Inget viktigt

Trollhättan,Trondheim och Hanoi. En kombination städer som så har på rak arm inte har så mycket mer gemensamt än att de var svaren på resorna i tidernas bästa program, På Spåret, i går kväll. Nu kunde jag emellertid inte mycket i gårdagens program. Trollhättan var jag borta på tidigt och när dom skulle till Trondheim var jag mer inne på Vaasa eller Uleåborg i Finland men tji fick jag. På Hanoi var jag förvisso i rätt land men min gissning var Ho Chi Minh-staden som tidigare hette Saigon. Fel även där alltså och inte en enda poäng.
Jag är väldigt intresserad av geografi och har alltid varit det. Därför sitter jag som klistrad framför TV när Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg gör entré varje fredag.

För övrigt kan man tycka att det är ganska långt mellan Trondheim och Hanoi men faktum är att det bara är två länder i mellan Norge och Vietnam. Ryssland och Kina. Sådana små klurigheter har alltid intresserat mig av någon outgrundlig anledning. En norrman måste alltså korsa lika många gränser om han ska till Tyskland med bil som om han ska till Vietnam. Ska samme norrman däremot till Nordkorea räcker det med att ta sig igenom ett enda land. Jag kan tyvärr inte svara på varför sånt här intresserar mig, men det har det alltid gjort och kommer nog alltid att göra.


Annars var det en lugn fredagsafton som fortlöpte igår kväll. Det blev lite filmtittande och tacosätning under den tidigare delen av kvällen. Lite senare så blev det en whisky och lite nätpoker. Johanna går ofta och lägger sig tidigt på fredagar eftersom hon lika ofta börjar jobba ultratidigt på lördagar vilket gör att jag har den senare delen av fredagskvällen alldeles för mig själv vilket allt som oftast slutar med nätpoker eller betapet.

Hur tänkte den instans i Sverige som beslutade sig för att utvisa den stackars kroatiska flicka som under hela sin uppväxt blivit slagen av sin farsa. När detta efter ett tag uppdagades så fixade svenska myndigheter en skyddad identitet åt henne vilket var föredömligt gjort. Men nu har man kommit på andra tankar och samma myndighet har bestämt sig för att visa ut flickan (jag vet inte hennes ålder men jag tror hon var 17) tillsammans med sin övriga famlij inklusive sin far som gjort henne illa. Hur tar man ett sånt beslut. Vem tar ett sånt beslut? Sitter det ett gäng slipsar på något jävla verk någonstans och bestämmer att hennes farsa nu på äldre dar har blivit en riktig mysfarbror som bara han får komma till Kroatien igen, inte kommer att slå sin dotter något mer. Ibland blir man fan mörkrädd. Jag hoppas dom tappar både beslutsfattarna och hennes farsa i Östersjön på vägen ner.
Sverige är fantastiskt ibland...

Betapet är för er som inte vet det, en form av alfapet på nätet. Enormt beroendeframkallande även om det har varit ganska lite spelande för egen del det senaste halvåret.

Dagen idag kommer att innebära en hel del packning av olika ting. Mest glas och sånt som ska viras in i tidningspapper. Sådant ska jag pyssla med under de kommande timmarna. Det är även min tur att lämna in tipset idag vilket ökar vårt tipsbolags chanser dramatiskt.
Beträffande flytten är det nu alltså bara en dryg vecka kvar och det känns fortfarande lite overkligt. Förhoppningsvis får vi nycklarna redan på fredag nästa vecka och då blir det måla av redan under nästa helg. Annars får vi vänta tills på måndag eftersom det faktiskt är först då vi kommit överrens om att nyckelutlämningen och kanske viktigast av allt, betalningen ska ske.
Nu gick regeringen ut och dammade av den gamla lagen om ROT-avdrag vilket sannerligen gynnar oss som är i flärd med att bygga ett nytt tak. ROT-avdragsförslaget innebär att man kangöra skatteavdrag  på hantverkararbeten och liknande. Det kommer lägligt för oss i alla fall.

Nybro Vikings gjorde inga fans glada i går när man förlorade med hela 6-1 i Stockholm mot AIK. AIK är förvisso seriens bästa hemmalag och Nybro seriens sämsta bortalag med sanningen är den att börjar inte Nybro vinna snart sär man inte bara seriens sämsta bortalag utan seriens sämsta lag över huvud taget. I morgon funderar jag på att åka in och se matchen mellan Nybro och Troja/Ljungby.

