Karelin

Nybro föll igår efter en ganska blek förstahälft av matchen för att spela upp sig något mot slutet och lyckades till och med efter många om och man reducera Björklövens ledning i slutet av matchen genom backen Branislav Kvetan. Nu på måndag väntar Rögle hemma i Victoriahallen och någonting säger mig att det inte kommer att bli några lätta pinnar där. Men kan Nybro spela så bra som dom gjorde sist Ängelholmarna var där så kan det bära.

Är faktiskt just hemkommen från Nybro. Jojje och jag åkte till Kvantum och storhandlade. Det är ganska smidigt att göra det någon gång ibland anser vi. Det bästa är om man riktigt jävla hungrig för då handlar man hur mycket god mat som helst vilket man har nytta utav längre fram i veckan i så fall. Är man mätt däremot så brukar man komma hem med en limpa Lingongrova och en liter mjölk och då fyller inte storhandlingen sin funktion riktigt.

Gårdagskvällen började med en timme innebandy som jag med facit i hand skulle ha hoppat över då jag var fullständigt oduglig och lyckades inte med något. Jag hade ätit dåligt och ahde absolut ingen energi i kroppen och borde stannat hemma. Hann med att förlora tre matcher på en timme och då hade vi inte ens Henke Medin på vårt lag. Han vågade inte dyka upp alls för övrigt.
Efter innebandy blev det näringsintag och sedan ett besök i mitt "andra barndomshem" hos familjen Fransson som firade att Anna gått ut skolan. Där var det livat vill jag lova. Mycket trevlig tillställning men framåt 23-hugget tog Jojje och jag det förnuftiga beslutet att åka hem och lägga oss.
Lycka till med lärarkarriären Anna!

Jojje drömde inatt att den gamle sibiriske storbrottaren Alexandr Karelin kom hem hit och stal hennes skinnjacka...

Ikväll blir det lottöppning inne hos Peter och Karro vilket vi ser ifram emot något oerhört!

Tampa lyckades att vinna borta mot Penguins inatt. Det måste ses som ett enormt steg i rätt riktning. Lecavalier är dock inne i en svacka. Nu gör det inte så mycket om Tampa fortsätter att vinna. I matchen mella Pittsburgh- Tampa så skadades Penguins storstjärna tillika lagkapten Sidney Crosby och kan mycket väl bli borta i över en månad.
Pastorn Karlsson var en så kallad "Healthy scratch" inatt vilket på svenska betyder mega-petad. Skulle inte bli förvånad om Andreas dyker upp i antingen Leksand eller HV7i inom en snar framtid. Tampa behöver löneutrymme inför slutspurten och Andreas Karlsson behöver speltid och det får han inte i Lightning.
Johan "Honken" Holmqvist höll nollan för första gången i sin NHL-karriär. Bra gjort!

Hur fan kan man drömma att Karelin kommer hem hit och snor en skinnjacka? Han hade fått igenom pekfingret genom ärmen på den jackan...
/~~/


Kommentarer
Postat av: HM

Du skall vara glad att jag hade förhinder att komma till innebandyn. För då hade det inte blivit någon lottöppning för dig. Med mig i motståndarlaget så hade du inte hittat hem och legat och varit yr hela helgen.

2008-01-20 @ 10:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0