Den svaga länken

I dag har varit en väldigt grå och trist dag men även gråa och trista dagar tar slut efter en stund.

Jag gnällde i går på att vi inte är tillräckligt med folk på träningarna. Det kommer jag nog göra fortstättningsvis men då kommer jag antagligenatt  vänta tills efter träningen eftersom jag nämligen själv missade gårdagskvällens kraftprov nere på konstgräset så denna gång kan jag inte gnälla.
Jag räknar dock med att infinna mig på morgondagens träning om inget oförutsett inträffar.

Tänkte bjuda på lite sköna länkar...

Hittade ett klipp som gör en på gott humör. Ganska töntig låt men enkel och glad på något vis....
http://www.youtube.com/watch?v=gTvfpbTCSp4
Detta ska ha varit Storbrittaniens bidrag till Schlager-EM det fantastiska året 1981. Hur det gick vet jag inte.
Oroväckande är dock att det finns en hel del olika klipp med videos av denna låten på youtube, men på samtliga har de fyra stämsjungande ynglingarna samma kläder. Jag bryr mig sällan om vad folk har på sig men jag hade nog rekommenderat ett ombyte emellanåt.

Det är ju också snart presidentval i USA och jag tänker inte sia om utgången men denna videon skulle på egen hand fått mig att rösta på Barack Obama.
http://www.youtube.com/watch?v=wKsoXHYICqU
Om jag hade invändningar på Bucks Fizz´ klädval i den översta videon har jag här inget att klanka ner på.
Har aldrig sett någon liknande video tillägnad varken Fredrik Reinfelt eller Mona Sahlin men det är ju inte val än på ett tag så det kommer kanske längre fram

Jag vet inte hur många av er som är fans till Galenskaparna och After Shave men jag har alltid tyckt dom är väldigt underhållande och framförallt så är Clas Eriksson väldigt musikalisk.
http://www.youtube.com/watch?v=bX8Hu_ovNUU
Galenskaparna spelades väldigt flitigt förr i tiden, och görs säkert fortfarande, hemma hos familjen Hörling . Då sonen i familjen, Fredrik,  mycket väl kan vara deras största fan!

Jag har nämt någon gång tidigare att jag gillar punk och efter Ebba Grön så undrar jag ominte DLK är Sveriges bästa punkband genom tiderna....
http://www.youtube.com/watch?v=oKlyamsftHQ
Bara att skriva en låt som heter "Ishockeyfrisyr" säger allt.

Ett av tidernas bästa band alla kategorier är Queen, här tillsammans med David Bowie.
http://www.youtube.com/watch?v=UdaHCLlBkWU

Gammal klassiker i ny tappning.
http://www.youtube.com/watch?v=CzXBfk6xlsI
Medlemmarna är dessutom betydligt vackrare än Plastic Bertrand.
Ca Plane Pour Moi!

Och förstås låten som vi spelade varje gång vi skulle festa i Henkes rum i garaget.
http://www.youtube.com/watch?v=jH2ElFDyNN8 
Kanske den bästa låten som någonsin spelats in. Vi satt och drack MacBundy , det sena 90-talets motsvarighet till Statesman, och blev ofta relativt berusade. Att man på senare tid blev whisky-frälst har nog mer att göra med låten än med rävgiftet MacBundy.
 
Vi avslutar länktipsen denna gång med en riktig favorit som jag faktiskt sett live i Strandbjörkshallen i Växjö 1999.
http://www.youtube.com/watch?v=DJ_FgL5l1og
Rock på absolut högsta nivå.


Ikväll fortsätter Champions League och den kanske mest intressanta matchen är nog Arsenal mot Milan som sänds på 6:an. frågan är om londonlaget kan göra samma bedrift som landsmännen från norr gjorde i går när dom hade besök från Milano. Liverpool slog Inter med 2-0 och det överraskade i allafall mig en del. jag hade nog räknat med att Inter skulle bjuda mer motstånd. Förvisso åkte man på en horribel utvisning på Matterazzi redan i första men ändå. Man får svårt att vända 2-0 på Guiseppe Meazza.
Kommentatorn nämnde att Inter i sin trupp endast har två intalienska spelare. Jag är fullt medveten om att Inter inte är ensamma om detta och jag tycker det är väl lite inhemska spelare i många av Europas toppklubbar.

/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Ante: Måste bara kommentera Bucks Fizz lite. Bandet inte bara representerade England i Schlager-EM med Making Your Mind Up- de vann dessutom hela tävlingen. Gruppen fanns egentligen inte utan sattes ihop av en producent lagom till tävlingen. Låten blev även Veckans Smash Hit (nykomling) och hamnade i Heta Högen i Poporama (som var Kaj Kindvalls föregångare till Tracks om ni ynglingar inte minns detta...:-)), och där hamnade f ö även uppföljaren Land Of Make Believe.
När det gäller klädseln så var det väl rätt mycket 80-tal med pastellfärger och annat - det mest omdiskuterade då var tjejens korta kjol som väckte stort uppseende.
Hmm...ja 1981 var ju ett tag sen som sagt, eller hur...:-)

2008-02-21 @ 09:56:18
Postat av: Ante

AK: Det var en imponerande kunskap om Bucks Fizz du satt inne med...
Jag är inte förvånad efter att ha hört talas om dina musiktävlingar som jag någon gång måste få deltaga i.

2008-02-21 @ 17:30:21
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: Anonym

Hepp! Kul med Galenskaparna.. Vi har börjat lyssna lite på jobbet, har en liten blandskiva med GS.. Där är den med, Jerrys Tunga Sång! Den brukar vi spela för att liva upp det :). Ha det!

2008-02-21 @ 23:38:23
Postat av: Frida

Mitt namn kom visst bort lite..

2008-02-21 @ 23:39:22
Postat av: Ante

Frida: Ja visst är Galenskaparna kul! Jerrys tunga sång är en riktig klassiker. Synd att scenen med biljetten/vykortet inte finns med bara.

2008-02-22 @ 11:48:27
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0