Öl,löpning och deodorant

Jag spenderade största delen av dagen i går i Kalmar. Peter,Karro, Jojje och jag åkte in för att se Kalmars match mot Halmstad, och för att handla och för all del även käka en bit mat.
IKEA var första stopp där diverse krokar och hyllor skulle inhandlas och så blev det också,hela IKEA-stoppet löpte alltså helt smärtfritt fram. Folk som är med mig på IKEA brukar nämligen se en viss tendens av rastlöshet och irritation i mina ögon men igår gick det väldigt bra.
Efter detta så åkte vi in till stan och käkade middagsbuffé på den grekiska restaurangen Zorbas. Det kan varmt rekommenderas.Där fanns alla möjliga olika kött,såser,potatis och sallader så är ni riktigt hungriga så tycker jag att ni ska göra ett besök.
Vi hann även avnjuta en öl på Harry´s, innan vi traskade bort till Fredriksskans för att ta plats.

Matchen sen var till en början ganska tråkig eftersom det inte hände så värst mycket. Kalmar var nog snäppet bättre än Halmstad men första halvlek slutade mållös och den stora händelsen var väl Marcus Lindbergs ihopnickning med Ajsel Kujovic som slutade med att bägge två fick tas av planen men Lindberg kunde efter ett tag fortsätta matchen till skillnad från sin kollega.
Andra halvlek var inte heller så värst underhållande inledningsvis även om Kalmar skapade lite mer nu, så därför kom Magnus Arvidssons mål lite som en kalldusch.
I slutskedet kunde KFF dock kvittera efter att David Elm styrt in sin bror Viktors skott med hälen. I detta skede var Kalmarpressen total och hade matchen pågått i ytterligare några minuter så hade Kalmar vunnit.
En poäng är i alla fall bättre än ingen.

I går kväll sedan så begav vi oss Johansfors IP där den årliga sommar/kubb-festen skulle hållas. Det var väl kanske inte fullt på idrottsplatsens altan men dom som var där bidrog till en mycket trevlig kväll trots att knotten stundtals var vidriga. Vi hade även allsvenskt besök i form av David Elm, så vi passade på att ändra lite i reglerna i DEODORANT-cupen. Tidigare var det rätt och slätt som så att den av oss som gör flest mål i Allsvenskan respektive Division 6, han vinner ett mycket fint pris. Men vi ändrade i stället reglerna till att den av oss som har högst målsnitt per match vinner det åtråvärda priset. Ändringen kom till på grund av att undertecknat missat för många matcher i vår för att kunna bjuda motstånd på annat vis än så då det är ytterst osannolikt att jag skulle hinna upp till fem mål, där David är nu, under hösten. Man är kanske inte känd som någon större målskytt, i ärlighetens namn är man väl inte heller känd som någon större fotbollsspelare över huvud taget,så jag tror att denna ändring gynnar mig.

Jag har alltså fått kritik från en annan lokalbloggare angående öldrickning. Herregud Markku, du om någon borde väl veta att om man blir bjuden på en öl av en vän, då tackar man inte nej. Speciellt inte första semesterdagen i strålande solsken när man lämnat bilen hemma. Jag trodde du var machoman och inte skvallerbytta, men i Finland kanske det är samma sak...

I dag kommer det nog att bli en relativt lugn dag. Inget inplanerat direkt utan det blir nog en film eller två på soffan och kanske kanske att det blir en löparrunda framåt eftermiddagen också. Jag får se hur det blir med det där sista men jag känner att jag är lite sugen på det ialla fall.

För er som undrar hur det är med fingret nu för tiden så kan jag bara säga som så att det blev ju inte sämre efter att läkaren plockat ut en säck järn ur köttet. Det är med andra ord på bättringsvägen, och det känns ju bra!

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Regler hit o regler dit...Ska du ha skuggan av en chans i tävlingen mot David, som för övrigt i likhet med dig är en jäven på att skriva bra o läsvärda bloggar, får du a) träna upp dina volleybolltalanger och b) värva Martin till JIF så du oxå har en brorsa som kan snedsparka lite bollar på dig och in i mål...:-)

2008-07-06 @ 18:01:49
Postat av: MA

Skvallerbytta och skvallerbytta, du skrev ju själv om det öldrickande igår på din blogg. Och det var skrivet före mitt inlägg!

Är man halvkändis som du så får du allt räkna med att nästan allt du gör uppmärksammas. Det är väl bara det du åstadkommer på fotbollsplanen som alla håller tyst om. Förövrigt dricker finnarna bara vodka, själv har jag bott här för länge och därför lagt till med öldrickandet. Fast aldrig offentligt...

2008-07-06 @ 18:51:33
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Ante

AK: Ska jag ha skuggan av att ha en chans i den tävlingen så måste jag göra mål. Svårare än så är det inte!

2008-07-06 @ 19:00:19
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

MA: Jag har inga som helst problem med att saker jag gör uppmärksammas. Men jag måste väl få hugga tillbaka lite på dig Markkuulio? Det är väl en del av spelet?!

Och förresten, halvkändis...nää, inte ens lite.

Skål!

2008-07-06 @ 19:05:11
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: MA

Hugga tillbaks? Vad är det för jäkla spel...???

Förövrigt är det rätt jobbigt att skriva kommentarer till den här förbaskade bloggsidan för man måste verifiera med en hel jävla roman för att få kommentaren publicerad. Snacka om att tråka ut sina besökare :-)

2008-07-06 @ 19:21:48
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Ante

MA: Jag tvingar ingen att varken läsa bloggen eller skriva kommentarer, men jag håller med dig om att hela just kommentarsdelen har blivit mindre användarvänlig, men det är samma sak hos dig, man är tvungen att skriva lösenord där med så det är nog inget unikt för denna sidan.Det är nog många jag har tråkat ut här men det är nog till största delen till följd av bloggens innehåll och inte så mycket på grund av hur svårt det är att kommentera.



Jo vad jag menade var att skriver du om mig på din blogg måste du väl kunna räkna ut att jag skriver om dig på min. Alltid med glimten i ögat, vilket jag förutsätter att även du har.

2008-07-06 @ 19:39:07
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: MA

Varför skulle jag skriva med glimten i ögat? Jag är väl ingen jävla komiker, eller...???

2008-07-06 @ 19:59:36
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Ante

MA: Helt korrekt!

2008-07-06 @ 21:07:06
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0