Åldersperspektiv

En timme kvar till samlingen inför årets andra träningsmatch. Bosnien/H står för motståndet idag och det ska bli intressant att se vad vi kan göra mot våra kommande rivaler i den annalkande serien. Matchstarten är vid 19.30 på konstgräset för er som vill ha lite högklassig fotbollsunderhållning så här på vilodagens kvällning.

I går kväll var vi på lottöppningsfest inne hos Johannes och Linda. Inte heller denna gång blev vi miljonärer och samtliga närvarande på festen måste därför fortsätta att jobba och studera för att förtjäna levebrödet istället för att få en genväg med lotteriets hjälp. Lottöppningens totala vinstkassa som oavkortat kommer att gå till minibusshyra till den stundande fjälltrippen stannade på 2415 kr och då skulle jag tippa på att 500 av dom pengarna är vinster restn är straffskatt. Jävla god lasagne vi fick förresten!

I melodifestivalen så vann Charlotte Perrelli med sin låt "Hero" och kommer därför att få representera Sverige i Belgrad senare i vår. Jag är nog inte rätt man att avgöra huruvida rätt låt vann. Jag anser fortfarande att Linda Bengtzings låt var den enda som var bra. Christer Sjögren hamnade i det absoluta bottenskiktet vilket gladde mig.

Att jag tycker Carola är vacker väckte uppenbarligen känslor hos Ahonen som i kommentarsfältet på mitt föra inlägg hävdar att "mina nyvunna känslor för Carola måste bero på min graviditet och att Carola kunde vara min mor"
Jag vet inte hur det funkar i Finland Markku, men i Sverige är inte chansen stor att en frikyrklig 14-åring skulle bli gravid. Men om det är i de åldrarna man börjar planera familj i "de tusen sjöarnas land" så skulle du ju med andra ord nästan kunna vara min morfar...ur ett åldersperspektiv alltså...
Jag tycker likväl att Carola är riktigt snygg...så det så!

Satt uppe till klockan 3 i natt och tittade på Tampas hemmamatch mot NY Rangers som man vann med klara 3-0 och har nu hittat storformen. En månad för sent dock.  Nye målvakten Mike Smith som kom till klubben i Brad Richards- trejden, höll nollan och spelade föredömligt bra. Han ser riktigt intressant ut.

Kalmar FF fick 0-0 mot Halmstad BK i gårdagens träningsmatch i Halland. Läste en intervju med IFK Göteborgs stjärna Tobias Hysén som hävdade att Kalmar tillsammans med Blåvitt och AIK var de som skulle komma att göra upp om SM-guldet. Han passade också på att utse Cesar Santin till allsvenskans bäste spelare. Kalmar FF har uppenbarligen satt sig i respekt! Ett sådant uttalande hade varit otänkbart för ett par år sedan. Ska bli roligt att se hur KFF hanterar ett favoritskap. Jag hoppas att dom hanterar det så bra att förhandstipsen om SM-guld infrias.

Nu ska jag packa väskan inför bataljen mot Bosnien!
/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0