Glasögonorm

Så var det torsdag igen. Helt fantastiskt vad veckorna går fort. Bara en dryg vecka kvar nu som boende på Järnvägsgatan sedan bär det av mot den nya adressen på Genstigen. Det känns såklart jävligt tillfredställande och skoj med ett hus samtidigt som det känns väldigt overkligt på något sätt. Det blir hektiska veckor innan jul vill jag lova men som sagt så räds varken Johanna eller jag arbete, snarare tvärtom.

W&WW eller TCFKAF (The Company Formerly Known As Flygt) som jag ibland kallar det, har gått ut med ett för mig väldigt attraktivt erbjudande där den anställde bjuds på en extra semesterdag om han/hon tar ut fem semesterdagar under december. Jag tyckte det lät som en superb idé och ansökte såklart om detta eftersom jag då fått nästan en hel månad fritt vilket hade suttit som ketchup på korven. Tänk själv, vi får nycklarna till huset den 15:e och planerar att kunna visa upp ett någorlunda beboeligt hus till julen då Johannas långväga släkt kommer på besök för att ta del av Liams dop.Då hade det varit utmärkt att vara ledig och ägnat den tiden åt förslagsvis målning,tapetsering,kånkning av möbler och liknande. Nu blev det inte så då jag fick avslag på den ansökan så det blir istället det gamla hederliga W&WW-kneget på dagarna och flyttning,målning,tapetsering och bankärenden på kvällar och nätter. Målet är definitivt att kunna bo där innan jul och har firma Sjöndin/Johansson bestämt sig för en grej så jobbar vi stenhårt för att det ska bli så.
Underligt förresten att sådana bra erbjudanden inte gäller alla. Tråkigt för mig, kul för dens bonus jag jobbar ihop till då min sådan år efter år lyser med sin frånvaro. Fick i och för sig en ost förra året och det är jag jätteglad för, men den betalar inte besiktningsmannen eller elräkningen!
 
Skämt åsido så ska man nog i dessa tider vara glad för att ha ett jobb vilket jag är, även om man märker att klimatet blir tuffare och tuffare för varje dag. Klyftan mellan arbetare och tjänstemän växer tyvärr också för varje dag och aldrig under min tid i arbetslivet har jag hört så många människor i olika åldrar klaga på smärtor och värk både här och där. Detta är kanske den nya tiden inom industrin.

Annars kan jag förtälla att jag nu gör Sara Wedlund och Elton John sällskap in i glasögonormsklubben. Har haft problem med lite yrsel och spänningshuvudvärk en tid och gick till optikern för att där få reda på att ett par glasögon skulle förbättra min situation markant. Så igår var jag nere på Thelins och valde ut lite olika varianter som jag tog med hem för att vänja mig vid och nu står det och väger mellan två olika par. Ytterligare en anledning till att hoppas på en fet julbonus vill jag lova för dra åt helvete vad dyrt det är med glasögon. Det är fan inte klokt. Jag svor den ramsan när jag kom hem från optikern inför Johanna med glasögon för 1700 i näven och Johanna tröstade mig moderligt med orden: "Men lilla gubben, det priset är bara för bågarna, själva glasen kostar minst lika mycket" varpå jag blev tungandad och försvann bort en stund och fick en chock som inte upphörde förrän jag hörde att REPO-räntan idag sänkts med 1.75% vilket förenklar en fattig mans liv en del. Dock ska jag inte klaga,det finns de som har det värre.


Sara Wedlund på tiden när hon tillhörde de allra bästa.
Foto:Aftonbladet



I kväll har min käre far utmanat mig och Johanna på en bowlingmatch. Jag tackade ödmjukast ja eftersom jag vet att varje träning kana fälla avgörandet i den så ofantligt viktiga VikingBowlingen som har halvtidsfinal den 19:e i denna månad.

Franzén blev genast orolig när han fick höra om mina nypåfunna synbesvär. Alltså, han blev inte orolig för min skull, i helvete heller. Nä, han blev orolig att jag blir en bättre bowlare när jag nu ska få glasögon och på så vis förhoppningsvis se en aning bättre. Franzén lämnade snabbt in en protest som gjorde gällande att en spelare som påbörjat säsongen utan glasögon också måste avsluta densamma utan glysen. Jag vet ine hur det gick med protesten men jag kommer i vilket fall som helst att ha på mig det som stör min käre kollega allra mest, och uppenbarligen är det i detta fallet galsögon.

Om några minuter börjar världens bästa program. Slapshot på Canal+.Sammanfattningar från nattens NHL-matcher.

Franzén går för övrigt numera under namnet "Elgiganten" på VikingLine eftersom vi har upptäckt en enorm utveckling i den mannens kunskaper beträffande de elektriska prylar som gemene man varje dag använder lika naturligt som skithusapapper. Nämligen datorn och mobiltelefonen. Enorma framsteg har gjorts inom detta område. Så sent som förra veckan höll det på att bli inbördeskrig i packningsstationen då Lasse hade kommit åt Caps Lock och datorn då inte lydde hans kommandon på det vis han ville. Nu löste sig detta relativt fort då Lasse Mourinho insåg vad som var på gång att hända och stormade fram och tryckte ur CapsLock-knappen innan både dator och Lasse Mourinho hade legat i en av smältugnarna på gjuteriet.
Mer om min kompis dataframsteg en annan dag!

/~~/


Kommentarer
Postat av: Anita

Hoppas du räknar mej som arbetare

2008-12-05 @ 12:32:48
Postat av: Anita

Hoppas du räknar mej till kategorin arbetare

2008-12-05 @ 12:35:22
Postat av: Ante

Anita: Det vet du att jag gör. Det var verkligen ingen kritik mot dig, det hoppas jag att du förstår!

2008-12-05 @ 12:59:23
URL: http://yzerman.se
Postat av: N.M

Ante du måste lära dig att man inte ber om ledigt..

Man säger att man SKALL vara ledig...

2008-12-05 @ 22:53:45
Postat av: Ante

N.M: Jag tror inte ens det hade hjälpt...

2008-12-06 @ 11:24:31
URL: http://yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0