I kväll blir det nog en tur till bowlinghallen med EFF för att äta och bowla antar jag. Var för övrigt där i torsdags med farsan, Sven och Jojje. Farsan imponerade stort när han i satte fem strikar i rad vid ett tillfälle och det är inte helt lätt att åstadkomma. Dock var han inte i närheten av mitt rekord på 193 (från VikingBowlingens andra deltävling) utan hamnade på blygsamma 183.
Svenne spelade ett mycket stabilt spel som innehöll mycket skruvar vilket även det imponerade på mig då jag inte själv behärskar skruvtekniken på andra ställen än på jobbet, och knappt där. 173 poäng för Svenne som dock fick ge sig mot farsan.
Vi får väl se vad det dyker upp för folk i kväll.

Har också beställt mina glasögon nu. Dom kommer på fredag nästa vecka och det är inget att hymla med, men fy in i helvete vad dyrt det är att köpa glasögon. Helt sinnessjukt. I framtiden tror jag ine man kommer ha guldreserver på de stora bankerna utan jag tror att man kommer att byta ut guldtackorna mot glasögon då de uppenbarligen är betydligt mer värdefulla.

Nu tror jag att det är dags att paketera olika glas i tidningspapper... 


Fulare än så här blir inte en tatuering...



/~~/


Kommentarer
Postat av: AK

Ante: Ähh du måste haft rätt...jag var oxå säker på Ho Chi Minhs Stad efter ledtrådnea på 10p...så då måste det ju varit rätt:-)



Fast tjuvträna på bowling var o varannan dag...hrrrm

2008-12-06 @ 12:04:15
Postat av: Ante

AK: Ja,visst styrdes man mot Ho Chi Minh-staden? Nä, det var svårt som fan i går tyckte jag. Nu vill jag se Fredrik o Filip gå in i tävlingen.

2008-12-06 @ 14:46:22
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Tja...vilka som helst utom den stackars människan som satt intill Greider o lät som dagens Ejo o kunde absolut ingenting mer än nån växt o npn yoga på slutet...

2008-12-06 @ 16:08:59
Postat av: Anonym

dagens eko...

2008-12-06 @ 16:10:04
Postat av: Ante

AK: Nej, jag tänkte på samma sak. Snygg var hon, men det ger inte poäng ens av Hellberg.

2008-12-06 @ 17:57:48
URL: http://yzerman.se
Postat av: Farsan

Andreas!



Jag knäckte åxå hanoi i tidigt skede. Trollhättan fixade jag åxå , och då även på 10 poängsnivån, inte geografiskt, utan med hjälp av ordbindning och synonymer.... Är åxå mäkta imponerad av mitt bowlingspel där jag satte 5 strikar i rad !! Vill bara nämna att jag totalt hade 7 strikar i samma serie ....sen kan ni räkna ut själva hur de 3 övriga rundorna såg ut. Jag vill fortsättningsvis beredas möjlighet att gärna träna med " Frazze Larzen " för att få lite motstånd och press så jag utvecklar mitt spel. Notera att jag innan torsdagsbowlingen icke kastat ett klot sedan julbordet på flygt...förlåt WWW sedan 2007.....de ni !! " Farsan

2008-12-06 @ 20:45:19
Postat av: Ante

Farsan: Träningsspel med Frasse är få förunnat...

2008-12-07 @ 09:45:10
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Kent: 7 strikar...hur gör man??? f-n Anre 7 strikar hade vi inte på vår bana på hela kvällen igår tillsammans trots att vi var fem stycken som spelade...:-)

2008-12-07 @ 10:43:48
Postat av: Ante

AK: Jag vill helst inte tala högt om gårdagens äventyr på bowlingbanan...

2008-12-07 @ 18:56:56
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Ante: Näe, jag tror inte det spelet hade skrämt upp Frasse Larzén i a f...men- du gick ju å andra sidan hem innan whiskeyn kom fram o det riktiga äventyret började...:-)

2008-12-07 @ 22:05:59
Postat av: AK

Ante: Näe, jag tror inte det spelet hade skrämt upp Frasse Larzén i a f...men- du gick ju å andra sidan hem innan whiskeyn kom fram o det riktiga äventyret började...:-)

2008-12-07 @ 22:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0