklassig underhållning även om jag , precis som när jag själv spelar fotboll, slumrade till i andra. Arsenal visade vilken klass laget trots allt besitter och jag var framför allt imponerad av vitryssen Alexander Hleb och spanjacken Cesc Fabregas. Vilka framtidsnamn "The Gunners" har där. Även Manchester United tog sig vidare efter att ha slagit Kim Källströms Olympique Lyon på Old Trafford. Kul också att även turkiska Fenerbahce tog sig till kvartsfinal efter att ha slagit ut Sevilla efter straffslagning. Jag tror knappt aldrig jag har sett ett så pass starkt hemmalag som Fener så där kan det bli ordentliga bekymmer för det lag som får dom på lotten.
I kväll blir det Real Madrid- Roma för min del. I alla fall en halvlek, sedan brukar jag somna i vilket fall som helst.

Och det är väl på sin plats att bekräfta det som nästan alla vet redan att Johanna är gravid och att vi är otroligt lyckliga över detta faktum. Om våra beräkningar stämmer så är Jojje i vecka 11(av 40) just nu.  Det hela känns smått overkligt men helt fantastiskt på samma gång!
Jojje kommer, som ni säkert redan klurat ut, inte spela någon division 2-fotboll denna säsong, sorry EIS Dam. Det kommer heller inte jag. Däremot kommer jag spela i sexan, sorry JIF...
Jag kommer säkert återkomma till ämnet längre fram i tiden.

Det sägs att vi ska baka negerbollar till fotbollen ikväll. Det är faktiskt en av huvudanledningarna till att jag sitter och bloggar. Jag försöker alltså vänta ut min sambo så hon gör detta utan assistans från mig. Jag menar, hon är ju ändå bagare. Jag hade aldrig bett henne gå ut och skruva i hop en WWW-mixer.

Någon som vet om några lediga hus i Lindås/Emmaboda? Hör av er till mig i så fall.

I morse var det faktiskt ordentligt kallt. Ganska skönt kan jag tycka, med något som liknar vinterkyla. Vi som bor i norr, behöver som sagt det i bland.

På fredag är det åter dags för VikingLines bowlingmästerskap (VLBM). Samling i bowlinghallen vid 13.00 för intag av måltid samt dryck. Vid 14.00 är det sedan line-up vid bowlingbanan. Vid 16.00 ska det mycket till om inte jag har sopat banan ganska ordentligt med mina konkurrenter, som samtliga säger sig skita i totalsegern bara som EN av oss bakom sig, vilket gör att eftersom alla fokuserar på att slå mig så måste jag fokusera på att slå alla. Något som borde kunna gå. Ryktet säger för övrigt att Lasse Franzén har setts uppe på bowlinghallens bana 3 där han av ännu oförklarad anledning stått och kroppsfintat käglorna...Man får göra som man vll. Ryktet bör dock inte spridas. Inte för att det är hemligt på något vis för det är det sannerligen inte, nä det är mer av den anledningen att jag har gissat mig till detta scenario.

Min negerbolls-utväntnings-plan verkar inte fungera. Jag får göra slag i sak själv. Men nästa gång vi ska skruva ihop men pump här på Järnvägsgatan är det fan jag som strejkar. Nu reste hon sig förresten... nä hon gick på toaletten. Nu kommer hon..fdg..gre.h.hyt..ytjyr...yj...jey..jwtuw6..pppyiryje56u2h143qwefggb---jguae
/~~/

Kommentarer
Postat av: Simon

Grattis
ett tips i hus jakten http://www.hemnet.se/ men det hade du säkert redan koll på.

2008-03-05 @ 22:17:40
Postat av: David o Frida

Tja! Vi har precis lamnat USA:s kanske 50:e storsta stad(honolulu, sager inget mer) och befinner oss uppe pa north shore. Vi ville bara att ni skulle veta att vi har det bra, har kort stenharda twister-ovningar(bla Aloha-steget) pa stranden sa vi lar vara otroligt snabba och skickliga nar vi kommer hem. Ha de bra och halsa dom andra nar det drar ihop sej till lottkvall. Just de ja, holl pa att glomma:), stora gratulationer till tillokningen!! David o Frida

2008-03-06 @ 01:34:19
Postat av: Ante

Simon: Den adressen har jag koll på, men tack ändå!

2008-03-06 @ 13:05:46
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0