Långasjö vandrarhem

Jaha då var gott och väl halva denna arbetsveckan avklarad. Faktiskt helt smärtfritt. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så är inte materialförsörjelsen på  in avdelning den bästa nu förtiden eftersom någon jänkare kommit på att det kostar pengar att ha saker i lager. Betydligt mer än vad det kostar att betala ut löner till stillastående arbetare uppenbarligen... det där kommer jag aldrig att förstå tror jag inte.

Tränade i går och nu börjar man komma in det. Visserligen blev jag totalstum i benen mitt i den tuffa avslutningsövningen men jag och nästan alla andra genomförde den vilket får ses som positivt. Vi var förvisso inte så många som tränade eftersom det denna vecka är "fel" skiftvecka men i alla fall. På morgondagens träning blir antagligen närvaroantalet något liknande men på lördag borde fler dyka upp.
Jag börjar se fram emot träningsmatcher och givetvis även det stundande seriespelet nu. Jag hoppas verkligen att det blir ett roligt år med många derbyn men sedan hoppas jag givetvis att sejouren i regionens lägsta serie blir kortvarig.

Nu stack Jojje iväg på fotbollsträning.Precis som vi i JIF i morgon har EIS-Dam den senaste träningstiden på konstgräsplanen ikväll mellan 20.30- 22.00.  Jag kan tycka att det är lite sent att träna fotboll eftersom man är lika uppe i varv som Sanna Kallur brukar vara efter ett lyckat häcklopp efteråt vilket ibland medför enorma sömnsvårigheter efter en sådan sen träning.

Frasse Larzén ska skaffa hund verkar det som. Jag har kommit med en del namn förslag:

Bobbo Viking- Passande hundnamn när man har en ägare som gillar vikingar och dessutom ser ut som en.

* Ante/Andreas- En direkt hyllning till Frasses stora förebild.

* Johnny Ågren- Se ovan

* Raggmunken- Kommentar överflödig

* Victoria- Dels för att hylla HKH Kronprinsessan och dels för att på ett oskyldigt sätt även uttrycka sympatier för Nybro Vikings hemmaborg med tillhörande hockeylag

Min kära mor ringde från Thailand för ett par timmar sedan och lät mig veta att resan hade gått bra, alla mådde väl och att hotellet var av hög klass. Det låter som en bra start på resan.
På tal om resor så beställde Martin och Nathalie en restresa till Egypten som bär av redan nu på söndag vilket gör mig till den enda kvarvarande familjemedlemmen på europeisk mark nästa vecka. Ett stort ansvar vilar på mig.Medans ni andra vältrar er i lyx och överflöd får jag gå här hemma slita och gno för att eventuellt ha råd att bjuda min kära Johanna på en veckas semester senare iår. Långasjö vandrarhem ska visst vara fint i November...

Vad var det för ett anorektiskt arsel du publicerade i din blogg Ahonen? Du borde nog besöka Emmagården ändå...

Tampa har fått upp farten och spöade öst-kollegan Montreal i en tät match som slutade 3-2 till Tampa efter två mål av Vaclav Prospal som av ännu okänd anledning blev inkallad direkt efter match till hövdingen John Tortorellas kontor. Källor gör gällande att det inte delades ut beröm åt något håll utan snarare att en trade är i nära förestående. Tortorella får i många avseenden Sir Alex Fergusson att framstå som en blyg skolflicka.Man hamnar bara på kant med Torts en gång sedan är det färdigt.
Lecavalier gjorde det en gång för fyra-fem år sedan då han var nyutnämd lagkapten för Tampa. Efter det mötet har han inte sett röken av "C-et" på sitt bröst.
Han är långsint också...

Dagens namn i hockeyvärlden är annars Andreas Andersson, HV 71:s backup som fick förtroendet i tisdagsaftonens derby mot LHC. Man får väl nästan säga att han tog den chansen. Ett mål (i tom kasse...), en assist och dessutom höll killen nollan. Stefan Liv får jobba för att återta den platsen.

KFF:s tipselit tog en väldigt imponerande seger i går kväll när Lindsdal besegrades med klara 4-0. Riktigt imponerande faktiskt...Där finns uppenbarligen mycket talang.
Cesar Santin skrev på för ett år till i A-laget men det ska nog in i helvete mycket till om han stannar kontraktstiden ut.

På lördag blir det åter igen lottöppning. Denna gång hemma hos Frida och David. Huruvida David kommer delta vet jag inte eftersom han både hade tid i solariumet och dessutom skulle riva av ett par duetter då han på äldre dagar uppenbarligen fattat tycke för stämsång. Twister-spelet kommer att tagas med till festplatsen och kommer att spelas precis som vanligt oavsett vilka som deltar.
Peter är regerande mästare men kommer att få det ohyggligt svårt då jag har hittat en hel del nya kroppsfinter som kan komma väl till pass.

Nu måste jag försöka hitta tillbaka till formen i Betapet
/~~/

Kommentarer
Postat av: ??

Tvivlade du någon gång på att det fanns mycket talang i kalmars tipselitlag?
De bästa unga spelarna finns som sagt i det laget, så det kan väl knappast kommit som en överaskning?

2008-02-13 @ 22:07:49
Postat av: Pappa

Hej sonen B-) testar ett inlägg direkt från surin beach i thailand.allt väl :-) luft 35 vatten 28 ölen är god och kall . Igår testade vi thaimassage allihopa det var bra:-) soliga hälsningar /pappa

2008-02-14 @ 06:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0