Lagkapten

Nyss var det måndag och nu är det nästan helg. Det är otroligt hur fort veckorna går nu för tiden. Måste bero på att man fyller dom med så mycket meningsfulla och inspirerande saker jämt och ständigt!
Torsdagskvällen är egentligen en liten smygstart på helgen eftersom man då (ialla fall på mitt jobb) i regel bara har en arbetsdag kvar att avverka och fredagen på WWW innebär för oss blåbyxor som går dagtid att arbetstiden är 5 timmar och 44 minuter och den tiden är väldigt lättjobbad oftast. Även fredagsfrukostrasten är lite speciell eftersom vi oftast beställer mackor från Emmagården då och dom mackorna är ett behövligt break från de ordinarie lingongrova-mackorna med skinka som fyller frukostlådan måndag till fredag.
 
Idag på lunchen besökte vi på VikingLine Nöjeshusets faciliteter och intog där en superb måltid bestående av Dzénans paradrätt: raggmunkar med stekt fläsk och lingon. Det är grejer det.
Och för övrigt äts raggmunkar precis så som jag skrev här ovan med fläsk och lingon  Inte med grädde Larzén... Det är som att äta havregrynsgröt med ketchup, gott var för sig men ingen höjdare ihop. Men smaken är väl som baken antar jag...
image48
Så här äts raggmunkar

I kväll drar årets andra träningspass igång och jag ska villigt erkänna att ett visst mått av träningsvärk har smugit sig på sedan den förra. Mest i ryggen av någon anledning. Precis innan ryggen byter namn har jag känt av en stor dos av träningsvärk. Och i armarna förstås. Och i benen. Och bröstet. Och förstås i magen. Även lite i nacken och till viss del också i händerna... Man springer väl bort det värsta i kväll antar jag.

Ny bowlingtid blev bestämd idag men på grund av att slippa sätta onödig press på vissa så väljer jag att inte publicera tid och datum. Plats kan väl kanske de sluga klura ut. Jag hoppas på att förbättra min fjärdeplats från förra gången då jag spelade katastrofal bowling och inte var i närheten utav dom 260 poäng jag annars brukar sikta på.
Jag siktar vidare men hävdar fortfarande att bowling är omanligt...

...det är däremot inte Betapet. För er som inte vet vad detta ytterst beroendeframkallande spel är för något så är det helt enkelt en form av Alfapet (Scrabble för att vara exakt) som man spelar mot andra motståndare på nätet och får beroende på sin skicklighet en hög eller låg rankingpoäng.
Jag blev introducerad i detta spel för ungefär ett och ett halvt år sedan av en gammal JIF:are och har varit fast sedan dess. Men nu har jag kommit in en sån jävla svacka att jag knappt vågar spela längre. Jag har förlorat 10 av de senaste 12 och sjunkit som en sten i rankingsystemet. Där måste det till ändring. Jag funderar på att åka på träningsläger. Vet inte vart ännu men det får ge sig.
I vilket fall som helst så är Betapet manligt och vill någon utmana mig så går det alldeles utmärkt.

Min kära mor tittade alldeles nyss in och lämnade av ett par mp3-spelare för påfyllning av ljudböcker inför mina pärons stundande Thailandsresa. Lätt avundssjuk blir man när man tittar ut. Har dessutom en jobbarkompis vid Fredrik Bärsärk som är där just nu och han ringde faktiskt till oss idag på jobbet. Det lät som om han trivdes där.
Allt är väl i och för sig bättre än Emmaboda en slaskig och blaskig höst/vinter/vår-dag.

Sveriges träningsmatch i gårkväll mot Turkiet var sannerligen ingen höjdare. Mitt hopp tändes åter om en plats i EM-truppen...

Mixerverkstaden där jag jobbar har anmält ett veteranlag till B/H:s veterancup i sporthallen den 23:e februari. Då jag inte ännu har åldern inne för sådant får jag inte delta men blev ändå uttagen i form av head coach. Jag vet redan exakt hur jag ska formera mina styrkor. Frasse Larzén kommer att bli uttagen i laget trots att han enligt egen utsago "lade av med fotbollen redan 1968 för då insåg jag att jag var oduglig, det borde du med göra snart ditt jävvla blogghuvve" Hårt men kärleksfullt.
image49
Frasse på väg hem från sin sista träning 1968. Snart vankas det comeback

Jag har beslutat mig för att göra dig till lagkapten Frasse och du kommer få ta hand om slantsingling och eventuella sax-sten-påse-uppgörelser. Efter det kommer du att obönhörligen bli utbytt och inte få tillåtelse att äntra planen förrän det är dags att tacka domaren. Har du då skött dig på bänken matchen i genom kommer jag låta dig tacka domaren och motståndarna å lagets vägnar.
Och förresten. Henke Medin, du kanske inte vet om detta men du är högaktuell för spel trots att du inte tillhör PVX egentligen så har vi tagit det beslutet att vi vill ha dig med eftersom du var den enda vi kunde komma på som faktiskt har rört sig de senaste 15 åren.
Lasse Sjuk kommer få in i helvete begränsad speltid som det ser ut just nu på grund av ett par ordentliga misconducts idag på jobbet.

Nu ska jag fixa lite käk.
Havregrynsgröt med ketchup kanske....eller raggmunkar med grädde?
Njaae det blir nog något annat!
/~~/

Kommentarer
Postat av: HM

Det är många klubbar som vill att jag skall vara med. Det är inte bara det att jag har rört mig dom senaste 15 åren, det har varit mycket multiidrott på allt det tekniska kunnande jag sitter inne med.

2008-02-07 @ 21:48:57
Postat av: AK

Ante: Tror du får tänka om. Det sägs att HM varit på höghöjdsläger och inte landat än.
I vart fall borde det klassas som doping.
Sen...lyckas du med den coachningen av Frasse L lär nog Lisa bli nöjd i a f...:-)

2008-02-08 @ 14:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0